Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Który olej??

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 04 maja 2010, 13:43

Chodzi mi o miejsce gdzie masz pewność że to oryginał. Jak zamówisz w internecie to bierzesz co Ci przyniesie poczta. Ja sam kupuje Mobila w Selgrosie, co rusz jest promocja za ok 90zl 5l Mobila 10w40 TD

Adas

Post autor: Adas » 04 maja 2010, 22:19

Jeszcze raz ponawiam moje pytanie czy ten olej będzie się nadawał http://www.allegro.pl/item1009820463_mo ... _fvat.html nie chodzi mi o to że z allegro może przyjść coś innego w środku ale konkretnie czy dokładnie kupić ten olej np. w zwykłym sklepie, czy może kupić coś innego, ostatnio olej zmieniał mi mechanik powiedział tylko że wlał tam mobil 10w40 więcej szczegółów nie znam

Autko ma już 300 000 km

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 maja 2010, 22:39

Adas, tak to jest odpowiedni olej bo to półsyntetyk a na takim silniki z turbiną powinny pracować...

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 05 maja 2010, 07:27

Miałem ten sam dylemat olejowy jak Ty. lać Castrola 10W czy Valvoline DUrablend 5W (ze specyfikacji wynika że jest to o dziwo połsysntetyk). Autko ma 305 tys przebiegu. Sezon na castrolu a teraz już drugi na tym valvoline śmigam i w moim przypadku wycieków niema, a silnik jakby bardziej miękko pracuje na 5W. Ale ostateczny wybór należy od ciebie i zależy od stanu silnika <ok>

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 05 maja 2010, 08:24

dudek2313 pisze:Miałem ten sam dylemat olejowy jak Ty. lać Castrola 10W czy Valvoline DUrablend 5W (ze specyfikacji wynika że jest to o dziwo połsysntetyk). Autko ma 305 tys przebiegu. Sezon na castrolu a teraz już drugi na tym valvoline śmigam i w moim przypadku wycieków niema, a silnik jakby bardziej miękko pracuje na 5W. Ale ostateczny wybór należy od ciebie i zależy od stanu silnika <ok>
Oczywiście że jak to napisałeś bardziej miękko pracuje, szczególnie zaraz po uruchomieniu i w ogóle w niższych temperaturach, bo 5W ma niższą temperaturę krzepnięcie niż 10W. A wycieki jak są to będą a jak ich nie ma to nawet po zmiania na 0W czy 5W nie powinny sie pojawić, bo po rozgrzaniu zarówno olej 0W jak 10W mają praktycznie tą sama gęstość

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 maja 2010, 13:51

Jelly pisze:Oczywiście że jak to napisałeś bardziej miękko pracuje, szczególnie zaraz po uruchomieniu i w ogóle w niższych temperaturach, bo 5W ma niższą temperaturę krzepnięcie niż 10W. A wycieki jak są to będą a jak ich nie ma to nawet po zmiania na 0W czy 5W nie powinny sie pojawić, bo po rozgrzaniu zarówno olej 0W jak 10W mają praktycznie tą sama gęstość
o lepkości oleju w wyższych temp. świadczy druga liczba więc 0W-40 czy 5W-40, 10W-40 a nawet 15W-40 w 100st.C będą miały podobną lepkość po naszemu "gęstość"
natomiast 5W-40 i 5W-30 będą już miały dużą różnicę lepkości w wyższych temperaturach (100st.C) a podobną w niskich temp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl