Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI]Odbijak,podpora silnika

ODPOWIEDZ
rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

[80 B4 1.9 TDI]Odbijak,podpora silnika

Post autor: rewolwer » 25 kwie 2010, 14:24

Witam,od dawna walczę z szarpaniem podczas zmiany biegów,wymieniłem już wszystkie poduszki silnika,skrzyni,przeguby zew.,sprzęgło raczej jest ok,wymieniając ostatnio pasek przy alternatorze zauważyłem brak jednej części z przodu silnika,jest to odbijak podpora silnika,czy może to powodować te objawy,dodam że chyba ta część jest mocowana do wspornika alternatora,z czym związane jest moje drugie pytanie,mianowicie odbijak ten jest mocowany jedną śrubą czy dwoma,bo na wsporniku mam dwa miejsca dolne i górne z czego górne urwane,może ktoś pomóc?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 kwie 2010, 14:38

Powiem tak:

Kiedyś przez zapomnienie odpaliłem samochód bez tego odbijaka. Przy pracy na jałowym biegu nie był odczuwalny brak tego elementu. Ale podczas odpalania i tym bardziej gaszenia cały silnik latał. To samo może być podczas zmiany biegów. Dajesz mu gaz silnik się "napręża" a brak odbijaka powoduje że nie ma co go "kontrolować", zmieniasz bieg, silnik "opada" zapinasz bieg nagle silnik znowu się "napręża". Moim zdaniem jak najbardziej może to powodować szarpnięcia przy zmianie biegów.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2010, 17:55

jeśli dzieje ci się to tylko podczas zmiany biegów to wątpię by to była wina tego odbijaka.ja stawiam na luz w skrzyni na mechanizmie różnicowym tym bardziej że jak mówisz większość rzeczy już wymieniłeś... ten odbijak oczywiście ma wpływ na szarpanie ale nawet przy dodawaniu gazu lub gaszeniu silnika czuł byś mocne szarpanie a nie tylko przy zmianie biegów...z tego co pamiętam ten odbijak jest mocowany na jednej śrubie... przy okazji mam pytanie związane z tym odbijakiem.jak powinien być prawidłowo zamontowany?? tzn czy ta guma ma maksymalnie dolegać do górnej krawędzi ogranicznika czy jakoś inaczej??

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 25 kwie 2010, 18:22

A w jaki sposób mogę zmniejszyć luz na tym mechanizmie?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2010, 18:37

tego niestety nie da się zrobić bez wymiany lub regeneracji skrzyni.ja mam taki sam luz już od ponad 4 lat odkąd mam samochód.poprzedni właściciel nie wiadomo jak długo z tym jeździł ale na pewno sporo i nic się nie dzieje.do tego można się przyzwyczaić...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl