Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ADA] Jakie mogą być skutki zbyt mocno napiętych pasków?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mieciooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2009, 15:51

[B4 ADA] Jakie mogą być skutki zbyt mocno napiętych pasków?

Post autor: mieciooo » 07 kwie 2010, 21:00

Witam! Mam takie pytanko. Mianowicie po zmianie pasków i mocniejszym ich naciągnięciu piszczą czy chroboczą mi łożyska sprężarki klimy. Łożyska alternatora też tak robiły tylko ciszej to wymieniłem. Moje pytanko brzmi czy jeżeli ich nie wymienię i dojdzie do zerwania paska to coś się stanie poza sprężarką do remontu?

Na przyszłość proszę tytułować tematy zgodnie z regulaminem (aby tytuł wątku streszczał istotę problemu).

Zapoznaj się w końcu z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2010, 12:44 przez mieciooo, łącznie zmieniany 3 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 kwie 2010, 00:01

Jeśli będą się zacierać łożyska to pewnie będziesz miał większe spalanie bo sprężarka będzie stawiać większy opór.
mieciooo pisze:Moje pytanko brzmi czy jeżeli ich nie wymienię i dojdzie do zerwania paska to coś się stanie poza sprężarką do remontu?
Jeśli będziesz czekał aż coś stanie z paskiem albo sprężarką to chyba będziesz musiał poszukać drugiej niż remontować tą.
Kiedyś mój kolega mówił że jak mu zatarło się łożysko w alternatorze, pasek nie spadł to silnik mu normalnie zatrzymało.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 08 kwie 2010, 00:30

mieciooo pisze:czy jeżeli ich nie wymienię i dojdzie do zerwania paska to coś się stanie poza sprężarką do remontu?
moim zdaniem to w najgorszym przypadku możesz zrobić sobie niezłego bigosu pod maską jeśli urwie się pasek i poleci tam gdzie nie trzeba...

kiedyś w poprzednim samochodzie mała śrubka nie miała gdzie wpaść i wpadła pod osłonę paska rozrządu i się rozerwał... tutaj na twoim miejscu już bym nie ryzykował

mieciooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2009, 15:51

Post autor: mieciooo » 08 kwie 2010, 23:04

No to skoro może się narobić taka kaszana to wymienię te łożyska zwłaszcza że za 2 tygodnie jadę do Gdańska, jakieś 600 km. Dzięki chłopaki.

mieciooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2009, 15:51

Post autor: mieciooo » 14 kwie 2010, 21:58

A czy wie ktoś może jakie symbole czy wymiary ma to łożysko? Bo chcę kupić, a w sklepach nie mają żadnych katalogów do sprężarek.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 15 kwie 2010, 06:17


mieciooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2009, 15:51

Post autor: mieciooo » 21 kwie 2010, 20:11

No to chłopaki łożysko sprężarki wymienione, klima nabita. Dodatkowo wałek na którym osadzone jest koło pasowe był krzywy i trzeba było prostować. O 340 pln lżejszy mogę rozpocząć letni sezon :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl