[80 b4 1z] Korekta dawek na poszczególnych cylindrach
[80 b4 1z] Korekta dawek na poszczególnych cylindrach
Witam,
Mam pytanie odnośnie korekt dawek na poszczególnych cylindrach.
Po rozgrzaniu silnika, korekty dawek na biegu jałowym wahają się między -1,7 do -2,1.
O czym to może świadczyć?
Dodam, że auto pali bardzo dobrze latem i zimą, kąt wtrysku 55-56, zużycie oleju między 0,5 a 1L między wymianami, brak dymienia, dawka wtrysku wg vag 3mg.
Mam pytanie odnośnie korekt dawek na poszczególnych cylindrach.
Po rozgrzaniu silnika, korekty dawek na biegu jałowym wahają się między -1,7 do -2,1.
O czym to może świadczyć?
Dodam, że auto pali bardzo dobrze latem i zimą, kąt wtrysku 55-56, zużycie oleju między 0,5 a 1L między wymianami, brak dymienia, dawka wtrysku wg vag 3mg.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
w poprzednim samochodzie miałem z tym problem i trochę się tym zainteresowałem i z tego co pamiętam korekcja dawki na cylindrach może wahać się od -2 do 2 mg. wpływ na znaczne wahania mogą mieć np padające wtryski, pompa lub podobno nawet słaba kompresja na danym cylindrze.u mnie lał wtedy wtrysk i on był winny...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bardzo duże .tomweapon pisze:Po rozgrzaniu silnika, korekty dawek na biegu jałowym wahają się między -1,7 do -2,1.
niedomagające wtryski ,słabsza kompresja ,problem z pompą wtryskową .Powiem ci że u mnie po zagrzaniu silnika na jałowym są prawie równiutkie i wynoszą ok.-0,12 - 0,16.Kompresja na cylindrach też w miarę równa 1-29 ,2-28, 3-28, 4 -27,5. Najbardziej prawdopodobne jest jednak niedomaganie któregoś z wtrysków.I tu powiem wam że sprawdzanie na maszynce u pompiarza nie zawsze jest miarodajne .Przykład :passat b5 1,9 tdi po 280 tys.Po wymianie uszczelki pod głowicą stracił moc .Wtryski sprawdzone u pompiarza ,wynik cytuję :"jeszcze mogą być ,widziałem gorsze i auto jeżdziło"No to padło na pompę wtryskową .Już mieliśmy wymieniać ale podmieniliśmy jeszcze wtryski .No i bingo auto odzyskało dawną moc .Co się stało z wtryskami ?można się tylko domyślać :zanieczyszczone itp.itd.Wtryski w naszych TDI -kach są dwusprężynkowe , wtryskują paliwo w dwóch fazach i tu pewnie jest pies pogrzebany .Zwykły pompiarz regenerujący stare wtryski jednosprężynkowe nie jest w stanie sprawdzić czy działają one prawidłowo .Potrzeba większego speca i lepszego sprzętu żeby je sprawdzić .Taka moja teoria na podstawie powyższego przypadku.tomweapon pisze:O czym to może świadczyć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Apropo wtrysków to przypomniało mi się że dolałem sobie jakiś czas temu 0,5l oleju półsyntetycznego do silników dwusuwowych na zbiornik paliwa .Raz na jakiś czas można i na pewno nie zaszkodzi .Ale moje były i tak sprawne więc za wiele im nie pomogłem aczkolwiek korekcje nieznacznie ale się zmniejszyły <ok>
jak korekty na wszystkich cylindrach są praktycznie równe to niewiele zmieni zamiana miejscamikarol121 pisze:sprobuj pozamieniac miejscami wtryski i zobacz co sie bedzie dzialo ale jak silnik dobrze odpalal w zimie, nie kopcina siwo ma moc itp to ja bym nie ruszal nic a na samym poczatku sprawdzil cisnienie sprezania
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251028tomweapon pisze:No to pozostaje raczej wymiana i mocy trochę przybędzie :mrgreen: .
Gdzie i za ile można dostać hybrydy z 216'kami ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198671
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222672
albo jest jeszcze taka opcja znacznie tańsza
http://moto.allegro.pl/it...02_357_520.html koncowka DSLA 150P502 to jest 0,216 a DSLA 150P520 taka jest w afn czyli 0,205
http://moto.allegro.pl/it...02_357_520.html koncowka DSLA 150P502 to jest 0,216 a DSLA 150P520 taka jest w afn czyli 0,205
tu masz nowy link
http://www.allegro.pl/item1015497292_ko ... di_td.html
http://www.allegro.pl/item1015497292_ko ... di_td.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Made in chinaberthold pisze:tu masz nowy link
http://www.allegro.pl/ite...lla_tdi_td.html
Wklejam się z zapytaniem... czy przy brudnym nastawniku (na tyle że między 1800 a 2600obr nie można jechać) korekcje będą rozwalone, czy nastawnik nie ma nic do tego? Bo zmieniłem wtryski na afn i przy bucie w ziemi idzie do oporu i ani drgnie, a spokojnie się nie da jechać.. Na 1z też szarpało ale mniej, teraz muszę już czyścić nastawnik bo się nie da. Dodam, że po odpięciu kostki ze skrzyni nie szarpie, więc pewnie nastawnik, tylko czy może to mieć wpływ na 013? Na wolnych, obroty lekko falują.