Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 90 B3 SB - 10mm na pokładzie

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2010, 14:06

30.04.2010 Niestety przyszedł czas na mały remoncik zawieszenia :-(
Do wymiany są m.in tuleje wahaczy i łożyska Mc Phersonów, tuleje niestety nie Lemforder a Febi Bilstein i Topran, łożyska także, mam nadzieje, że pojeżdżą choć pół roku :roll:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 kwie 2010, 14:10

pawelrybak15, jaki ty masz rok tego Audi? Bo widzę u ciebie łączniki stabilizatora dochodzące do wahacza. U mnie były już łączone z kolumną za pomocą łącznika.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2010, 14:11

Labiel, moje Audi to czerwiec 1989 :-)
Z tym Topranem to właśnie sie dowiedziałem, że wpakowałem sie w szambo :evil:

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 30 kwie 2010, 14:57

Lemforder jest kilka złotych droższy trzeba było zamówić w sklepie bo na prawdę warto co do tulei wahacza też mam febi (chyba jedyne elementy z tej firmy) i jak na razie 3 tys km zrobione i nic się nie rozpadło tzn że wytrzymają ze 30 tys :mrgreen:

Aha na twoim miejscu sprawdziłbym lewy przewód hamulcowy bo wydaje mi się mokry chyba że jest po prostu czymś ubrudzony.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 30 kwie 2010, 15:36

Wczoraj też zawieche robiłem lóżyska nowez przodu plus swożnie amortyzatory i gleba :lol: . Drążek mam bez łączników ciekawe dlaczego audi to zmieniło :roll:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 kwie 2010, 16:03

Ja też muszę zrobić remont zawieszenia - lewy amortyzator pluje olejem :-/

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2010, 18:21

Całe szczęście, że ja springów nie musze zmieniać :mrgreen:
Jeśli jednak bym musiał, to albo ori, albo nawet troche na + <ok>

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 30 kwie 2010, 20:11

szkoda ze nie skusiles sie na lepsze czesc bo z tego co mialem do czynienia z febim to juz nie te czesci co kiedys. wytrzymaly mniej niz bym sie spodziewal. ale za to lemfordera moge spokojnie polecic. ponad 30K km i nadal bez najmniejszych luzow

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2010, 21:11

No ja chciałem Lemfordera, ale ojciec kupił Febi i Toprana :roll:
Podobno są one troche droższe niż Lemforder, mam nadzieje, że wytrzymają choć pół roku :roll:

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 01 maja 2010, 08:28

Ja mam u siebie gebi już chyba z 3-4lata i nic sie nie dzieje a auto robi ponad 20tys rocznie. Ale z tym topranem to już tak fajnie nie jest już sie na tym przejechałem pare razy.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 maja 2010, 13:18

Przez 13 lat tuleje wahaczy nieźle się zużyły :roll:
W lewym obie zerwane, w prawym jeszcze się trzymały, ale guma już mocno rozmiękczona, odbojniki amortyzatorów prawie pozrywane, a łożysko lewej kolumny Mc Phersona to już po prostu agonia :shock:
Luz masakryczny, pewno to dlatego strzelały mi sprężyny przy skręcaniu, całe szczęście, że same sprężyny są w bdb stanie, żadnego uklapnięcia, ani odłamania :-)
Tak na przyszłość, to jakiej firmy sprężyny polecacie ? Czy Kayaba albo Kilen, to dobre produkty ?

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 01 maja 2010, 14:00

Też mnie czeka wymiana łożysk McPersona. Myśle ze obejdzie się bez zdejmowania całego McPersona. Czy się myle kolego Pawle ??

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 01 maja 2010, 15:31

pytasz pawla ale poznowe sobie odpowiedziec ;-) w jednym temacie kilka osob potwierdzalo ze idzie zmienic lozyska razem z poduszkami bez wyjmowania mcparsona. podobno wystarczy sciagaczem spiacz sprezyne podniesc samochod na lewarku i caly amortyzator z poduszka wyjdzie z kielicha tak ze pojdzie bez problemu wymienic co trzeba

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 01 maja 2010, 19:40

to i tak chyba lepiej i poręczniej jest wyciągnąć całą kolumnę :mrgreen:
Paweł to nie sprężyna strzelała tylko rozsypane łożysku u mnie było to samo.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 maja 2010, 23:09

Ja uważam, że nie da się tego wymienić bez wymontowania kolumny :-)
Demontaż kolumny w B3 na szczęście nie jest trudny i wymaga tylko odkręcenia nakrętki mocującej drążek kierowniczy na sworzniu, dwóch śrub mocujących kolumnę do zwrotnicy i nakrętki na górze, tzn w kielichu amortyzatora. Po odkręceniu tego cała kolumna wychodzi bez problemu :-)

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl