[b3 1.8 pm] stacyjka
Samą kostke jest prosto wyciągnąć.
Odkręcasz plastik nad kierownicą później dwie śrubki od zegarów wyciągasz ewentualnie przesówasz zegary na bok i w korpusie stacyjki masz dwie małe śrubeczki które trzeba odkręcic,u mnie one były zalane takim czerwonym czymś w podobie do silikonu.Tych śrubeczek nietrzeba do końca wykręcać.Ciągniesz całość do tyłu i kostka wychodzi.
Edit:Uporałem się po tygodniu walki ze swoją stacyjką,pare dni pojeździłem bez liczników odpalająć śrubokrętem ale już wszystko poskładane.
Jedna rada dla wszystkich mających B3 zwracajcie uwage na to czy czasami niemacie takiej stacyjki jak w B4 ja mam B3 z roku 91 i do mnie wkładka od B3 niepasowała a ona kosztuje 30zł,trzymałem w ręku 3 stacyjki z B3 i żadna niepasowała (jeśli ktoś chce miec drugi kluczyk to pasują jeśli chce podmienic samą płetwe i miec stary klucz to nie pasuje) Wkładka do B4 kosztuje w granicach 200zł a różni się tylko położeniem płetwy niestety niemożna ich podmienic między wkładkami B3 a B4 bo są inaczej odlane.
U mnie kluczyk jest w takim położeniu:
W innych B3 które oglądałem jest pod znacznie większym kątem w lewą strone i stąd wychodzą cyrki u niektórych że coś niepasuje.
Odkręcasz plastik nad kierownicą później dwie śrubki od zegarów wyciągasz ewentualnie przesówasz zegary na bok i w korpusie stacyjki masz dwie małe śrubeczki które trzeba odkręcic,u mnie one były zalane takim czerwonym czymś w podobie do silikonu.Tych śrubeczek nietrzeba do końca wykręcać.Ciągniesz całość do tyłu i kostka wychodzi.
Edit:Uporałem się po tygodniu walki ze swoją stacyjką,pare dni pojeździłem bez liczników odpalająć śrubokrętem ale już wszystko poskładane.
Jedna rada dla wszystkich mających B3 zwracajcie uwage na to czy czasami niemacie takiej stacyjki jak w B4 ja mam B3 z roku 91 i do mnie wkładka od B3 niepasowała a ona kosztuje 30zł,trzymałem w ręku 3 stacyjki z B3 i żadna niepasowała (jeśli ktoś chce miec drugi kluczyk to pasują jeśli chce podmienic samą płetwe i miec stary klucz to nie pasuje) Wkładka do B4 kosztuje w granicach 200zł a różni się tylko położeniem płetwy niestety niemożna ich podmienic między wkładkami B3 a B4 bo są inaczej odlane.
U mnie kluczyk jest w takim położeniu:
W innych B3 które oglądałem jest pod znacznie większym kątem w lewą strone i stąd wychodzą cyrki u niektórych że coś niepasuje.
Ja to zrobiłem tak, że nie odkręcałem kierownicy, jedynie wyjąłem zegary. Wyjąłem też cały mechanizm stacyjki i nawierciłem kulturalnie na biurku. Lepiej wyjąć bo precyzyjne wywiercenie dziurki w takim miejscu jest bardzo ciężkie. A tak nawet wiertarki nie potrzebowałem, jedynie nacinak i młotek . Wyjęcie mechanizmu wraz z wkładem jest ciężkie, ale umiejętnie wyjmując da się. Następnie jak już wyjąłem stary wkład zamontowałem pusty mechanizm z powrotem bez problemu. Wtedy włożyłem nowy. Tylko uwaga: przed włożeniem upewnij się, że tam w środku taki przestawnik jest po lewej stronie wtedy wejdzie wszystko bez problemu.
Odkopię nieco temat - ekipę moderującą serdecznie przepraszam.
Mam problem podobny do kolegi Zahar19.
Sprawa jest taka: pojechałem do roboty, mam zamiar wracać, wsadzam kluczyk, zapłon ok, nagrzało świece, pyk w prawko i i tu zonk, bo nie kręci rozrusznikiem. Cofnąłem, ok, odpalił. Dojechałem do domu, zgasiłem, odpaliłem, gra gitara. Podchodzę za 30 min, i drugi zonk, nie kręci rozrusznikiem (zapłon się włącza). I teraz moje pytanie: czy to stacyjka czy coś innego? I czy ten http://www.allegro.pl/item681905196_now ... coupe.html zamiennik będzie dobry? Czy coś innego mogło paść? Z góry dziękuję za pomoc.
Mam problem podobny do kolegi Zahar19.
Sprawa jest taka: pojechałem do roboty, mam zamiar wracać, wsadzam kluczyk, zapłon ok, nagrzało świece, pyk w prawko i i tu zonk, bo nie kręci rozrusznikiem. Cofnąłem, ok, odpalił. Dojechałem do domu, zgasiłem, odpaliłem, gra gitara. Podchodzę za 30 min, i drugi zonk, nie kręci rozrusznikiem (zapłon się włącza). I teraz moje pytanie: czy to stacyjka czy coś innego? I czy ten http://www.allegro.pl/item681905196_now ... coupe.html zamiennik będzie dobry? Czy coś innego mogło paść? Z góry dziękuję za pomoc.
Serdecznie dziękuję, wyciągnąłem białą kostkę i audi póki co będzie odpalać ze śrubokręta...
Czyli muszę kupić to: http://www.allegro.pl/item681905196_now ... coupe.html ?
Czyli muszę kupić to: http://www.allegro.pl/item681905196_now ... coupe.html ?
Tylko nie kupuj tej taniej stacyjki bo to badziewie jest po tygodniu znowu padnie. A kluczyk w niej to można normalnie wyginać. Stanowcyo odradzać lepiej dać więcej i mieć na dłużej.McCoob pisze:Czyli muszę kupić to: http://www.allegro.pl/ite...3_b4_coupe.html ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 lip 2007, 22:46
- Lokalizacja: Lublin
sorki że odświeżam temat ale jak dla mnie jest na czasie,mam podwójny problem chciałem wyjąć kostkę stacyjki żeby móc odpalić na krótko i wykręciłem jedną śrubkę a drugiej nie dam rady zjechałem ją nawet trochę,czy da się jakoś po kablach tych co odłączyłem od stacyjki odpalić auto?co wystarczy zewrzeć dane styki?muszę jutro jakoś do roboty dojechać a autosany tam nie jeżdżą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Patrząc po schematach połącz czarny kabel z czerwonym (grubym) a jeśli chcesz mieć światła drogowe/mijania, wycieraczki i inne dobrodziejstwa podłącz jeszcze do tego czerwonego czarno-żółty.
Aby włączyć rozrusznik dajesz plus z czerwonego na czerwono-czarny.
Albo prościej, pod maską podłączasz plus z akumulatora do zacisku 15 cewki zapłonowej, otwierasz skrzynkę bezpieczników i włączasz rozrusznik dając kablem plus na blaszkę przy lewym dolnym rogu skrzynki (patrząc od przodu samochodu).
Aby włączyć rozrusznik dajesz plus z czerwonego na czerwono-czarny.
Albo prościej, pod maską podłączasz plus z akumulatora do zacisku 15 cewki zapłonowej, otwierasz skrzynkę bezpieczników i włączasz rozrusznik dając kablem plus na blaszkę przy lewym dolnym rogu skrzynki (patrząc od przodu samochodu).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 28 lip 2009, 18:40
Witam wszystkich.
Również trafiła się awaria wkładki od stacyjki. Wziąłem się za wymianę jednak zatrzymałem się na pewnym etapie i nie wiem co dalej robić. Jak zdjąć dolną obudowę od tych manetek ?
Oto zdjęcie :
Uploaded with ImageShack.us
Również trafiła się awaria wkładki od stacyjki. Wziąłem się za wymianę jednak zatrzymałem się na pewnym etapie i nie wiem co dalej robić. Jak zdjąć dolną obudowę od tych manetek ?
Oto zdjęcie :
Uploaded with ImageShack.us