Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
kaziu1977
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:37

Post autor: kaziu1977 » 16 kwie 2010, 19:05

w końcu cisza!!! wymieniłem sileniblocki,drążki stabilizatora i łożysko lewego koła i wkońcu po pół roku walki i rozgoryczenia z jazdy tym autem, jest tak jak powinno być :mrgreen: :mrgreen: przedtem wymieniłem amory z łożyskami i jedną sprężynę oraz końcówki drążków

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 16 kwie 2010, 20:54

U mnie również cisza wymieniłem ten nowy amor na jeden z tych starych i korzystam z cichej pracy zawieszenia.

Mati910807
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
Lokalizacja: lublin

Post autor: Mati910807 » 18 kwie 2010, 13:46

Witam
Ja terz mam taki sam problem ze cos mi puka przy dolkach w prawym kole i jeszcze dochodzi sciaganie samochodu w prawa strone tylko wtedy jak wjade na nieruwnosc prawym kolem Prosze o pomoc

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 kwie 2010, 20:39

skoti pisze:Mi też coś waliło i pewnie bym dalej latał gdyby nie kapitalka. Oto co wyciągnąłem z wahacza, ktoś sprytnie przeciął ją na pół (trudno się je montuje) złożył i skręcił no niby jeździło ale jakoś tak dziwnie.
:shock: pomysłowość ludzka nie zna granic. takiego delikwenta, który tego dokonał to za jaja powiesić

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 19 kwie 2010, 08:25

Mati910807, sprawdź sworzeń wahacza i zrób geometrie

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 20 kwie 2010, 10:16

Przyłącze się do tematu.
W najbliższym czasie muszę wymienić poduszki wraz z łożyskami na przednich amorach.
Czytając posty wiem że są dwa rodzaje tychże poduszek 36 mm i 41 mm wysokości.

Teraz pytanie które poduszki mam wybrać wyższe czy niższe. Droga którą przeważnie się poruszam to jedna wielka tarka i łata.
Które poduszki wybrać Lemfordera czy Boge ? Proszę o jakieś porady.

Dla zobrazowania fotki jak "siedzi" moja niuńka nie chciałbym bowiem aby zakładając wyższe poduszki podniosło mi przód i żeby piał do góry.
Z góry dzięki



Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2010, 19:06 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 20 kwie 2010, 16:09

kokolino1 pisze:Przyłącze się do tematu.
W najbliższym czasie muszę wymienić poduszki wraz z łożyskami na przednich amorach.
Czytając posty wiem że są dwa rodzaje tychże poduszek 36 mm i 41 mm wysokości.

Teraz pytanie które poduszki mam wybrać wyższe czy niższe. Droga którą przeważnie się poruszam to jedna wielka tarka i łata.
Które poduszki wybrać Lemfordera czy Boge ? Proszę o jakieś porady.

Dla zobrazowania fotki jak "siedzi" moja niuńka nie chciałbym bowiem aby zakładając wyższe poduszki podniosło mi przód i żeby piał do góry.
Z góry dzięki
Weź poduchy boge a wysokością się nie martw nic nie zauważysz. Wysokość chyba zależy od firmy i te lepsze mają 41 mm

Awatar użytkownika
Mat_Abra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2009, 22:54
Lokalizacja: Wwa

Post autor: Mat_Abra » 21 kwie 2010, 21:53

Rany......... aż mnie głowa boli po przeczytaniu tego wszystkiego! Trochę przeraża mnie myśl ile rzeczy muszę sprawdzić w weekend......


W każdym razie mam problemy podobne jak większość osób w tym wątku. Wymieniłem prawie całe przednie zawieszenie z wyjątkiem gum na stabilizatorze (zapomniałem o nich). Wszystkie pozostałe elementy są dobrej jakości, przynajmniej według forumowiczów, a stukanie jest nadal.

Ostatnio dokręciłem nakrętkę od poduszki amorka ale nic nie pomogło, a przy tej okazji ogólnie poszarpałem samochodem i to metaliczne stuknięcie najbardziej słyszalne jest przy lekkim unoszeniu samochodu za błotnik (jakieś 3-4 cm w górę).... Po puszczeniu samochodu w dół jest drugie cichsze stuknięcie.

Może w związku z tym ktoś ma jakiś pomysł? Albo jest w stanie chociaż w niewielkim stopniu naprowadzić mnie na wadliwy element?

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Post autor: suchyps » 21 kwie 2010, 22:13

Mat_Abra, sprawdz czy ci sprężyna nie pękła lub czy ci się nie suwa w gnieździe a jak nie to to atakuj poduchy lub szukaj dalej jak wszyscy ja juz mam dosyć teo szukania wymiany i ładowania kasy radio na VOL.20 i do przodu wtedy pukania nie ma :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mat_Abra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2009, 22:54
Lokalizacja: Wwa

Post autor: Mat_Abra » 21 kwie 2010, 22:20

suchyps, sprężyna cała i w gnieździe na dole też siedzi idealnie.....

Dochodzę do momentu, w którym martwią mnie elementy, które są sprawne gdyż oznacza to, że muszę szukać dalej... :(

Podobno sprężyna może wydawać takie metaliczne stuknięcia nawet jeżeli nie jest pęknięta, prawda to?

Ktoś wcześniej mówił, że po zrobieniu gleby pukanie ustało.... Zaczynam się nad tym zastanawiać, tylko co z drążkiem Panharda......?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 22 kwie 2010, 14:23

Mat_Abra, proponuję Ci dokończyc dzieła i wymienić gumy na stabilizatorze. Koszt kilka złotych. Ja juz chciałem auto na złom pogonić. Po wymianie tych gum autko płynie jak fabryka zborobiła.

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 23 kwie 2010, 17:36

Moi drodzy wkradł się błąd w mój patent - poduszki NIE POCHODZĄ Z SHARANA !!!
(sharana poduszka ma za dużą średnicę)
Najprawdopodobniej podczas wybierania sprzedawca zapakował poduszki w kartoniki po poduszkach sharana.
Kilka osób właśnie jest w trakcie przeróbki i nie chciałem wprowadzić nikogo w błąd.
Podjechałem dzisiaj osobiście do sklepu i po ponad 3 godzinach znalazłem poduszkę taką jak montowałem.
Poduszka pochodzi od POLO 6N ( takie coś http://www.allegro.pl/item1003213181_po ... arosa.html )

Pokupowałem wszystkie niezbędne elementy (poduszka, łożysko, nakrętka) i postaram się zrobić fotostory z opisem oraz nr. katalogowymi.

Za pomyłkę przepraszam choć nie była z mojej winy.




Tak więc małe sprostowania z fotostory - mam nadzieję że będzie jasne
dla wszystkich i zrozumiałe - w razie pytań PW

Poduszki amortyzatora -6N0 412 331 A (w kodzie VW POLO)
Łożyska amortyzatora -1J0 412 249 (w kodzie GOLF 4) (na opakowaniu F1111)
Nakrętki amortyzatora -1H0 412 365 A (w kodzie GOLF 3)

Zakupione części.
Obrazek
Porównanie poduszek.
ObrazekObrazekObrazek
Porównanie łożysk.
Obrazek
Oraz porównanie tajemniczej nakrętki z kołnierzykiem ;)
Obrazek

Więc do roboty :)Rozbieramy naszego amorka.
Tak wygląda oryginalny zestaw. -pozycja nr7 licząc od lewej powinna znajdować się poduszka amortyzatora tylko zapomniałem położyć ją do zdjęcia ;)
Obrazek
Po rozebraniu naszego amorka należy rozwiercić otwór w talerzyku
Obrazek
tak by trzpień amortyzatora przeszedł niego.
Obrazek
Wystający trzpień amortyzatora ma za zadanie wejść w łożysko.
Obrazek
Po rozwierceniu talerzyka możemy zacząć składać nasz rezany amorek w kolejności od lewej do prawej nie zapominając o sprężynie ;D
Jak widać nie zakładamy podkładki na odbój bo trzeba było by ją rozwiercać żeby również trzpień amortyzatora przechodził przez nią ale nie była by niczym dociśnięta ani skręcona co za tym idzie dzwoniła by denerwując nasze ucho - podkładka robi papa
Obrazek
Porównanie po złożeniu.
Obrazek
Nasza poduszeczka jest minimalnie większa od oryginalnej więc żeby elegancko wskoczyła w kielich należy ja posmarować (najlepiej płynem domycia naczyń lub mydełkiem - smar może wejść w reakcje z gumą) Wejdzie pięknie cała na ciasno ;)Po zamontowaniu moje autko poszło 3mm w dół (mierzone od rantu błotnika do rantu felgi)U kolegi w B3 jak robiliśmy zbieżność nie zmieniła się u mnie cosik się popitoliła tak więc po przeróbce naszych poduszek amortyzatora wskazana będzie kontrola i ewentualna regulacja zbieżności.

Życzę zadowolenia z przyjemnej, spokojnej i cichej jazdy.

Mati910807
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
Lokalizacja: lublin

Post autor: Mati910807 » 01 maja 2010, 10:58

Dzieki wszystkim za porady
Natrazie nie mam funduszy na zawieszenie ale jak bede mial kase to zrobie i dam znac co to bylo

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 01 maja 2010, 12:44

cinekp82 pisze:Moi drodzy wkradł się błąd w mój patent - poduszki NIE POCHODZĄ Z SHARANA !!!
(sharana poduszka ma za dużą średnicę)
Najprawdopodobniej podczas wybierania sprzedawca zapakował poduszki w kartoniki po poduszkach sharana.
Kilka osób właśnie jest w trakcie przeróbki i nie chciałem wprowadzić nikogo w błąd.
Podjechałem dzisiaj osobiście do sklepu i po ponad 3 godzinach znalazłem poduszkę taką jak montowałem.
Poduszka pochodzi od POLO 6N ( takie coś http://www.allegro.pl/item1003213181_po ... arosa.html )

Pokupowałem wszystkie niezbędne elementy (poduszka, łożysko, nakrętka) i postaram się zrobić fotostory z opisem oraz nr. katalogowymi.

Za pomyłkę przepraszam choć nie była z mojej winy.






Tak więc małe sprostowania z fotostory - mam nadzieję że będzie jasne
dla wszystkich i zrozumiałe - w razie pytań PW

Poduszki amortyzatora -6N0 412 331 A (w kodzie VW POLO)
Łożyska amortyzatora -1J0 412 249 (w kodzie GOLF 4) (na opakowaniu F1111)
Nakrętki amortyzatora -1H0 412 365 A (w kodzie GOLF 3)

Zakupione części.
[url=http://images45.fotosik.pl/288/021e9ed4d12ba4edm.jpg]Obrazek[/URL]
Porównanie poduszek.
[url=http://images43.fotosik.pl/287/9b76596163cfa052m.jpg]Obrazek[/URL][url=http://images50.fotosik.pl/287/f3e74a35e62e539bm.jpg]Obrazek[/URL][url=http://images38.fotosik.pl/283/9cef664a8c2673eam.jpg]Obrazek[/URL]
Porównanie łożysk.
[url=http://images46.fotosik.pl/286/8fa842e091f33b98m.jpg]Obrazek[/URL]
Oraz porównanie tajemniczej nakrętki z kołnierzykiem ;)
[url=http://images46.fotosik.pl/286/dda2ad7021dee446m.jpg]Obrazek[/URL]

Więc do roboty :)Rozbieramy naszego amorka.
Tak wygląda oryginalny zestaw. -pozycja nr7 licząc od lewej powinna znajdować się poduszka amortyzatora tylko zapomniałem położyć ją do zdjęcia ;)
[url=http://images43.fotosik.pl/287/b9773cf895f5f4bam.jpg]Obrazek[/URL]
Po rozebraniu naszego amorka należy rozwiercić otwór w talerzyku
[url=http://images42.fotosik.pl/199/85c0aede53143f9fm.jpg]Obrazek[/URL]
tak by trzpień amortyzatora przeszedł niego.
[url=http://images41.fotosik.pl/283/86decff201854583m.jpg]Obrazek[/URL]
Wystający trzpień amortyzatora ma za zadanie wejść w łożysko.
[url=http://images37.fotosik.pl/282/d9af043e6be68391m.jpg]Obrazek[/URL]
Po rozwierceniu talerzyka możemy zacząć składać nasz rezany amorek w kolejności od lewej do prawej nie zapominając o sprężynie ;D
Jak widać nie zakładamy podkładki na odbój bo trzeba było by ją rozwiercać żeby również trzpień amortyzatora przechodził przez nią ale nie była by niczym dociśnięta ani skręcona co za tym idzie dzwoniła by denerwując nasze ucho - podkładka robi papa
[url=http://images36.fotosik.pl/174/bec3bf7351ab43aam.jpg]Obrazek[/URL]
Porównanie po złożeniu.
[url=http://images46.fotosik.pl/286/26b63f5fd0019ea7m.jpg]Obrazek[/URL]
Nasza poduszeczka jest minimalnie większa od oryginalnej więc żeby elegancko wskoczyła w kielich należy ja posmarować (najlepiej płynem domycia naczyń lub mydełkiem - smar może wejść w reakcje z gumą) Wejdzie pięknie cała na ciasno ;)Po zamontowaniu moje autko poszło 3mm w dół (mierzone od rantu błotnika do rantu felgi)U kolegi w B3 jak robiliśmy zbieżność nie zmieniła się u mnie cosik się popitoliła tak więc po przeróbce naszych poduszek amortyzatora wskazana będzie kontrola i ewentualna regulacja zbieżności.

Życzę zadowolenia z przyjemnej, spokojnej i cichej jazdy.
to jest kurde konkret więcej takich pomysłów i będzie lala trzymaj tak dalej pozdro

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 01 maja 2010, 13:07

Ja tam jestem najarany na ten pomysł. Części już kupione. Dam znać w następny weekend czy to działa.
Dzięki za świetny pomysł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl