[B4 1Z] Który olej??
Jeszcze raz ponawiam moje pytanie czy ten olej będzie się nadawał http://www.allegro.pl/item1009820463_mo ... _fvat.html nie chodzi mi o to że z allegro może przyjść coś innego w środku ale konkretnie czy dokładnie kupić ten olej np. w zwykłym sklepie, czy może kupić coś innego, ostatnio olej zmieniał mi mechanik powiedział tylko że wlał tam mobil 10w40 więcej szczegółów nie znam
Autko ma już 300 000 km
Autko ma już 300 000 km
Miałem ten sam dylemat olejowy jak Ty. lać Castrola 10W czy Valvoline DUrablend 5W (ze specyfikacji wynika że jest to o dziwo połsysntetyk). Autko ma 305 tys przebiegu. Sezon na castrolu a teraz już drugi na tym valvoline śmigam i w moim przypadku wycieków niema, a silnik jakby bardziej miękko pracuje na 5W. Ale ostateczny wybór należy od ciebie i zależy od stanu silnika <ok>
Oczywiście że jak to napisałeś bardziej miękko pracuje, szczególnie zaraz po uruchomieniu i w ogóle w niższych temperaturach, bo 5W ma niższą temperaturę krzepnięcie niż 10W. A wycieki jak są to będą a jak ich nie ma to nawet po zmiania na 0W czy 5W nie powinny sie pojawić, bo po rozgrzaniu zarówno olej 0W jak 10W mają praktycznie tą sama gęstośćdudek2313 pisze:Miałem ten sam dylemat olejowy jak Ty. lać Castrola 10W czy Valvoline DUrablend 5W (ze specyfikacji wynika że jest to o dziwo połsysntetyk). Autko ma 305 tys przebiegu. Sezon na castrolu a teraz już drugi na tym valvoline śmigam i w moim przypadku wycieków niema, a silnik jakby bardziej miękko pracuje na 5W. Ale ostateczny wybór należy od ciebie i zależy od stanu silnika <ok>
o lepkości oleju w wyższych temp. świadczy druga liczba więc 0W-40 czy 5W-40, 10W-40 a nawet 15W-40 w 100st.C będą miały podobną lepkość po naszemu "gęstość"Jelly pisze:Oczywiście że jak to napisałeś bardziej miękko pracuje, szczególnie zaraz po uruchomieniu i w ogóle w niższych temperaturach, bo 5W ma niższą temperaturę krzepnięcie niż 10W. A wycieki jak są to będą a jak ich nie ma to nawet po zmiania na 0W czy 5W nie powinny sie pojawić, bo po rozgrzaniu zarówno olej 0W jak 10W mają praktycznie tą sama gęstość
natomiast 5W-40 i 5W-30 będą już miały dużą różnicę lepkości w wyższych temperaturach (100st.C) a podobną w niskich temp.