nie znalazłem warsztatu, który odczytałby mi błędy i zrobił logi więc skończyło się na kupnie kabli od Viakena (dziękuję za pomoc i doradztwo)
dzisiaj zrobiłem pierwsze odczyty wg instrukcji z naszego forum (tylko czy to nie problem, że było trochę pod górkę?)
Wyniki:
1. błędów nie znaleziono
2. logi statyczne
3. logi dynamiczne
z tego co potrafię odczytać widzę, że w próbie statycznej kąt wtrysku nie mieści się w granicach... czy można to "poprawić" za pomocą kabla i komputera?
mam prośbę też o odczyt innych niepokojących rzeczy z dynamicznej próby...
a teraz kilka faktów, które mogą być potrzebne:
rocznik 1993,
1,9tdi,
1z,
pali ok 7,5l/100km!,
ostatnio zaczął trochę kopcić
słychać jak turbina gwiżdże
[B4 1Z] duze spalanie, zaczyna kopcic - zrobione logi VAG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
Co do kąta wtrysku masz racje, trzeba doregulować, robi się to poprzez odpowiednie ustawienie pompy paliwa, na forum jest wszystko ładnie opisane. Poszukaj w Google to znajdziesz foto-poradę. Wystarczy kilka kluczy i z 40min wolnego czasu. Co do tych logów to dawka paliwa (wartość 4) jest dużo za duża powinno być 15-30.Im mniejsza cyfra tym większa dawka. Ja osobiście mam ok 10 i jest ok, Silnik na wolnych obrotach chodzi równo? BO przy tej wartości mogą być problemy z równą pracą. Dawkę reguluję się nastawnikiem pompy, opis też znajdziesz na forum. To tyle co potrafię z tych logów wywróżyć :mrgreen: Niech wypowie się ktoś bardziej kumaty Tak na marginesie 7,5l to nie jest tragedia;P zależny jak jeździsz Ja po modach przez tydzień nie schodziłem poniżej 8
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobrze widzisz kąt wtrysku masakrycznie opużniony 13-14 ,powinien być 41-52lukasz_l pisze:z tego co potrafię odczytać widzę, że w próbie statycznej kąt wtrysku nie mieści się w granicach..
:shock: takie rzeczy to tylko w erze :mrgreen: nie ma tak dobrze ,popuszczasz śruby mocujace pompę wtryskową i przyspieszasz kąt dając pompą do silnika z 1mm ,efekt sprawdzasz vagiem .Dawka ok.powinno być 160-172 .Ciśnienie doładowania również w normie .Tu sobie porównaj <ok> https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htmlukasz_l pisze:czy można to "poprawić" za pomocą kabla i komputera?
hmm tego nie powiedzialem ale... masz racje na biegu jalowym sa skoki obrotow...Lukasz1988 pisze:Silnik na wolnych obrotach chodzi równo? BO przy tej wartości mogą być problemy z równą pracą. Tak na marginesie 7,5l to nie jest tragedia;P zależny jak jeździsz Ja po modach przez tydzień nie schodziłem poniżej 8
ale ja takie spalanie mam nawet na trasie 1000km autostradami 130km/h wiec to jednak mnie torche martwi... tym bardziej ze moja pierwsza audiczka 1Z palila na takiej trasie 6,2 z klima i mega obciazona...
o to mnie pocieszyles z tym doladowaniem... bo gosc bez patrzenia na logi chcial zebym turbine zmienial...MUNIOR pisze:Ciśnienie doładowania również w normie .Tu sobie porównaj <ok> https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm
piekne dzieki za pomoc...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Drgania na jałowych często powoduje skrajnie brudny nastawnik .Odepnij wtyczkę impulsatora w skrzyni to się przekonasz .lukasz_l pisze:masz racje na biegu jalowym sa skoki obrotow...
Normalka ,to był tzw.wymieniacz .Zawsze to dużo roboty i skasować można odpowiednio, wymienia co się da(w tym przypadku raz i drogo ) aż trafi .Za wszystko płaci frajer klient to co mu zależylukasz_l pisze:gosc bez patrzenia na logi chcial zebym turbine zmienial.