Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 all] Wskaźnik temp, gdzie jest 95* ??

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

[B3 all] Wskaźnik temp, gdzie jest 95* ??

Post autor: wampir1988 » 28 kwie 2010, 16:20

Witam
Pytanie może wydawać się głupie ale szukałem i nic nie znalazłem.
A więc tak: gdzie na wskaźniku temp. jest 95* a gdzie jest 102* ??
Wymieniłem czujnik w chłodnicy i wentylator powinien włączać się na pierwszy stopień przy 95* u mnie wskazówka jest wtedy na tej pierwszej nie opisanej kresce zaraz po 90

9|0 | .|. 1|20 <- tak wygląda mniej więcej wskaźnik temp i gdy wskazówka znajduje się na tej gołej kresce włącza się wentylator na pierwszy stopień.

| - pierwszy stopień wentylatora 95*
.|. - drugi stopień 102*

Czy tak powinno być i czy dobrze myślę co do tych kresek?

Pytanie niby głupie ale bardzo mi pomorze bo po kupnie auta (pól roku temu) nie wiedziałem aż do wczoraj że czujnik jest zepsuty i nigdy wentylator się nie włączał.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 kwie 2010, 16:33

każda kreseczka na wskaźniku, to 10' C
to, że są różne odległości między tymi kreseczkami nie ma znaczenia, bo wskaźnik jest wyskalowany do charakterystyki czujnika.
czyli jedna kreseczka za 90" oznacza 100' itd.
Poza tym wskazania na zegarach mają charakter orientacyjny i nie są jakieś superdokładne.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 28 kwie 2010, 16:41

jedynie zostaje termometr od centralnego ogrzewania,on Ci prawdę powie co i jak jak

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 kwie 2010, 16:45

pandamix pisze:jedynie zostaje termometr od centralnego ogrzewania,on Ci prawdę powie co i jak jak
dokładny to on jest ale jak nim zmierzyć temperaturę w układzie chłodzenia?

Może czujnik należałoby sprawdzić?

Najlepiej byłoby sprawdzić czujnik temperatury w aucie, który odpowiada za pokazywaną na zegarach temperaturę oraz czujnik, który włącza wentylator - nie wiem, który to jest w SB.

Poza tym jeśli miałbyś nieodpowietrzony układ chłodzenia, to wentylator również by się nie włączał.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 28 kwie 2010, 16:48

w układzie to nie za bardzo mi przychodzi do głowy jak :-D ...ale ja w taki sposób w domu sprawdzałem termostat przy ilu się otwiera

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 kwie 2010, 16:50

pandamix pisze:w układzie to nie za bardzo mi przychodzi do głowy jak :-D ...ale ja w taki sposób w domu sprawdzałem termostat przy ilu się otwiera
no termostat, to ja też tak sprawdzałem, ale tutaj to tym termometrem się za wiele nie zwojuje.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 28 kwie 2010, 16:53

może istnieje coś takiego na wzór ciśnieniomierza wkręcanego w miejsca czujnika od ciśnienie oleju że bezpośrednio możemy sprawdzić ciśnienie,to takie coś dobre by było do obadania cieczy chłodzącej,ale wątpie czy coś takiego istnieje a nawet jak coś czy idzie coś takiego zrobić

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 28 kwie 2010, 17:01

:-/ no to lipa ale przy 100* to powinien ten płyn wrzeć a tu nic się nie dzieje tylko jak odkręcę korek to trochę paruje. A obieg wodny nie odpowietrza się sam??

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 kwie 2010, 17:03

wampir1988 pisze::-/ no to lipa ale przy 100* to powinien ten płyn wrzeć a tu nic się nie dzieje tylko jak odkręcę korek to trochę paruje.
płyn chłodzący ma podwyższoną temperaturę wrzenia. dodatkowo dzięki układowi ciśnieniowemu ta temperatura jest jeszcze wyższa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl