Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6TD SB] Wysoka temperatura otoczenia - brak mocy

ODPOWIEDZ
Sheng
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 27 kwie 2010, 08:35

[B3 1,6TD SB] Wysoka temperatura otoczenia - brak mocy

Post autor: Sheng » 29 kwie 2010, 22:43

Witam,
chciałbym zapytać, czy ktoś zetknął się z podobną sytuacją, lub wie co może być przyczyną:
Chodzi o brak mocy a dokładnie tzw, "dziure w gazie" - pedał do dechy i żadnej reakcji silnika, sytuacja ma miejsce tylko gdy temperatura zewnętrzna jest dośc wysoka.... można powiedzieć tylko w okresie letnim...np podczas lata jeżdząc rano ( gdy temperatura jest niższa) wszytsko jest ok.. ale po poludniu juz jest makabra...musze posiłkowac się sprzegłem..ale zdarzają się sytuację, że nawet sprzegło nie pomaga...niestety już pojawiły się pierwsze oznaki braku mocy...a lato przed nami :(

Filtry powietrza i oleju wymieniam co 10.000, paliwa raz w roku, dwa lata temu regenerowałem turbinę

Jeżeli ktoś zetknął sie z podobną sytuację, albo wie co może być przyczyną z góry dziękuje za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010, 13:01 przez Sheng, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 29 kwie 2010, 23:23

intercooler nie wyrabia? moze jest zabrudzny? u siebie w Transicie mam go nisko, tak ze caly kurz/błoto/liscie leca na niego i musze go przremyc co jakis czas cisnieniem i to pomaga (czuc wyraźna poprawe elastycznosci w sezonie letnim). jak duzy to jest spadek mocy?
Obrazek

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 kwie 2010, 00:42

Przeczyść intercooler. Znajduje się przed prawym kołem w miejscu idealnym do porastania wszelakim brudem.
Jeśli to nie pomoże to pompa wtryskowa się kończy.

Sheng
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 27 kwie 2010, 08:35

Post autor: Sheng » 30 kwie 2010, 09:13

Dzięki za odpowiedź, po długim weekendzie biorę się za intercooler..:)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 kwie 2010, 11:05

Generalnie tak jak koledzy wyżej piszą - intercooler do sprawdzenia, jeśli nie on to pompa. Dodam tylko że delikatny spadek mocy w upały zaraz po starcie to normalny objaw w TD. Ale tak jak mówie - minimalny. Z tego tytuły że zostawiając auto na słońcu wszystko pod maską się nagrzewa i zaraz po starcie silnik zasysa bardzo ciepłe powietrze, czyli takie zawierające mniejszą ilość tlenu, stąd i proces spalanie jest mniej wydajny. Natomiast jeśli IC działa prawidłowo to po chwili silnik powinien "odzyskać" część straconej mocy.

Dodatkowo możesz zrobić sobie jeszcze coś takiego:

https://audi80.pl/b3-sb-kierownica-p ... +powietrza
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010, 13:51 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 kwie 2010, 13:46

Dobra ta kierownica, sam sobie taką zrobię Labiel <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2010, 14:28

A czy temu spadkowi mocy towarzyszy także spadek obrotów ? Ja byłem w szoku jak po odpaleniu swojego SBka latem na obrotku zamiast 900 ujrzałem 700 i po dodaniu gazu i puszczeniu znowu opadło na 700 :mrgreen:
Moja teoria na spadek mocy jest też taka, że duża temp otoczenia rozrzedza paliwo, przez co spada ciśnienie na wtrysku, spadają obroty i w pewnym stopniu także moc :roll:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 kwie 2010, 16:40

Ciesz to nie gaz, za bardzo cieczy nie da się rozrzedzić. Wpływ temperatury na gęstość cieczy ma niewielki wpływ, no chyba że dochodzimy do momentu zamarzania.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2010, 18:20

Trepek, możesz mi wierzyć, lub nie, ale naprawde im cieplej tym obroty niższe, różnice sporą zauważyłem w pierwszy dzień w którym było ponad 20st, musiałem podkręcać obroty, by na wolnych silnik nie telepał :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 kwie 2010, 18:25

pawelrybak15, to u ciebie musi być coś nie tak bo u mnie zawsze trzymał te same obroty, bez względu na czym jeździłem - czy to było ON, OO, OR i bez względu na temperaturę powietrza.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 kwie 2010, 18:47

polejcie pompy zimną wodą

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 kwie 2010, 19:00

Sheng pisze:Chodzi o brak mocy a dokładnie tzw, "dziure w gazie" - pedał do dechy i żadnej reakcji silnika,
Pompa wtryskowa powiedziała do widzenia, masz za duże luzy między głowicą a tłoko-rozdzielaczem w pompie. Doraźnie można zwiększyć dawkę główną paliwa (będzie trochę więcej kopcić na zimnym silniku ale poprawi się moc na ciepłym), intercooler zostaw w spokoju, bo to na niewiele się zda. Zacznij rozglądać się za regeneracją pompy lub kupnem dobrej używki (o to dość trudno). Ewentualnie napisz PW do klubowicza Vision On reguluje i naprawia pompy możliwe że coś zaradzi.

Sheng
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 27 kwie 2010, 08:35

Post autor: Sheng » 01 maja 2010, 12:33

Czy temperatura otoczenia ma taki wpływ na prace pompy ???? "dziura w gazie ", o której pisałem pojawia się tylko w okresach letnich... Czy to możliwe, aby uszkodzenie pompy dawalo o sobie znać tylko w okreslonych warunkach???

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 maja 2010, 19:36

Mobilek pisze:Pompa wtryskowa powiedziała do widzenia
To jest przyczyna .Odpuść sobie szukanie innych .Polej pompę jak radzi Vision, zimną wodą jak się nagrzeje i odpalaj.Jak odpali prawie normalnie ,masz sprawcę <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl