Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] ... nie chce zapalić;/

j0ker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:34

[1.9TDI 1Z] ... nie chce zapalić;/

Post autor: j0ker » 28 kwie 2010, 12:04

witam. mam pewnien problem ze swoim audi 80 B4 1.9 TDI 92r. mianowicie- nie chce odpalic na zimnym silniku. gdy troche pojeżdze i odstawie nawet na godzine, wówczas jeszcze pali normalne. dłuższy okres postoju powoduje to, iz nie chce zapalic. wogóle nie zapala mi sie kontrolka od grzania swiec. jedynie sie zapala, gdy odłacze czujnik wody i wowczas samochód odpali. co jest jeszcze dziwnego- podczas odpalania z rury wydobywa sie biały dym...(wtf?)...po czym, po krótkim czasie juz sie nie wydobywa.

rozrusznik kreci. swiece zarowe daja "iskre" (sa dobre). audi było u znajomego elektro-mechanika- zmienił czujnik od wody, bo myslał, ze to przyczyna, ale dalej to samo. jak wczesniej wspominałem, gdy chce odpalic samochód, otwieram mache, odpinam czujnik wody, odpalam, przypinam czujnik i zamykam maske.
samochód był tez u 2 mechanika, który zmienił koncówki wtryskiwaczy (wszystkie) na nowe, ale dalej to samo.

pamietam, ze swiece w zimie grzały. gdy sie zrobiło troche cieplej, juz nie i w przeciagu paru dni sie to stało (usterka).

ktos miał coś podobnego??

P.S. gdy przypinam czujnik wody, zwracam uwage na przewody paliwowe biegnace od filtra i co jakis czas przeleci nimi malusienka banka powietrza. ale to raczej nie ma wpływu na odpalanie... w zimie pamietam nie mogłem awdi odpalić bo miałem powietrze w przewodach ale zostało usuniete. poruwnujac powietrze z tamtego okresu jak i z dzis moge stwierdzić- ze nie ma to wpływu, na odpalanie.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2010, 13:42 przez j0ker, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 28 kwie 2010, 12:23

ja stawiam na przekaźnik/moduł świec żarowych. może Tobie nie podgrzewa :?: u mnie jak padł przekaźnik w AAZ to akurat odwrotnie :evil: nie rozłączał i grzał cały czas i aku padał.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 28 kwie 2010, 12:26

Po pierwsze,popraw temat

Po drugie nie czepiaj sie czujnika bo tak ma być,to auto nie ma prawa grzać gdy temperatura otoczenia jest powyżej +5,bedziesz tak ten czujnik odpinał to zjarasz swiece w krótkim czasie,podepnij Vaga,sprawdz jaki jest kąt początku wtrysku,i zmień mechanika.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 kwie 2010, 12:28

j0ker, zapoznaj sie proszę z regulaminem . Nazywaj poprawnie tematy. Stosuj odpowiednie tag-i.

Problem jaki masz z samochodem wskazuje na brak podgrzewania jak wspomniał kolega czyli albo cos z elektryka albo poprostu świece odmówiły posłuszeństwa.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 28 kwie 2010, 12:29

Kokos pisze:ja stawiam na przekaźnik/moduł świec żarowych. może Tobie nie podgrzewa :?: u mnie jak padł przekaźnik w AAZ to akurat odwrotnie :evil: nie rozłączał i grzał cały czas i aku padał.
AAZ to nie 1Z,zetor ma wtrysk bezpośredni ni potrzebuje dogrzewania!!

Zobacz też czy wody nie pije,i proponował bym sprawdzenie stopnia sprężania w cylindrach

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 28 kwie 2010, 12:35

szukaj przyczyny gdzieś indziej,1Z nawet zimą pali bez podgrzewania....skoro masz powietrze w przewodach to może paliwo cofa Ci się do zbiornika i jak postoi dłużej to dlatego trzeba kręcić więcej....

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 kwie 2010, 13:06

ja bym obstawiał przestawiony rozrząd na pompie wtryskowej albo silnik już nie ma kompresji w co wątpie żeby był tak dobity, u kumpla w A4 było podobnie, miał kilka odłamków osłony rozrządu w silniku i jak jechał to złapało mu taki plastik pod pasek i przeskoczyło na pompie to też dymił na biało i nie mógł odpalić i wszystko zależy też ile przeskoczy bo jak o jeden ząbek to silnik będzie chodził a jak więcej jak dwa to nawet wcale może nie odpalić

j0ker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:34

Post autor: j0ker » 28 kwie 2010, 13:21

ok juz nazwałem temat poprawnie. sorki <piwo>

co do mechanika- jest to bardzo dobry mechanik. wspominał coś o cylindrach i tym stopniu sprezenia, ale nie bardzo jego zrozumiałem. jezeli bedzie to, to to ile mniej wiecej kosztuje naprawa?

co do rozrzadu- jak sprawdzic ową usterke?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 kwie 2010, 17:56

w okienku między silnikiem a skrzynią po stronie kierowcy na kole zamachowym jest 0 i kreska i wrzucasz bieg i ustawiasz tak żeby ta kreska była przy wycięciu korpusu, zdejmujesz dekiel z głowicy i z tyłu w wałek rozrządu ma wejść na płasko np. suwmiarka lub coś płaskiego a w kole pompy wtryskowej powinny przejść blokady przez mniejsze otwory w kole i kołnierzu silnika ale jak masz możliwość to podłącz VAG'a i zaloguj statycznie grupę 000 Basic Settings

j0ker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:34

Post autor: j0ker » 28 kwie 2010, 19:42

VAG'a podłacze w sobote jak sasiad wróci od którego kupiłem awdi. ma właśnie taki programik. tylko jeden szczegół jest: miesiac temu jak chcieliśmy podłaczyc, coś sie nie dało. mozliwe, ze te "styki" (miejsce gdzie podłacza sie kabel w awdii) sa zasniedziałe lub cus?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 kwie 2010, 22:14

j0ker pisze:VAG'a podłacze w sobote jak sasiad wróci od którego kupiłem awdi. ma właśnie taki programik. tylko jeden szczegół jest: miesiac temu jak chcieliśmy podłaczyc, coś sie nie dało. mozliwe, ze te "styki" (miejsce gdzie podłacza sie kabel w awdii) sa zasniedziałe lub cus?
Raczej mało prwdopodobne .Bardziej prawdopodobne że zle skonfigurowane połaczenie vag -interfeis i problem jest z portami com

j0ker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:34

Post autor: j0ker » 01 maja 2010, 11:59

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8A0 907 401 B
Component: 1,9l R4 EDC A23 D09
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
3 Faults Found:
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
06-00 - Signal to High
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
06-10 - Signal to High - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
Readiness: N/A

Skipping Address 15-Airbags

End -------------------------------------------------------

Wyniki diagnostyki. Ma ktoś jakieś pomysły?

[ Dodano: 2010-05-01, 18:07 ]
ale wyszły jaja. mianowicie:
doszliśmy do wniosku co to jest czujnik G62.
po zlutowaniu czujnika od powietrza, na VAG'u juz nie pojawiały sie zadne błedy. wszystko jest cacy.
jedynie podczas prób obejrzenia (podczas pracy VAG'a i zapalonego auta) wykresów, auto strasznie dymi i spada z obrotów. co za tym idzie, nie wskazuje zadnego wykresu.
dalej nie chce odpalić na zimnym.
bede teraz próbował coś pokminić z rozrzadem, rozrusznikiem.
jezeli to nic nie da, to zawioze audi na sprawdzenie pompy itp.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 maja 2010, 19:40

j0ker pisze:bede teraz próbował coś pokminić z rozrzadem, rozrusznikiem.
jezeli to nic nie da, to zawioze audi na sprawdzenie pompy itp.
A co ma do tego rozrusznik ? :shock: że się tak zapytam ;-) .Rozrząd wystarczy jak sprawdzisz ustawiając na punkt 0 na kole zamachowym w okienku skrzyni ,włożysz blokadę w wałek rozrządu(płaskownik 4,5 mm) po zdjęciu pokrywy i blokadę w koło pompy wtryskowej (trzpień 15,5 mm).Jeżeli masz rozrząd prawidłowo zgrany ,wszystkie te blokady muszą ci wejść przy ustawieniu punktu 0 na kole zamachowym .Co do błędów to posprawdzaj sobie połącznia do czujników które wywaliły błędy jak i same czujniki <ok>

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 02 maja 2010, 22:32

Kolego co do błędów.

00522- Czujnik temperatury chłodziwa silnika &#8211; G62
Najprawdopodobniej jest walnięty i do wymiany.

00527-Czujnik temperatury powietrza wejściowego &#8211; G72
Najpierw do wyczyszczenia a wazie podobnego błędu do wymiany.

Najpierw kolego porób sobie te czujniki.
I sprawdź sobie ciśnienie na tłokach bo to może być przyczyna nie odpalania twojej niuni.

A miałem już kiedyś taki problem bo miałem za małe ciśnienie na tłokach i dętego padł mi czujnik płynu :oops: i miałem takie same jaja jak ty.

j0ker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:34

Post autor: j0ker » 11 maja 2010, 13:30

i już znam przyczyne. winowajcą był przestawiony rozrzad. teraz pali normalne i wogóle jest git.

tylko zastanawia mnie jak sie on przestawił? <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl