Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT b4 80] zapłon po raz kolejny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 20 kwie 2010, 12:57

ja ustawiałem sam przy użyciu mini lampy z allegro :) wrzucasz pieg chyba piątke najlepiej i delikatnie pchasz auto do przudu patrzac na znaki na kole zamachowym są dwa tak jak koledzy pisali kreska i 0. jak znajdziesz kreskę zaznacz ją sobie np. białym korektorem podłączasz lampe i delikatnie krecą zapłone czakasz aż w okienku pojawi sie biały znak.

wydawało mi sie ze jest to drudna robota ale wcale nie

moim zdaniem lepiej ustawić zapłon trochę przyśpieszony

djjayel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2009, 01:14
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: djjayel » 20 kwie 2010, 16:17

msanchez dzięki za odpowiedź. Po wymianie parownika i termostatu zabieram się znów za ten zapłon. Również mam taką lampę tylko problem był z tymi punktami.

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 21 kwie 2010, 21:30

mówie popros kogos o pomoc wrzuć bieg i cierpliwie bardzo powoli pchajcie auto do przodu i wypatruj znaków. najpierw powinno pojawić sie zero a potem kreska. jezeli koło jest brudne spróbuj moze wziąść szmatkę z jakimś śrdokiem i pchając auto przecieraj. do mini sondy byłem sceptycznie nastawiony gdyż myślałem ze to badziewie ale udało sie i nawet było widać. do pracy proponuje podziemny garaż w jakimś markecie albo gdzies zeby nie było za widno :) mi sie udało tobie też sie uda :)

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 21 kwie 2010, 21:48

Witam.
Nieprawda.Jeśli obracasz silnikiem w prawo(patrząc od przodu) czyli zgodnie ze wskazówkami zegara to pierwszy znak to kreska czyli 6 stopni a dopiero potem "0" czyli GMP
Jasiu <piwo>

djjayel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2009, 01:14
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: djjayel » 23 kwie 2010, 19:10

Oto błędy z VAGa. Czy jest coś poważnego??? Nie mogę znaleźć szerszych opisów tych błędów

282 Regulator położenia przepustnicy-V60
nieprawidłowy sygnał
515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
537 Regulacja Lambda
przekroczona wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 kwie 2010, 19:58

djjayel pisze:282 Regulator położenia przepustnicy-V60
nieprawidłowy sygnał
Coś z silniczkiem krokowym nastawnika przepustnicy, ale jeśli masz dobre wolne obroty to raczej nie ma co się martwić.

djjayel pisze:515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
Pewnie sprawdzałeś na zgaszonym silniku.

djjayel pisze:537 Regulacja Lambda
przekroczona wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
Prawdopodobnie przez pracę na LPG

djjayel pisze:522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
Możliwe że czujnik temperatury wysiada albo ktoś go odłączał.

djjayel pisze:525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
Przez LPG

djjayel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2009, 01:14
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: djjayel » 03 cze 2010, 20:11

Po zakupie i wymianie reduktora na LOVATO i ustawieniu gazu na razie na oko auto odżyło i to bardzo. Co do ustawienia zapłonu tak jak radziliście kumpel delikatnie na piątce pchał samochód a ja szukałem tych dwóch punktów. Oczywiście koło najpierw przeczyściłem jakimś specyfikiem do czyszczenia silnika. Punkty zaznaczyłem biała farbą. Pożyczyłem lepszą lampę od znajomego mechanika i chyba ustawiłem ten zapłon bo niunia jak nowa. Martwi mnie to, że przy ustawianiu zapłonu w momencie jak lampa błyskała to punkt 6 stopni nie był w jednym miejscu tylko było wahanie około 1cm. Czy to normalne???
Po wymianie termostatu silnik w końcu trzyma normalna temperaturę.
Ostatnio jak holowałem kumpla to na gazie nie miał problemów, ale jak skończył mi się gaz i przełączyłem na benzynę i w dodatku jechałem pod górkę po prostu zaczął się dławić. już myślałem, że na jedynce nie da rady. Potem po dojechaniu na chatę obroty na benzynie szalały a nawet gasł. Czy problem może tkwić w pompie paliwa czy możne filtrze paliwa??? Na gazie wszystko jest OK. Spalanie na gazie spadło w trasie do około 11 a w mieście max 13. Myślę, ze gaz trzeba jeszcze ustawić na komputerze.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 cze 2010, 20:43

djjayel pisze:Martwi mnie to, że przy ustawianiu zapłonu w momencie jak lampa błyskała to punkt 6 stopni nie był w jednym miejscu tylko było wahanie około 1cm. Czy to normalne???
A silnik nie falował na obrotach gdy ustawiałeś kąt? Albo nie dodawałeś gazu?
Ponieważ komputer przyspiesza zapłon przy wyższych obrotach, dlatego zapłon powinno się ustawiać przy obrotach biegu jałowego.
Co do dławienia na benzynie to może być przez złą emulację sondy lambda przy pracy na gazie wtedy w komputerze rozjeżdża się mapa wtrysku.
Musiałbyś zrobić mityczną adaptację na benzynie i wtedy pojeździć tylko na benz. żaby sprawdzić jak będzie chodził.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl