Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Problem z układem chłodzenia, proszę o pomoc!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
maras_1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:56
Lokalizacja: Poznań

[B3 1.8 PM] Problem z układem chłodzenia, proszę o pomoc!

Post autor: maras_1987 » 19 kwie 2010, 22:13

Witam!

Z góry uprzedzam, że jestem laikiem ale postaram się opisać problem w miare zwięźle:

Objawy:

Drastyczne wycieki płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego.

Po mojej mało fachowej analizie zaobserwałem:

Obrazek

1) W miejscu zaznaczonym mieczykiem, z tyłu silnika idzie wąż w którym jest płyn chłodniczy.

2) Kiedy na niego naciskam przy bloku silnika, wypływa (wąż jest cały)

3) Wąż ten nachodzi na taką niby śrubę i, tak przynajmniej mi się wydaje, wycieka zza niej.

Moje pytania:

-> Czy może tak rzeczywiście być, czy raczej mi się przewidziało i cieknie z łączenia tej "śruby" z wężem?
-> Czy za tą śrubą jest jakaś uszczelka, która może być już wyeksploatowana?
-> Jeśli nie to, to co i jak to naprawić?

No i najważniejsze pytanie, które powinienem zadać na początku, czy ktoś mnie zrozumiał? :-P

Próbowałem znależć jakiś temat na forum, ale sam nie wiem za bardzo czego szukam i jest to z mojej strony błądzenie po omacku więc jeśli ktoś byłby tak dobry i podzielił się swoim doświadczeniem będę bardzo wdzięczny!

Pozdrawiam serdecznie!

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 19 kwie 2010, 22:24

między głowicą silnika a krućcem powinien byc oring , powodem tego ze puszcza ci ciecz moze byc ; pękniety ten element (kruciec) ,zuzyty oring,wżery na bloku silnika w miejscu stykania sie oringu z glowicą <ok>
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2010, 22:35 przez TYGRYSQ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maras_1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maras_1987 » 19 kwie 2010, 22:27

Cóż za puszczalstwo :mrgreen:

Mega dzięki!

Z krućcem, czy oringiem chyba dam radę, ale wżery na bloku?

Mogę z tym powalczyć?

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 19 kwie 2010, 22:37

wydaje mi sie ze drobnej granulacji papier scierny i jakis klocek oby nie porobic nierównosci ,przed szlifowaniem nalezało by zatkac kanał wodny w głowicy oby nic tam nie leciało, ale tu niech sie wypowiedza znawcy..

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 19 kwie 2010, 23:07

Kup króciec, do tego w komplecie dostaniesz oring, zanim założysz przeczyść powierzchnie styku benzyną ekstrakcyjną, moze nawet obędzie sie bez papieru ściernego. Załóż też nową opaske zaciskową. Koszt z 10zł.

Awatar użytkownika
maras_1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maras_1987 » 19 kwie 2010, 23:25

percevalle pisze:Kup króciec, do tego w komplecie dostaniesz oring, zanim założysz przeczyść powierzchnie styku benzyną ekstrakcyjną, moze nawet obędzie sie bez papieru ściernego. Załóż też nową opaske zaciskową. Koszt z 10zł.
Tak zrobię!

Dziękuję TYGRSQ i percevalle za pomoc, <piwo> <piwo>

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 19 kwie 2010, 23:27

No problemo <ok> szerokosci

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl