Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[TDI 1Z] Różnice w silnikach VW i Audi?

ODPOWIEDZ
klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[TDI 1Z] Różnice w silnikach VW i Audi?

Post autor: klekocix » 25 kwie 2010, 00:06

Zawsze mnie ciekawiła jedna rzecz.

Mamy dla przykładu 2 auta:
VW Golf 3 TDI 1Z 94'
90KM @ 4000rpm i 202Nm @ 1900rpm
Poprzeczny
Przepływomierz Pierburg

Audi 80 B4 TDI 1Z 94'
90KM @ 4000rpm i 182Nm @ 2300rpm
Wzdłużny
Przepływomierz Pierburg

Czemu ten sam silnik wkładany w samochody tej samej grupy z tego samego rocznika ma takie rozbieżności w niutonometrach? Wydawałoby się, że Audi jest najwyższą klasą VAG a tu "niższy klasowo" Golf ma więcej Nm... Do tego obroty optymalnej pracy silnika zaczynają się dla VW niżej...
Różnice w komputerze i jego oprogramowaniu? Różnica dla silników wzdłużnych i poprzecznych? Jakieś inne przyczyny?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 25 kwie 2010, 10:15

klekocix pisze:Czemu ten sam silnik wkładany w samochody tej samej grupy z tego samego rocznika ma takie rozbieżności w niutonometrach?
182 Nm ma 1z na Boschu.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 25 kwie 2010, 10:19

tokarka606 pisze:
klekocix pisze:Czemu ten sam silnik wkładany w samochody tej samej grupy z tego samego rocznika ma takie rozbieżności w niutonometrach?
182 Nm ma 1z na Boschu.
tak jest a kolega tematu coś żle dopatrzył

klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » 25 kwie 2010, 11:20

karol121 pisze:
tokarka606 pisze:
klekocix pisze:Czemu ten sam silnik wkładany w samochody tej samej grupy z tego samego rocznika ma takie rozbieżności w niutonometrach?
182 Nm ma 1z na Boschu.
tak jest a kolega tematu coś żle dopatrzył
Informacje te wziąłem ze strony klubowej ;-)
Czyli ja mając już Pierburga mam 202Nm jak w Golfie?

P.S. komputer sterujący silnikiem Bosch jest taki sam dla tych dwóch aut?

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 25 kwie 2010, 18:25

w golfach 3 byly 1Z tylko na przeplywce pierburga. boscha w ogole nie montowali

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 kwie 2010, 23:31

klekocix pisze: Informacje te wziąłem ze strony klubowej ;-)
Czyli ja mając już Pierburga mam 202Nm jak w Golfie?

P.S. komputer sterujący silnikiem Bosch jest taki sam dla tych dwóch aut?
jak oba na pierburgu to ECU jest takie same i może się różnić wersją softu (zależy z którego roku auto)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 25 kwie 2010, 23:38

UKI_XX pisze:
klekocix pisze: Informacje te wziąłem ze strony klubowej ;-)
Czyli ja mając już Pierburga mam 202Nm jak w Golfie?

P.S. komputer sterujący silnikiem Bosch jest taki sam dla tych dwóch aut?
jak oba na pierburgu to ECU jest takie same i może się różnić wersją softu (zależy z którego roku auto)
Pierburg był stosowany po roku 93, przed tylko bosch, a potem to i to, tylko dziwi mnie to, bo golf 3 był produkowany od 91. roku, to skąd pewność że początkowe 1Z-ty w nie były na boshu ?, mało jest 90 konnych golfów z 91 czy 92 roku, ale takie są..

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 25 kwie 2010, 23:58

1.9 TDI w golfach 3 szly dopiero od 1994 roku. wczesniej z oferowany byl tylko AAZ ktory pozniej sprzedawany byl rownolegle z 1Z

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 kwie 2010, 00:02

motowalus pisze:1.9 TDI w golfach 3 szly dopiero od 1994 roku. wczesniej z oferowany byl tylko AAZ ktory pozniej sprzedawany byl rownolegle z 1Z
Nie wiem, nie sprzeczam się, napisałem tak wcześniej bo na allegro jest parę sztuk 1.9 TDI 90KM które są z roku 1992 i 1993, ale skoro tak mówisz, to znaczy że to były jakieś przekładki czy coś.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2010, 22:39

sagem pisze:motowalus napisał/a:
1.9 TDI w golfach 3 szly dopiero od 1994 roku. wczesniej z oferowany byl tylko AAZ ktory pozniej sprzedawany byl rownolegle z 1Z


Nie wiem, nie sprzeczam się, napisałem tak wcześniej bo na allegro jest parę sztuk 1.9 TDI 90KM które są z roku 1992 i 1993
Na allegro jest wszystko ;-) bo polak potrafi :mrgreen:

cezark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2011, 10:45

Post autor: cezark » 10 lis 2011, 11:32

witam,troszkę odświeżę tamat,a mianowicie jestem w trakcie poszukiwania słupka silnika 1z do b4 93 rok i obdzwoniłem troszkę szrotów gdzie znalazłem 1z ale z passatów i golfów i kilku gości mi powiedziało że słupek vw nie pasuje do audi b4,wiem że napewno jest inna miska ale moja mam dobrą,mimo to nadal twierdzą że silnik nie będzie pasował...czy są jakieś różnice w łapach itp? kto tu ma rację bo nie chciałbym się naciąć

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 10 lis 2011, 12:48

Jedyną różnicą, ale i to na 100% nie pewną, jest różnica w jednym otworze w blogu do którego wkręca się śrubę od pompy wody, a tak po za tym to cały słupek jest taki sam. Oczywiście łapy z VW nie pasują, trzeba je od Audi przełożyć :)

newman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 2015, 17:40
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: newman » 24 lip 2015, 20:55

Witam
Odgrzeje kotleta :-P

Czy ktoś przerabiał temat swapu motoru poprzecznego do B4, duża rzeźba jest?

Dzięki za info

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 24 lip 2015, 21:03

newman pisze:Witam
Odgrzeje kotleta :-P

Czy ktoś przerabiał temat swapu motoru poprzecznego do B4, duża rzeźba jest?

Dzięki za info
Nie ma żadnej rzeźby. Poprostu wciągasz z golfa i wkładasz do 80. Tylko łapy z audi musisz zamontować.

newman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 2015, 17:40
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: newman » 24 lip 2015, 21:27

pytam, bo gdzieś ktoś coś pisał, że to z pompą wody jest problem, a to że się kolektor z suszarką nie zmieścił...
chodzi dokładnie o ALH w miejsce 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl