Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Gdzie ten przewód powinien być podpięty?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2010, 16:27

januszbin pisze:uważam,że masz rację....i nie dziw się że kolega nie czuje różnicy w doładowaniu....jeżeli w tym miejscu sadzi mu olejem to oznacza ,że jego silnik jest już na zdechu....
trochę mylisz pojęcia... zdejmij sobie wąż idący od turbo i zobacz czy masz tam olej a gwarantuje ci że masz i to nie jest oznaką że silnik jak stwierdziłeś "jest już na zdechu" tylko zawsze jest olej na ściankach.jak nie zaślepisz tego króćca wtedy razem z powietrzem będzie ci wylatywał olej i to nie są ilości mierzone w litrach...a tak na marginesie jak by silnik był na wykończeniu to bym pewnie nie zaglądał pod make rzadziej niż raz w miesiącu by tylko dolać płynu do spryskiwaczy <ok>

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 25 kwie 2010, 17:24

hudy pisze:
junglist pisze:jak masz tam "dziure" w układzie to spada ci ciśnienie w dolocie -> utrata mocy... :D
to tez ale utrata jest niezauważalna.jeździłem chyba z miesiąc bez zaślepki i żadnej różnicy w mocy nie zauważyłem...
W serii nie zauważysz ale po chipie od razu.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 25 kwie 2010, 18:41

hudy pisze:
januszbin pisze:uważam,że masz rację....i nie dziw się że kolega nie czuje różnicy w doładowaniu....jeżeli w tym miejscu sadzi mu olejem to oznacza ,że jego silnik jest już na zdechu....
trochę mylisz pojęcia... zdejmij sobie wąż idący od turbo i zobacz czy masz tam olej a gwarantuje ci że masz i to nie jest oznaką że silnik jak stwierdziłeś "jest już na zdechu" tylko zawsze jest olej na ściankach.jak nie zaślepisz tego króćca wtedy razem z powietrzem będzie ci wylatywał olej i to nie są ilości mierzone w litrach...a tak na marginesie jak by silnik był na wykończeniu to bym pewnie nie zaglądał pod make rzadziej niż raz w miesiącu by tylko dolać płynu do spryskiwaczy <ok>
może trochę przesadziłem,ale na pewno nie mylę pojęć ....ilość oleju ewentualnie miejsce z którego on wycieka w 100% świadczy o kondycji silnika......a i dziura w dolocie ma wpływ na ciśnienie doładowania i nikt mi nie wciśnie,że jest inaczej... :lol:

[ Dodano: 2010-04-25, 18:47 ]
poza tym mam uwolnioną odmę i u mnie olej jeżeli już to nie wali na turbinę tylko do oil catch tank.... <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2010, 18:48

januszbin pisze:......spotkajmy się a udowodnię Ci że tam nie ma oleju ....i raczej nigdy nie było :-)
jedynie jeśli masz zamontowanego catch tanka to tylko wtedy będziesz miał susze w dolocie a tak to zawsze będziesz miał olej na ścinakach.poczytaj sobie jakie zadanie pełni odma i gdzie jest wpięta.trochę podpowiem jest wpięta w układ dolotowy a za zdanie ma przewietrzenie skrzyni korbowej i odprowadzenie przedostających się do niej małych ilości spalin i oparów oleju a co za tym idzie jeśli są w niej opary oleju a jest wpięta w układ dolotowy to muszą być tez tam opary...nie widziałem jeszcze silnika który by nie miał tam oleju i twój na pewno wyjątkiem nie będzie...
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2010, 18:52 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 25 kwie 2010, 18:49

tak właśnie jest jak wyżej napisałem...

[ Dodano: 2010-04-25, 18:54 ]
nie muszę czytać.... takie rzeczy wiem z doświadczenia

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2010, 18:55

januszbin pisze:poza tym mam uwolnioną odmę i u mnie olej jeżeli już to nie wali na turbinę tylko do oil catch tank.... <ok>
to zmienia postać rzeczy i trzeba było tak od razu wtedy tej dyskusji by nie było.jeśli byś tego nie miał to niestety ale byś mnie nie przekonał że nie masz oleju w dolocie...

[ Dodano: 2010-04-25, 18:56 ]
januszbin pisze:nie muszę czytać.... takie rzeczy wiem z doświadczenia
jak byś kolego wiedział takie rzeczy z doświadczenia to byś nie pisał takich bzdur jak w 12 poście w tym temacie czyli że jak pojawia sie olej z tego króćca to silnik jest " na zdechu"

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 25 kwie 2010, 19:27

nie byłoby tematu ,Ty nie mógłbyś się wykazać,miał byś mniej postów,a tutaj jest to miarą doświadczenia niestety...hłe hłe...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2010, 19:35

januszbin pisze:nie byłoby tematu ,Ty nie mógłbyś się wykazać,miał byś mniej postów,a tutaj jest to miarą doświadczenia niestety...hłe hłe...
no to nabijaj, nabijaj bo masz jeszcze małe doświadczenie <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 kwie 2010, 23:23

januszbin pisze:
junglist pisze:niedzielny kierowca jesteś <ok>
albo turbina ci nie pompuje :D
uważam,że masz rację....i nie dziw się że kolega nie czuje różnicy w doładowaniu....jeżeli w tym miejscu sadzi mu olejem to oznacza ,że jego silnik jest już na zdechu....
junglist pisze:
hudy pisze:jeśli byś nie miał zaślepionego tego wężyka to będzie ci stamtąd pluło olejem
to najmniejszy problem...
jak masz tam "dziure" w układzie to spada ci ciśnienie w dolocie -> utrata mocy... :D
januszbin i junglist tutaj obaj nie macie racji :!:

:arrow: po pierwsze to jak będzie mała dziura w dolocie typu niezaślepiony króciec to taka dziurka nie ma żadnego wpływu na wartość ciśnienia w dolocie i ilość powietrza pobieranego przez silnik bo tyle co tędy ucieka to turbo wraz dobije przymykając zawór WG więc ciśnienie w dolocie się wcale nie zmieni :!:
:arrow: po drugie to jak trochę powietrza ucieknie a ciśnienie jest takie same to musi więcej powietrza przejść przez przepływomierz i ECU w tym przypadku nieznacznie podniesie dawkę paliwa ("więcej powietrza"=więcej paliwa) a więc nawet może wzrosnąć moc silnika (praktycznie niezauważalnie)

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 26 kwie 2010, 04:19

UKI_XX pisze:ciśnienie w dolocie się wcale nie zmieni
zmieni się za to SZYBKOŚĆ narastania tego ciśnienia... a co za tym idzie "dynamika" doładowania...
UKI_XX pisze:po drugie to jak trochę powietrza ucieknie a ciśnienie jest takie same to musi więcej powietrza przejść przez przepływomierz i ECU w tym przypadku nieznacznie podniesie dawkę paliwa ("więcej powietrza"=więcej paliwa) a więc nawet może wzrosnąć moc silnika (praktycznie niezauważalnie)
Statycznie rzecz biorąc to całkiem możliwe... ale w praktyce i tak wydaje mi się wyjdzie to tak, że wolniej narastające ciśnienie pogorszy osiągi auta... pomimo zwiększonej przypadkiem dawki (o ile w ogóle zwiększonej) - jedyne co to bardziej przykopci :D

tak czy inaczej -> króciec należy zaślepić, ewentualnie dokupić wskaźnik BOOST i tam właśnie go podłączyć... <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 kwie 2010, 08:42

junglist pisze:
UKI_XX pisze:ciśnienie w dolocie się wcale nie zmieni
zmieni się za to SZYBKOŚĆ narastania tego ciśnienia... a co za tym idzie "dynamika" doładowania...
przy tak małym otworze dynamika narastania ciśnienia zostanie praktycznie taka sama a drogi publiczne to nie tory wyścigowe i nasze fury to nie bolidy F1 więc nawet jak ciśnienie narasta wolniej o te kilka milisekund to i tak nikt tego nie zauważy <ok>
junglist pisze:
UKI_XX pisze:po drugie to jak trochę powietrza ucieknie a ciśnienie jest takie same to musi więcej powietrza przejść przez przepływomierz i ECU w tym przypadku nieznacznie podniesie dawkę paliwa ("więcej powietrza"=więcej paliwa) a więc nawet może wzrosnąć moc silnika (praktycznie niezauważalnie)
Statycznie rzecz biorąc to całkiem możliwe... ale w praktyce i tak wydaje mi się wyjdzie to tak, że wolniej narastające ciśnienie pogorszy osiągi auta... pomimo zwiększonej przypadkiem dawki (o ile w ogóle zwiększonej) - jedyne co to bardziej przykopci :D
z samego powietrza moc się nie bierze więc osiągi się nie zmniejszą :mrgreen: a jak będzie więcej paliwa nad powietrzem to faktycznie może trochę zakopci (chociaż przy tak małym ubytku powietrza to raczej nikt tego nie zauważy) ale nie wiem czy wiesz że silnik ma najwyższą moc przy lambda=0.9 czyli jak jest nadmiar paliwa nad powietrzem ;-)
junglist pisze:tak czy inaczej -> króciec należy zaślepić, ewentualnie dokupić wskaźnik BOOST i tam właśnie go podłączyć... <ok>
dokładnie tak należy zrobić ;-) bo po co męczyć turbinę i dodatkowo powietrze w dolocie zawiera opary oleju, które nie dość że zasyfiają komorę silnika to na dodatek podczas jazdy lądują na przedniej szybie samochodu

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 26 kwie 2010, 22:13

dużo tej teorii...a jak wiadomo wszystkim nie zawsze idzie ona w parze z praktyką....

[ Dodano: 2010-04-26, 22:24 ]
:arrow: po drugie to jak trochę powietrza ucieknie a ciśnienie jest takie same to musi więcej powietrza przejść przez przepływomierz i ECU w tym przypadku nieznacznie podniesie dawkę paliwa ("więcej powietrza"=więcej paliwa) a więc nawet może wzrosnąć moc silnika (praktycznie niezauważalnie)[/quote]

wszyscy szukają sposobu na zwiększenie mocy silnika.....macie tu prosty sposób zaprezentowany przez kolegę... <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2010, 11:12

januszbin pisze:dużo tej teorii...a jak wiadomo wszystkim nie zawsze idzie ona w parze z praktyką....

[ Dodano: 2010-04-26, 22:24 ]
:arrow: po drugie to jak trochę powietrza ucieknie a ciśnienie jest takie same to musi więcej powietrza przejść przez przepływomierz i ECU w tym przypadku nieznacznie podniesie dawkę paliwa ("więcej powietrza"=więcej paliwa) a więc nawet może wzrosnąć moc silnika (praktycznie niezauważalnie)

wszyscy szukają sposobu na zwiększenie mocy silnika.....macie tu prosty sposób zaprezentowany przez kolegę... <ok>
jak dzięki temu zabiegowi przybędzie 0.05KM i 0.1Nm to śmiało możesz wszystkim polecić a na pewno będą zadowoleni i się ucieszą ile tym sposobem narobią sobie problemów (tłusta szyba, olej wszędzie pod maską, zwiększone zużycie paliwa, poddymianie na czarno, itp.) :mrgreen:

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 27 kwie 2010, 12:20

myślałem ,że to Ty się promujesz a to zwykła dywagacja...

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 11 maja 2010, 07:20

Właśnie też miałem pisac po co taki kikutek zaslepiony wystaje u mnie ale juz wiem :D trzena tylko teraz podpiąć zegar...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl