Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1z] Korekta dawek na poszczególnych cylindrach

tomweapon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2008, 19:12
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

[80 b4 1z] Korekta dawek na poszczególnych cylindrach

Post autor: tomweapon » 03 maja 2010, 12:20

Witam,

Mam pytanie odnośnie korekt dawek na poszczególnych cylindrach.
Po rozgrzaniu silnika, korekty dawek na biegu jałowym wahają się między -1,7 do -2,1.
O czym to może świadczyć?

Dodam, że auto pali bardzo dobrze latem i zimą, kąt wtrysku 55-56, zużycie oleju między 0,5 a 1L między wymianami, brak dymienia, dawka wtrysku wg vag 3mg.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 maja 2010, 21:00

a po co ci to?dzieje się coś?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 maja 2010, 21:02

w poprzednim samochodzie miałem z tym problem i trochę się tym zainteresowałem i z tego co pamiętam korekcja dawki na cylindrach może wahać się od -2 do 2 mg. wpływ na znaczne wahania mogą mieć np padające wtryski, pompa lub podobno nawet słaba kompresja na danym cylindrze.u mnie lał wtedy wtrysk i on był winny...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 maja 2010, 21:14

tomweapon pisze:Po rozgrzaniu silnika, korekty dawek na biegu jałowym wahają się między -1,7 do -2,1.
Bardzo duże .
tomweapon pisze:O czym to może świadczyć?
niedomagające wtryski ,słabsza kompresja ,problem z pompą wtryskową .Powiem ci że u mnie po zagrzaniu silnika na jałowym są prawie równiutkie i wynoszą ok.-0,12 - 0,16.Kompresja na cylindrach też w miarę równa 1-29 ,2-28, 3-28, 4 -27,5. Najbardziej prawdopodobne jest jednak niedomaganie któregoś z wtrysków.I tu powiem wam że sprawdzanie na maszynce u pompiarza nie zawsze jest miarodajne .Przykład :passat b5 1,9 tdi po 280 tys.Po wymianie uszczelki pod głowicą stracił moc .Wtryski sprawdzone u pompiarza ,wynik cytuję :"jeszcze mogą być ,widziałem gorsze i auto jeżdziło"No to padło na pompę wtryskową .Już mieliśmy wymieniać ale podmieniliśmy jeszcze wtryski .No i bingo auto odzyskało dawną moc .Co się stało z wtryskami ?można się tylko domyślać :zanieczyszczone itp.itd.Wtryski w naszych TDI -kach są dwusprężynkowe , wtryskują paliwo w dwóch fazach i tu pewnie jest pies pogrzebany .Zwykły pompiarz regenerujący stare wtryski jednosprężynkowe nie jest w stanie sprawdzić czy działają one prawidłowo .Potrzeba większego speca i lepszego sprzętu żeby je sprawdzić .Taka moja teoria na podstawie powyższego przypadku.

tomweapon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2008, 19:12
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: tomweapon » 04 maja 2010, 08:16

Dzięki kolego Munior, upewniłeś mnie w moich podejrzeniach (wtryski).
Podejrzewam, że czeka mnie mały wydatek. ale przy okazji można stworzyć jakieś hybrydy z końcówkami 216 :-D

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 maja 2010, 09:43

sprobuj pozamieniac miejscami wtryski i zobacz co sie bedzie dzialo ale jak silnik dobrze odpalal w zimie, nie kopcina siwo ma moc itp to ja bym nie ruszal nic a na samym poczatku sprawdzil cisnienie sprezania

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 maja 2010, 10:06

Apropo wtrysków to przypomniało mi się że dolałem sobie jakiś czas temu 0,5l oleju półsyntetycznego do silników dwusuwowych na zbiornik paliwa .Raz na jakiś czas można i na pewno nie zaszkodzi .Ale moje były i tak sprawne więc za wiele im nie pomogłem aczkolwiek korekcje nieznacznie ale się zmniejszyły <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 maja 2010, 10:08

karol121 pisze:sprobuj pozamieniac miejscami wtryski i zobacz co sie bedzie dzialo ale jak silnik dobrze odpalal w zimie, nie kopcina siwo ma moc itp to ja bym nie ruszal nic a na samym poczatku sprawdzil cisnienie sprezania
jak korekty na wszystkich cylindrach są praktycznie równe to niewiele zmieni zamiana miejscami

tomweapon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2008, 19:12
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: tomweapon » 04 maja 2010, 11:23

No to pozostaje raczej wymiana i mocy trochę przybędzie :mrgreen: .
Gdzie i za ile można dostać hybrydy z 216'kami ?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 04 maja 2010, 12:57

tomweapon pisze:No to pozostaje raczej wymiana i mocy trochę przybędzie :mrgreen: .
Gdzie i za ile można dostać hybrydy z 216'kami ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251028
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198671
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222672
;-)

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 04 maja 2010, 16:40

albo jest jeszcze taka opcja znacznie tańsza
http://moto.allegro.pl/it...02_357_520.html koncowka DSLA 150P502 to jest 0,216 a DSLA 150P520 taka jest w afn czyli 0,205

tomweapon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2008, 19:12
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: tomweapon » 05 maja 2010, 10:10

Nietety nic nie ma pod tym linkiem.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 05 maja 2010, 16:39


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 maja 2010, 23:02

berthold pisze:tu masz nowy link
http://www.allegro.pl/ite...lla_tdi_td.html
Made in china ;-)

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 09 mar 2012, 00:27

Wklejam się z zapytaniem... czy przy brudnym nastawniku (na tyle że między 1800 a 2600obr nie można jechać) korekcje będą rozwalone, czy nastawnik nie ma nic do tego? Bo zmieniłem wtryski na afn i przy bucie w ziemi idzie do oporu i ani drgnie, a spokojnie się nie da jechać.. Na 1z też szarpało ale mniej, teraz muszę już czyścić nastawnik bo się nie da. Dodam, że po odpięciu kostki ze skrzyni nie szarpie, więc pewnie nastawnik, tylko czy może to mieć wpływ na 013? Na wolnych, obroty lekko falują.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl