[B3/B4]Opis instalacji sterownika centralnego zamka z pilota
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 mar 2010, 12:43
- Lokalizacja: LUBLIN
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chcesz podłączyć wszystkie drzwi naraz to wzdłuż ścianki po lewej pod półką kierowcy idzie do pierwszego słupka idzie potrójny kabel do lampki. Podłączasz się do skrajnego z paskiem.
Ma to taką wadę że alarm może świrować gdy masz alarm bez możliwości ustawienia opóźnienia dla czujników drzwiowych bo ta lampka nie gaśnie od razu po zamknięciu drzwi (tylko w B4).
Druga opcja to podłączenie do białej dwupinowej kostki która jest od elektrycznych szyb, są w niej normalne sygnały z czujników drzwi kierowcy i pasażera z przodu.
Kable w tej białej kostce mają kolory brązowo-żółty i brązowo-zielony.
Jeszcze w instrukcji montażu alarmu w A80 (która znajduję się w download) jest coś napisane o:
Ma to taką wadę że alarm może świrować gdy masz alarm bez możliwości ustawienia opóźnienia dla czujników drzwiowych bo ta lampka nie gaśnie od razu po zamknięciu drzwi (tylko w B4).
Druga opcja to podłączenie do białej dwupinowej kostki która jest od elektrycznych szyb, są w niej normalne sygnały z czujników drzwi kierowcy i pasażera z przodu.
Kable w tej białej kostce mają kolory brązowo-żółty i brązowo-zielony.
Jeszcze w instrukcji montażu alarmu w A80 (która znajduję się w download) jest coś napisane o:
Ale nigdy nie szukałem takiej kostki.Przewody masowe od czujników drzwiowych: brązowo-niebieski i brązowo-biały znajdujące się w 3-y polowym złączu konektorowym pod tablicą rozdzielczą po lewej stronie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 mar 2010, 12:43
- Lokalizacja: LUBLIN
spoko tylko powiedz mi jeszcze czy to normalne że w momencie otwarcia tylnych drzwi lampka się nie zapala a co za tym idzie nie włączy mi alarmu a i co z klapą bagażnika gdzie złapać sygnał otwarcia.
jeszcze jedno pytanko jak wysterować zapalenie światła w środku z centrali przy wyłączeniu alarmu (jak to sobie jakoś może poradzę ale gdzie się wpiąć i jaki sygnał podać)
pozdrawiam i dziękuje
jeszcze jedno pytanko jak wysterować zapalenie światła w środku z centrali przy wyłączeniu alarmu (jak to sobie jakoś może poradzę ale gdzie się wpiąć i jaki sygnał podać)
pozdrawiam i dziękuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przy otwieraniu którychkolwiek z tylnych drzwi nie zapala się lampka? Może czujnik otwarcia drzwi nie działa prawidłowo tzn. dobrze nie łączy spróbuj lekko poruszać tym bolcem na boki.
Co do klapy bagażnika to możliwe że trzeba będzie przyprowadzić kabel na przód od kostki idącej z wiązki klapy bagażnika ona znajduje się za tylną lampą. Jeśli nie masz osobnego wejścia w alarmie dla klapy bagażnika i będziesz podłączał tam gdzie drzwi to trzeba będzie dać diodę/y aby nie włączało się oświetlenie wnętrza przy otwieraniu bagażnik i odwrotnie.
Co do włączania oś. wnętrza po wyłączeniu alarmu to nie znam/mam gotowego rozwiązania.
Masz w tym alarmie wyjście na taką funkcję?
Pomyślałem jakby dać przekaźnik który by podłączyć do alarmu tak aby tylko przy odsuwania się załączał na chwilę obwód*, podłączając odpowiednio pod wyjścia sterownia centralnym zamkiem albo pod wyjście kierunkowskazów odseparowując diodami tak aby przy normalnym włączaniu kierunkowskazów nie zapalało się oś. wnętrza.
* - tym obwodem byłby czujnik z którychkolwiek drzwi w ten sposób przekaźnik symulowałby chwilowe otwarcie drzwi i zapalenie się oświetlenia na kilka minut.
Co do klapy bagażnika to możliwe że trzeba będzie przyprowadzić kabel na przód od kostki idącej z wiązki klapy bagażnika ona znajduje się za tylną lampą. Jeśli nie masz osobnego wejścia w alarmie dla klapy bagażnika i będziesz podłączał tam gdzie drzwi to trzeba będzie dać diodę/y aby nie włączało się oświetlenie wnętrza przy otwieraniu bagażnik i odwrotnie.
Co do włączania oś. wnętrza po wyłączeniu alarmu to nie znam/mam gotowego rozwiązania.
Masz w tym alarmie wyjście na taką funkcję?
Pomyślałem jakby dać przekaźnik który by podłączyć do alarmu tak aby tylko przy odsuwania się załączał na chwilę obwód*, podłączając odpowiednio pod wyjścia sterownia centralnym zamkiem albo pod wyjście kierunkowskazów odseparowując diodami tak aby przy normalnym włączaniu kierunkowskazów nie zapalało się oś. wnętrza.
* - tym obwodem byłby czujnik z którychkolwiek drzwi w ten sposób przekaźnik symulowałby chwilowe otwarcie drzwi i zapalenie się oświetlenia na kilka minut.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 mar 2010, 12:43
- Lokalizacja: LUBLIN
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Cześć, mam pytanko odnośnie podłączenia alarmu do stacyjki. Mam zamontowany alarm SKORPION 2000 ale coś mi szwankuje nie zawsze mogę otworzyć drzwi z pilota więc otwieram kluczykiem alarm jest załączony więc wyje ostatnio musiałem odłączyć akumulator bo z pilota nie mogłem nic zrobić .Kupiłem nowy URZ0221/0222 ale nie wiem gdzie się podpiąć pod stacyjkę, z góry dziękuję za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Najprościej podpiąć się pod kostkę stacyjki, w tym temacie: https://audi80.pl/postlink/410261.ht ... ht=#410261 masz rozpisane do którego kabla. Do alarmu najlepszy by był czarny przy kostce stacyjki.jajacek pisze:ale nie wiem gdzie się podpiąć pod stacyjkę, z góry dziękuję za pomoc
Druga opcja to podłączenie do odpowiedniego kabla od spodu skrzynki bezpieczników. Plus po zapłonie będzie się pojawiał w kostkach/pinach B15 oraz I75 (nie sugeruj się strzałką na zdjęciu).
Fajnie dzięki. Ale dla jasności
ŻÓŁTY z centralki (wyjście -) do przekaźnika pod pin86
BIAŁY z centralki (wejście +) do stacyjki ACC
BIAŁY z przekaźnika pin85 do stacyjki na ON
ZIELONY z przekaźnika pin87A do ZAPŁON
przewód z przekaźnika pin30 do stacyjki START
To tak wygląda
http://img62.imageshack.us/i/img043g.jpg/[/img]
ŻÓŁTY z centralki (wyjście -) do przekaźnika pod pin86
BIAŁY z centralki (wejście +) do stacyjki ACC
BIAŁY z przekaźnika pin85 do stacyjki na ON
ZIELONY z przekaźnika pin87A do ZAPŁON
przewód z przekaźnika pin30 do stacyjki START
To tak wygląda
http://img62.imageshack.us/i/img043g.jpg/[/img]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Widzę ża masz tam więcej tych kabli do stacyjki.
Więc tak: żółty wiesz jak podłączyć bo idzie z centralki....
Oba białe podłącz do czarnego przy kostce stacyjki
87A i 30 możesz podłączyć do końców kabla czerwono-czarnego po jego rozcięciu (rozrusznik).
Tylko nie wiem czy jest sens podłączać odcięcie rozrusznika tuż przy stacyjce... Zabezpieczanie przed złodziejem będzie to raczej marne.
Jeśli chcesz z niego zrezygnować (nie dawać przekaźnika) to podłącz do stacyjki tylko jeden biały idący z centralki, a żółty pozostaw niepodłączony.
Więc tak: żółty wiesz jak podłączyć bo idzie z centralki....
Oba białe podłącz do czarnego przy kostce stacyjki
87A i 30 możesz podłączyć do końców kabla czerwono-czarnego po jego rozcięciu (rozrusznik).
Tylko nie wiem czy jest sens podłączać odcięcie rozrusznika tuż przy stacyjce... Zabezpieczanie przed złodziejem będzie to raczej marne.
Jeśli chcesz z niego zrezygnować (nie dawać przekaźnika) to podłącz do stacyjki tylko jeden biały idący z centralki, a żółty pozostaw niepodłączony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 gru 2009, 17:22
Witam, drodzy koledzy, mam problem, otóż ostatnio padła mi centralka nie działa ani z kluczyka, ani z pilota, wcześniej jeszcze potrafiła raz na jakiś czas zadziałać, ale teraz już w ogóle. W dodatku jak wyjmujemy kluczyk ze stacyjki zapala się lampka w podsufitce, u mnie ona tylko mrugnie, a gdy otwieram drzwi nie zapala się (wcześniej działała normalnie razem z centralnym) myślę nad wymianą całej centralki ale nie wiem czy to pomoże i czy połapie się w kablach stara - nowa centralka... Proszę o rady
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o pompkę od centralnego zamka to poszukaj takie samej jak masz, wystarczy tylko odpiąć dwie kostki i wężyk do wymiany.funnyboy88 pisze: myślę nad wymianą całej centralki ale nie wiem czy to pomoże i czy połapie się w kablach stara - nowa centralka... Proszę o rady
Poszukaj szrotu na którym mógłbyś sprawdzić na miejscu czy nowa pompka pomoże jeśli nie to nie płacisz i szukasz dalej.