[80 B4 1.9 TDI]Odbijak,podpora silnika
[80 B4 1.9 TDI]Odbijak,podpora silnika
Witam,od dawna walczę z szarpaniem podczas zmiany biegów,wymieniłem już wszystkie poduszki silnika,skrzyni,przeguby zew.,sprzęgło raczej jest ok,wymieniając ostatnio pasek przy alternatorze zauważyłem brak jednej części z przodu silnika,jest to odbijak podpora silnika,czy może to powodować te objawy,dodam że chyba ta część jest mocowana do wspornika alternatora,z czym związane jest moje drugie pytanie,mianowicie odbijak ten jest mocowany jedną śrubą czy dwoma,bo na wsporniku mam dwa miejsca dolne i górne z czego górne urwane,może ktoś pomóc?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Powiem tak:
Kiedyś przez zapomnienie odpaliłem samochód bez tego odbijaka. Przy pracy na jałowym biegu nie był odczuwalny brak tego elementu. Ale podczas odpalania i tym bardziej gaszenia cały silnik latał. To samo może być podczas zmiany biegów. Dajesz mu gaz silnik się "napręża" a brak odbijaka powoduje że nie ma co go "kontrolować", zmieniasz bieg, silnik "opada" zapinasz bieg nagle silnik znowu się "napręża". Moim zdaniem jak najbardziej może to powodować szarpnięcia przy zmianie biegów.
Kiedyś przez zapomnienie odpaliłem samochód bez tego odbijaka. Przy pracy na jałowym biegu nie był odczuwalny brak tego elementu. Ale podczas odpalania i tym bardziej gaszenia cały silnik latał. To samo może być podczas zmiany biegów. Dajesz mu gaz silnik się "napręża" a brak odbijaka powoduje że nie ma co go "kontrolować", zmieniasz bieg, silnik "opada" zapinasz bieg nagle silnik znowu się "napręża". Moim zdaniem jak najbardziej może to powodować szarpnięcia przy zmianie biegów.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
jeśli dzieje ci się to tylko podczas zmiany biegów to wątpię by to była wina tego odbijaka.ja stawiam na luz w skrzyni na mechanizmie różnicowym tym bardziej że jak mówisz większość rzeczy już wymieniłeś... ten odbijak oczywiście ma wpływ na szarpanie ale nawet przy dodawaniu gazu lub gaszeniu silnika czuł byś mocne szarpanie a nie tylko przy zmianie biegów...z tego co pamiętam ten odbijak jest mocowany na jednej śrubie... przy okazji mam pytanie związane z tym odbijakiem.jak powinien być prawidłowo zamontowany?? tzn czy ta guma ma maksymalnie dolegać do górnej krawędzi ogranicznika czy jakoś inaczej??