Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK LPG] Remont silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

[80 B4 2.0 ABK LPG] Remont silnika

Post autor: krisiun1 » 23 kwie 2010, 18:35

Witam.Od kilku tygodni przy zmianie biegów powyżej 2000obr słychać wyraźnie stukanie lub bliżej przypomina to charczenie kiedy ktoś próbuje wrzucić bieg bez sprzęgła, na początek obstawiałem skrzynię ale okazało się że na jałowym powyżej 2000obr kiedy delikatnie zwiększam gaz słychać ten sam dźwięk.Ile może kosztować wymiana sworznia bądź całego tłoka i co należałoby jeszcze przy okazji wymienić żeby po krótkim czasie znów nie rozbierać silnika.Może spytam ile kosztowałby taki remont który pozwoliłby jeszcze trochę pojeździć tym autem?
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2010, 18:33 przez krisiun1, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 kwie 2010, 18:43

Prędzej stukanie może pochodzić z luzów korbowodu na wale a nie na sworzniu. Jeśli słychać stukanie z góry to może hydrauliczne popychacze zaworów.

Jeśli stukanie pochodzi z wyrobionych panewek to ich wymiana może pomóc.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 kwie 2010, 18:55

Ale czy popychacze nie powinny być bardziej słyszalne na wolnych obrotach?Tu na wolnych nic nie słychać dopiero po wyżej 2000obr.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 23 kwie 2010, 19:02

Najlepiej nagraj jakiś filmik to posłuchamy.Jeśli stuka panewka to słychać ją w momencie wyrównywania się obrotów silnika jak dodasz gazu.
Jeżeli stan ten będzie trwał długo to nie obejdzie się bez wymiany wału z korbowodem bądź szlifu.
Na you tube jest sporo takich fimików.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 kwie 2010, 19:58

Proszę bardzo.Dźwięk brzmi jakby coś luźnego walało się po silniku.

Ostatnio zmieniony 10 lip 2010, 13:39 przez krisiun1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 23 kwie 2010, 20:48

Moim zdaniem 100proc. panewka nie jest to jeszcze tragiczne stukanie ale musisz jak najszybciej zdjąć miskę i po kolei odkręcać korbowody może jeszcze nie jest źle i wystarczy zmiana panewek.Najczęściej jest to tylko na jednym korbowodzie.
Jazdę dalszą eksploatację odradzam bo będzie dużo gorzej.

A tu masz to samo w BMW.

http://www.youtube.com/watch?v=iKZW-hHUCdM&feature=related
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2010, 12:56 przez tokarka606, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 23 kwie 2010, 23:30

krisiun1, na twoim miejscu bym tym autem nie jeździł, tylko sciągał mise i panewki oglądał... Jak pisał tokarka, najczęsciej padają korbowodowe... Ja nie przypilnowałem sobie i wsłuchiwałem się w to stukanie do momentu, aż zblokowało silnik, wic i ty tego błedu nie zrób... <ok>

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 25 kwie 2010, 10:44

Czy ktoś z was robił podobny remont który mnie czeka, :-( z tego co się dowiedziałem to przy okazji panewek należałoby zmienić pierścionki, zajrzeć do głowicy: zawory, uszczelniacze,szklanki, gniazda zaworów.W jakiej mniej więcej kwocie może zamknąć się taki remont? :?:

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 25 kwie 2010, 10:54

jeżeli da sie zdjąc miske olejową to nawet nie musisz silnika wyjmować bo można to od spodu rozkręcić i wymienić panewki koszt nie wielki ale efekt nie koniecznie zadowalający , warto sprubować bo panewki korbowe nominalne (bo najpewniej nie był jeszcze robiony remont) są tanie do tego uszczelka pod miske olejową i tyle.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 26 kwie 2010, 18:33

Tak tylko chodzi mi o to, czy przy tych częściach które wymieniłem zmieszczę się w 1500zł, czy muszę przyszykować się na większy wydatek?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 kwie 2010, 18:42

Jeśli chodzi o wymianę panewek i pierścieni to powinieneś się zmieścić w 1300-1500zł (części+robocizna). Do tego porządny remont głowicy dodatkowe 500zł.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 26 kwie 2010, 18:49

No i o taką odpowiedź mi chodziło.Dzięki. <ok>

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 26 kwie 2010, 22:28

no u mnie to samo było tak stukało 30 km jazdy ze stukaniem i dupa rozkręcam panewka cała zdarta resztki zostały tylko po niej korbowud przytarty od panewki i niegładki ale to pryszcz martwi mie ti że wał tam jak sie zdarła panewka to jaet taki jak korbowód zdartychyba że to reszti panewki się poprzyklejały i co z tym fantem zrobić chodzi o wałn no miskę naj;epiej wyjmie się jak odkręci dwie śrubu od spodu pod autkiem te co mocują tą cześć nie wiem jak to tam się zwie ale wachacze są do tego poprzykręcane i stabilizator to opada i micha wychodzi a gdzie przeczytałem że silnik wystarczy podnieść tak zrobiłem na poduchach odkręciłem a tu lipa cały przud się podnsił. a ha ile kosztują panewki na jeden korbowód

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 kwie 2010, 22:40

_DJ_3 pisze:ile kosztują panewki na jeden korbowód
Komplet panewek na wszystkie korbowody koszt jakichś 50zł nie wiem czy się kupi tylko na jeden...

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 27 kwie 2010, 06:59

aha nie no jak na wszystkie za 50 zeta to oki bo patrzyłem na intercars i tam było 160zeta tylko nie wiem czy na wszystkie czy na jeden.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl