[80 B4 2.0 ABK LPG] Remont silnika
[80 B4 2.0 ABK LPG] Remont silnika
Witam.Od kilku tygodni przy zmianie biegów powyżej 2000obr słychać wyraźnie stukanie lub bliżej przypomina to charczenie kiedy ktoś próbuje wrzucić bieg bez sprzęgła, na początek obstawiałem skrzynię ale okazało się że na jałowym powyżej 2000obr kiedy delikatnie zwiększam gaz słychać ten sam dźwięk.Ile może kosztować wymiana sworznia bądź całego tłoka i co należałoby jeszcze przy okazji wymienić żeby po krótkim czasie znów nie rozbierać silnika.Może spytam ile kosztowałby taki remont który pozwoliłby jeszcze trochę pojeździć tym autem?
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2010, 18:33 przez krisiun1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Moim zdaniem 100proc. panewka nie jest to jeszcze tragiczne stukanie ale musisz jak najszybciej zdjąć miskę i po kolei odkręcać korbowody może jeszcze nie jest źle i wystarczy zmiana panewek.Najczęściej jest to tylko na jednym korbowodzie.
Jazdę dalszą eksploatację odradzam bo będzie dużo gorzej.
A tu masz to samo w BMW.
http://www.youtube.com/watch?v=iKZW-hHUCdM&feature=related
Jazdę dalszą eksploatację odradzam bo będzie dużo gorzej.
A tu masz to samo w BMW.
http://www.youtube.com/watch?v=iKZW-hHUCdM&feature=related
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2010, 12:56 przez tokarka606, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli da sie zdjąc miske olejową to nawet nie musisz silnika wyjmować bo można to od spodu rozkręcić i wymienić panewki koszt nie wielki ale efekt nie koniecznie zadowalający , warto sprubować bo panewki korbowe nominalne (bo najpewniej nie był jeszcze robiony remont) są tanie do tego uszczelka pod miske olejową i tyle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
no u mnie to samo było tak stukało 30 km jazdy ze stukaniem i dupa rozkręcam panewka cała zdarta resztki zostały tylko po niej korbowud przytarty od panewki i niegładki ale to pryszcz martwi mie ti że wał tam jak sie zdarła panewka to jaet taki jak korbowód zdartychyba że to reszti panewki się poprzyklejały i co z tym fantem zrobić chodzi o wałn no miskę naj;epiej wyjmie się jak odkręci dwie śrubu od spodu pod autkiem te co mocują tą cześć nie wiem jak to tam się zwie ale wachacze są do tego poprzykręcane i stabilizator to opada i micha wychodzi a gdzie przeczytałem że silnik wystarczy podnieść tak zrobiłem na poduchach odkręciłem a tu lipa cały przud się podnsił. a ha ile kosztują panewki na jeden korbowód
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków