Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 16V ACE] Nie podaje benzyny przy rozruchu na ciepłym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

[2.0 16V ACE] Nie podaje benzyny przy rozruchu na ciepłym

Post autor: krzA6 » 18 kwie 2010, 19:55

Witam, mam problem jak w temacie, po zgaszeniu auta i odczekaniu jakichś 5 min nie chce mi w ogóle zapalić choć bym kręcił cały dzień, nie czuć też paliwem po takim dłuższym kręceniu, iskra jest.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 kwie 2010, 05:26

Sprawdz czy dochodzi paliwo do rozdzielacza oraz z rozdzielacza na wtryski

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 19 kwie 2010, 16:59

A napisz mi dokładnie jak to sprawdzić, sorki ale zielony w tych sprawach:(

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 19 kwie 2010, 19:58

Było sporo o tym na forum. Pewnie winny jest czujnik temperatury.

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 19 kwie 2010, 21:06

macspeed pisze:Pewnie winny jest czujnik temperatury
Jego awaria może spowodować całkowite odcięcie paliwa na ciepłym silniku?

Paliwo do rozdzielacza dochodzi, ale nie wiem jak dalej, muszę widzieć gdzie jest przekaźnik pompy paliwa w tym silniku, i jak go zmostkować żeby działała pompa bez zapłonu, może ktoś pomoże w jego zlokalizowaniu

Awatar użytkownika
zrywka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 18:38
Lokalizacja: Zamość/Lublin/Kraków

Post autor: zrywka » 19 kwie 2010, 21:18

Też bym obstawiała czujnik,ale przepływomierza. U mnie w NG przez przypadek odczepiłem wtyczkę od czujnika przepływomierza i na zimnym silniku nie chciał zapalać. na LPG`u odpalałem, a jak się nagrzał silnik to możliwa była jazda na paliwie.

ale mogę się mylić ... ;-)

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 19 kwie 2010, 21:33

U mnie jak zimny odpala od strzała, problemy są na ciepłym po 5 minutach postoju

Awatar użytkownika
zrywka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 18:38
Lokalizacja: Zamość/Lublin/Kraków

Post autor: zrywka » 19 kwie 2010, 22:29

oki może to ci pomoże.

jako że mam książkę do 80 tek z silnikami na K/KE-jetronic a mniemam że A 100 z silnikiem ACE ma też KE ale chyba Motronica, więc może być podobnie. W załączniku umieszczam układ K/KE-Jetronic shcemat i jest na nim coś takiego jak wtryskiwacz rozruchowy. Jak się doczytałem on odpowiada za odpalenie auta gdy silnik jest ciepły.

Poza tym w dołączonych plikach są opisane objawy, co może być jej przyczyną oraz jak ją naprawić.

Mam nadzieję że pomoże.

Pozdrawiam

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 19 kwie 2010, 22:45

Rozruchowy był sprawdzany, działa prawidłowo, jest szczelny, wyłącza się prawidłowo. Po załączeniu tegoż wtryskiwacza (poprzez odpięcie wtyczki od czujnika temperatury) na ciepłym silniku, wtedy kiedy pojawia się problem z odpalaniem, auto odpala na sekundę i gaśnie (wypala się te paliwo podane przez rozruchowy).

Awatar użytkownika
zrywka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 18:38
Lokalizacja: Zamość/Lublin/Kraków

Post autor: zrywka » 20 kwie 2010, 00:17

a wyłącznik termiczno czasowy?

powiem ci szczerze że nie wiem co się dzieje.
miałem kiedyś podobny problem w fordzie fieście.
gdy silnik był gorący to nawet w czasie jazdy poporostu zgasł. okazało się, że wtyczka z modułu zapłonowego do cewki zapłonowej była uszkodzona i zalepiona gumą tak żeby się trzymała. gdy silnik się nagrzewał rozpuszczał gumę, kabelki się łączyły i gubiły iskrę.
jak silnik się ostudził wszystko wracało do normy.
poprzedni właściciel wymieniał silniczek krokowy, moduł zapłonowy, nawet ja wymieniłem moduł zapłonowy, a w końcu powiedziałem elektrykowi że kopnął mnie prąd gdy dotknąłem wtyczki.
koleś wziął nóż, odciął wtyczkę, doczepił drugą sprawną i od tamtej pory było wszystko ok.

No ale w twoim przypadku zapłon jest ok. no to nie wiem o co chodzi.

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 20 kwie 2010, 01:09

Chyba na początek warto wymienić czujnik temperatury. W centrum w dziale "Download" jest książka "Sam naprawiam/reguluję Audi 80", jest tam sporo fajnych opisów ze zdjęciami jak to wszystko działa i jak można naprawić w razie usterki. Tam powinieneś znaleźć sporo przydatnych informacji.

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 20 kwie 2010, 15:43

Karto pisze:Chyba na początek warto wymienić czujnik temperatury
Wątpię w to żeby to on powodował całkowite odcięcie benzyny. Może jeszcze jakieś pomysły?

Co do wyłącznika czasowo termicznego to chyba on nie występuje w KE Motronic, no chyba że się mylę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl