Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ audi 80 b4 1.9 td aaz ] stuki z prawej strony

ODPOWIEDZ
audipiekne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:22

[ audi 80 b4 1.9 td aaz ] stuki z prawej strony

Post autor: audipiekne » 24 kwie 2010, 21:22

witam mam pytanie podczas jazdy po małych dziurach coś mi stuka tak delikatnie z prawej strony co to może stukać

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 25 kwie 2010, 09:01

audipiekne pisze:mam pytanie podczas jazdy po małych dziurach coś mi stuka tak delikatnie z prawej strony co to może stukać
To takie wróżenie... tylko czarodziejskiej kuli brak...

... stukać Ci może wszystko...


.... opisz ten stukot, napisz coś więcej...

audipiekne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:22

Post autor: audipiekne » 25 kwie 2010, 11:13

wydaje mi się że stuka to łącznik nie wiem sam do końca mam wymienione wszystko prawie ale wydaje mi się że poluzowała się nakrętka na górnym łożysku amortyzatora może i to powoduje stuki albo dolny sworzeń

Awatar użytkownika
radar881
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 lut 2010, 15:38
Lokalizacja: Częstochowa/Śląsk

Post autor: radar881 » 02 maja 2010, 22:40

Powiem tak.Ściągnij koło ,podnieś auto tylko nie za wahacz i poruszaj wszystkim czym się da w każdą stronę może wyjdzie gdzie stuka. Może guma pod drążkiem kierowniczym,może wahacz...musisz sprawdzić

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 maja 2010, 23:04

radar881 pisze:Powiem tak.Ściągnij koło ,podnieś auto tylko nie za wahacz i poruszaj wszystkim czym się da w każdą stronę może wyjdzie gdzie stuka.
Łącznika stabilizatora tak nie sprawdzi bo jest napięty i luzu nie wyczujesz .A łączniki to pierwwszy podejrzany "stukacz"na nierównościach .Drugi to sworzeń wahacza .Luzy na tulejach metalowo gumowych nie powodują stukania .Nakrętka na łozysku amora o ile ją ruszałeś lubi się odkręcać więc również to może być ona.

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Post autor: suchyps » 04 maja 2010, 18:57

A ja ci kolego powiem tak iż nie jeden na tym forum walczy z tym naszym nieszczęsnym przednim zawieszeniem i niektórzy códa robili (łącznie ze mną) a stukanie nie ucichło. Dzwięk jakie ono wydaje jak już określili to forumowicze to przesypywanie kartofelków ale proszę TU lektura dla ciebie radzę zaopatrzyc się w czteropak :->

Awatar użytkownika
kusiu_87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 paź 2007, 22:50
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kusiu_87 » 04 maja 2010, 21:11

a ja polecam przejażdżkę na najbliższą stacje kontroli pojazdów (trzepak prawdę Ci powie) koszt jest niewielki (u mnie w mieście taka akcja kosztuje ok 20zł) a dowiesz się wszystkiego... ;-)

ADAM77FG

Post autor: ADAM77FG » 06 maja 2010, 17:08

witam!chciałbym się dołączyć do tematu.Mam takie samo audi i ten sam problem wymienione wszystko oprócz amorków i sprężyn.Ja wywnioskowałem że przyczyną stuków i póków może być luz na prowadnicach zacisku hamulcowego ja mam taki luz z lewej strony i mi stkua. Jak myślicie może to być przyczyna problemu?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 maja 2010, 20:03

ADAM77FG pisze:Ja wywnioskowałem że przyczyną stuków i póków może być luz na prowadnicach zacisku hamulcowego
ADAM77FG pisze:Jak myślicie może to być przyczyna problemu?
Bardzo mało prawdopodobne .Napisz co wymieniałeś

ADAM77FG

Post autor: ADAM77FG » 06 maja 2010, 20:30

wymieniłem:końcówki drążków,tuleje,sworznie,łączniki,gumy stabilizatora i poduszki nad amorkiem a ławy nieruszałem bo tam żadnego luzu niebyło tak powiedział mi diagnosta.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 maja 2010, 20:50

ADAM77FG pisze:wymieniłem:końcówki drążków,tuleje,sworznie,łączniki,gumy stabilizatora i poduszki nad amorkiem a ławy nieruszałem bo tam żadnego luzu niebyło tak powiedział mi diagnosta.
No faktycznie wymieniłeś wszystko co mogło stukać .Ciężka sprawa .Czasami po wymianie poduszki nad amorem notorycznie odkręca się ta nakrętka w kształcie tulejki z gwintem wewnętrznym .A tuleje metalowo gumowe w wahaczach wymieniałeś na stojącym na kołach aucie czy na podniesionym ?Bo jak na podniesionym to zrywają się przy pierwszym wjechaniu w większą nierówność.Prawidłowo przy wymianie tuleji metalowo gumowych auto nie dość że powinno być na kołach to jeszcze powinno być dociążone .Ale tak mało kto robi ;-) wystarczy że stoi na kołach pod własnym ciężarem.Jeszcze mi coś przyszło do głowy ,sprawdż sobie maglownicę czy część do której są przykręcone drążki kierownicze nie ma luzu poprzecznego ,zdarza się to rzadko ale się zdarza

ADAM77FG

Post autor: ADAM77FG » 06 maja 2010, 21:18

Niewiem sam co to może jeszcze być sprawdze to co mówiłeś jeszcze. A jak to jest z tym boost pinem naprawde działa? zastanawiam się nad jego kupnem

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 maja 2010, 11:56

ADAM77FG pisze:A jak to jest z tym boost pinem naprawde działa? zastanawiam się nad jego kupnem
Działa ,działa .Poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ulacja+lda kto ma to wie ;-)

ADAM77FG

Post autor: ADAM77FG » 07 maja 2010, 14:44

z tego co przeczytałem to wymiana niejest trudna,mam lecz pytanko tam pisz że trzeba zeszlifować podkładke oznaczającą maksymalne wciśnięci trzpienia. A ten boost pin ,który sprzedajesz to wystarczy tylko wymienić i bedzie git,bez zadnego szlifowania podkładek. dobrze zrozumiałem?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 maja 2010, 15:44

ADAM77FG pisze:A ten boost pin ,który sprzedajesz to wystarczy tylko wymienić i bedzie git,bez zadnego szlifowania podkładek. dobrze zrozumiałem?
W 1,9 td AAZ nie ma żadnych podkładek z tworzywa jest tylko pin ,spręzyna i cieniutka stalowa podkładka ustalająca sprężynę żeby nie przesuwała się na boki.Opis na forum golfa jest na podstawie LDA z silnika 1,6 td które ma trochę inną budowę.Także wystarczy tylko wymienić pin.Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz na PW bo piszemy nie na temat i nie ma co robić bałaganu w tym temacie bo porządek musi być ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl