ja ustawiałem sam przy użyciu mini lampy z allegro wrzucasz pieg chyba piątke najlepiej i delikatnie pchasz auto do przudu patrzac na znaki na kole zamachowym są dwa tak jak koledzy pisali kreska i 0. jak znajdziesz kreskę zaznacz ją sobie np. białym korektorem podłączasz lampe i delikatnie krecą zapłone czakasz aż w okienku pojawi sie biały znak.
wydawało mi sie ze jest to drudna robota ale wcale nie
moim zdaniem lepiej ustawić zapłon trochę przyśpieszony
[ABT b4 80] zapłon po raz kolejny
mówie popros kogos o pomoc wrzuć bieg i cierpliwie bardzo powoli pchajcie auto do przodu i wypatruj znaków. najpierw powinno pojawić sie zero a potem kreska. jezeli koło jest brudne spróbuj moze wziąść szmatkę z jakimś śrdokiem i pchając auto przecieraj. do mini sondy byłem sceptycznie nastawiony gdyż myślałem ze to badziewie ale udało sie i nawet było widać. do pracy proponuje podziemny garaż w jakimś markecie albo gdzies zeby nie było za widno mi sie udało tobie też sie uda
Oto błędy z VAGa. Czy jest coś poważnego??? Nie mogę znaleźć szerszych opisów tych błędów
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
nieprawidłowy sygnał
515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
537 Regulacja Lambda
przekroczona wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
nieprawidłowy sygnał
515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
537 Regulacja Lambda
przekroczona wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Coś z silniczkiem krokowym nastawnika przepustnicy, ale jeśli masz dobre wolne obroty to raczej nie ma co się martwić.djjayel pisze:282 Regulator położenia przepustnicy-V60
nieprawidłowy sygnał
Pewnie sprawdzałeś na zgaszonym silniku.djjayel pisze:515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
Prawdopodobnie przez pracę na LPGdjjayel pisze:537 Regulacja Lambda
przekroczona wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
Możliwe że czujnik temperatury wysiada albo ktoś go odłączał.djjayel pisze:522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
Przez LPGdjjayel pisze:525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
Po zakupie i wymianie reduktora na LOVATO i ustawieniu gazu na razie na oko auto odżyło i to bardzo. Co do ustawienia zapłonu tak jak radziliście kumpel delikatnie na piątce pchał samochód a ja szukałem tych dwóch punktów. Oczywiście koło najpierw przeczyściłem jakimś specyfikiem do czyszczenia silnika. Punkty zaznaczyłem biała farbą. Pożyczyłem lepszą lampę od znajomego mechanika i chyba ustawiłem ten zapłon bo niunia jak nowa. Martwi mnie to, że przy ustawianiu zapłonu w momencie jak lampa błyskała to punkt 6 stopni nie był w jednym miejscu tylko było wahanie około 1cm. Czy to normalne???
Po wymianie termostatu silnik w końcu trzyma normalna temperaturę.
Ostatnio jak holowałem kumpla to na gazie nie miał problemów, ale jak skończył mi się gaz i przełączyłem na benzynę i w dodatku jechałem pod górkę po prostu zaczął się dławić. już myślałem, że na jedynce nie da rady. Potem po dojechaniu na chatę obroty na benzynie szalały a nawet gasł. Czy problem może tkwić w pompie paliwa czy możne filtrze paliwa??? Na gazie wszystko jest OK. Spalanie na gazie spadło w trasie do około 11 a w mieście max 13. Myślę, ze gaz trzeba jeszcze ustawić na komputerze.
Po wymianie termostatu silnik w końcu trzyma normalna temperaturę.
Ostatnio jak holowałem kumpla to na gazie nie miał problemów, ale jak skończył mi się gaz i przełączyłem na benzynę i w dodatku jechałem pod górkę po prostu zaczął się dławić. już myślałem, że na jedynce nie da rady. Potem po dojechaniu na chatę obroty na benzynie szalały a nawet gasł. Czy problem może tkwić w pompie paliwa czy możne filtrze paliwa??? Na gazie wszystko jest OK. Spalanie na gazie spadło w trasie do około 11 a w mieście max 13. Myślę, ze gaz trzeba jeszcze ustawić na komputerze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A silnik nie falował na obrotach gdy ustawiałeś kąt? Albo nie dodawałeś gazu?djjayel pisze:Martwi mnie to, że przy ustawianiu zapłonu w momencie jak lampa błyskała to punkt 6 stopni nie był w jednym miejscu tylko było wahanie około 1cm. Czy to normalne???
Ponieważ komputer przyspiesza zapłon przy wyższych obrotach, dlatego zapłon powinno się ustawiać przy obrotach biegu jałowego.
Co do dławienia na benzynie to może być przez złą emulację sondy lambda przy pracy na gazie wtedy w komputerze rozjeżdża się mapa wtrysku.
Musiałbyś zrobić mityczną adaptację na benzynie i wtedy pojeździć tylko na benz. żaby sprawdzić jak będzie chodził.