Witam wszystkich ponownie. :lol:
Przedstawiam oto mój układ odcięcia Pb do zasilania w LPG.
Jak widać na zdjęciach część Pb jest odprowadzana z rozdzielacza(wyjście zasilające wtryskiwacz rozruchowy) przez elektrozawór w przelew. W momencie przełączenia na LPG otwiera się elektrozawór i część ciśnienia systemowego ucieka w przelew, co powoduje zamknięcie się wtryskiwaczy.
Użyte części:
-elektrozawór, cewka na 12V,ciśnienie pracy min 7 bar( inaczej może się nie otwierać w niektórych wykonaniach zaworu)-od czego jest elektrozawór, który mam nie wiem, bo pochodzi z tzw. garażowych gratów, ale to co ma ciekawego to ręczne sterowanie
Części dostępne w sklepach z hydrauliką siłową lub częściami do samochodów ciężarowych.
-trójnik z gniazdami stożkowymi i gwintem M14x1,5-1szt.
-mufa M14x1,5-1szt.
-końcówka stożkowa M14x1,5 na wąż fi 8-1szt.
-końcówka oczkowa fi 10 na wąż fi 8-1szt.
-opaski zaciskowe fi 10, fi 12- około 4 szt.
-podkładki mosiężne fi 10-1szt.
-przewód- tekalan fi 10 i fi 8 (odradzam gumowe przewody giętkie, testowałem kilka olejowych do 16 barów i wszystkie po czasie robiły się miękkie i puchły, typowo paliwowego fi 8 i na ciśnienie około 7 bar, nie mogłem znaleźć). Ten który kupiłem podobno nadaje się do paliwa, na razie nic się z nim nie dzieje.
Części zrobione samodzielnie przy użyciu tylko wiertarki, wierteł, pilnika,gwintownika <ok> :
-śruba przelewowa M10x1 (dłuższa na dwie końcówki oczkowe, nie mogłem znaleźć w sprzedaży, ta na zdjęciu jest na 1 końcówkę, ale daję jako przykład)
-element uszczelniający (tzw. beczułka) do połączenia trójnika z wężem przelewowym idącym od regulatora ciśnienia paliwa (dwie końcówki stożkowe wewnętrzne)-element widoczny na zdjęciu.
Cały układ połączyłem tekalanem 10 (średn. wewn. 8) ponieważ posiadałem elektrozawór z króćcem fi 8. Do środka tekalanu 10 wsunąłem jeszcze 8 tak żeby chował się w środku ok. 2cm od końców. Zabieg ten wykonałem żeby zmniejszyć promień zaginania tekalanu 10 (sama 10 łatwo się załamuje).
Jeśli chodzi o modyfikacje elektryczne, to zrobiłem to tak żeby dało się łatwo przywrócić do poprzedniego stanu i żeby nie ingerować w instalację gazowników. Przekaźnik dołożony przez gazowników do odcinania Pb, został wyciągnięty, a zaciski 30 i 87a w jego gnieździe zostały zwarte zworą. Pod zaciski 85 i 86 podłączyłem natomiast elektrozawór z diodą prostowniczą równolegle (zaporowo do polaryzacji zasilania) jako filtr, można również podłączyć równolegle do pozostałych elektrozaworów gazowych, pamiętając o obciążeniu centralki, sterownika.
Podsumowanie i uwagi. :roll:
Na tym rozwiązaniu jeżdżę już 2 tygodnie i zrobiłem około 800 km i jest całkiem nieźle.
Cały ten zabieg wykonałem tylko po to by uchronić rozdzielacz przed uszkodzeniem.
Całość można połączyć cieńszym tekalanem, ja dostosowałem się do mojego elektrozaworu.
Pod ciśnienie systemowe można się podłączyć w inne miejsce, ja wybrałem najwygodniejsze dla mnie.
W tym momencie nie wiem jeszcze, jakie jest ciśnienie w układzie po przełączeniu na LPG, ale jaki pisałem niedawno powinno być blisko ideału bo silnik chodzi normalnie, jak już sprawdzę jakie jest to będę je chciał ustawić na jak najwyższe, ale niższe niż otwarcia wtryskiwaczy. Muszę dorobić króciec do manometru, a chwilowo nie mam czasu. Najmniejsze zwężenie teraz, jakie jest na drodze paliwa idącego w przelew to 3mm.
Zastanawiam się również nad zamontowaniem w przyszłości blosa, ale nie wiem jak duża będzie różnica w jeździe i spalaniu. Będę musiał się kiedyś spotkać się z kimś kto ma go w 3A, albo najlepiej pojechać na jakiś zlot.
P.S.
Gdybym posiadał zapasową pompę paliwową pomyślałbym o realizacji pomysłu obniżenia obrotów pompy. Nigdy nie wiadomo czy coś mnie kiedyś nie natknie i nie zrobię i tego, jeśli będe jeszcze jeździł na KE-Jetronicu z LPG.
Pytanie do kolegi k44761:
Czy możesz mi powiedzieć gdzie w rozdzielaczu paliwa silnika 3A jest wolny króciec z ciśnieniem systemowym?
Cytuję fragment Twojego postu:
„ciśnienie systemowe z wolnego króćca w rozdzielaczu puściłem przez rurkę z zaworkiem zwrotnym”
Ja mam u siebie wolny króciec, ale z ciśnieniem sterującym. Czy możesz mnie oświecić? :?:
Trzy zdjęcia dodam w następnym poście bo coś nie chce ich dodać (może takie ograniczenie).
Pozdrawiam wszystkich użytkowników wtrysku rodziny Jetronic i nie tylko
[ Dodano: 2009-06-14, 12:08 ]
Kolejne 3 zdjęcia.