Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH coupe] wskazówki przy demontażu skrzyni(ośka)

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

[AAH coupe] wskazówki przy demontażu skrzyni(ośka)

Post autor: klusek » 28 kwie 2010, 21:53

witam

tak jak w temacie na co zwrócić uwagę przy tej operacji co zdemontować, może macie jakieś fotki? jakieś pojecie tam mam kilka dni wolnych teraz i planuje wyciągnąć skrzynie bo znika mi oliwa z niej spodziewam się ze to wina uszczelniacza na tym głównym wałku bo nigdzie nie widać wycieków

kilka pytań moich tyczących się np: lewarek należy odkręcić tylko przy wybieraku, czy należy coś innego demontować? wydech rozumiem najlepiej cały opuścić?

za wszelkie wskazówki z góry dzięki


pozdrawiam

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Post autor: suchyps » 04 maja 2010, 19:13

Kolego powiem tak u mnie wymiana wyglądała następujące. Odkręcenie przegubów potem osłony aluminiowe żeby można było wyjąć "pręt" co łączy lewarek ze skrzynią biegi jest też tam poprzeczka też odkręcamy ja osobiście wydechu nie odkręcałem bo trzeba się liczyć z tym że śruby od kolektora możemy bardzo łatwo urwać z tym że zamiast kolektora musiałem odkręcić maglownice od drążków kierowniczych bo skrzynia się o nią zapierała potem rozrusznik trochę gimnastyki od góry ze śrubami szczególnie z tymi pod akumulatorem oraz z tą co jest położona najwyżej na kołnierzu. Dalej już chyba tylko wysprzęglik (najlepiej wybrać trochę płynu ze zbiorniczka żeby się nam cały nie rozlał.) Teraz już chyba tylko śruby dookoła kołnierza i wyjeżdżamy ze skrzynią na dół.(niestety z winy wydechu jest ją ciężko wrzucić z powrotem na silnik trzeba go trochę odginać żeby trafić skrzynią ale to już zależy od ciebie.(No i pamiętaj którą śróbę skąd wykręcasz bo mają różne długości i chyba gróbośc też występujką 2 rodzaję. <ok>

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 05 maja 2010, 14:52

dużo śrub jest łączących silnik ze skrzynią trudno dostępnych, naprawdę trudno, najlepiej by było zrzucić kolektor ssący bo pod przepustnicą są 2 śruby na górze silnika np. ale da się też bez.

Nie wiem czy rozrusznika nie będziesz musiał też wyjąć. Odpowiednio później skręcaj skrzynię z silnikiem, a później półosie dopiero, bo inaczej nie ma dojścia do śruby przy rozruszniku.

Jeżeli masz Procon-ten to pamiętaj o odchaczeniu lin, bo są założone na uchwyt na skrzyni.

Ośka, czyli odpada odkręcanie wału.

Wydech po obydwóch stronach od kolektorów odkręć.

Półosie wiadomo.

wężyk od sprzęgła bo jest hydrauliczne, żebyś nie urwał jak opuścisz skrzynie. Później nie zapomnij odpowietrzyć, odpowietrznik masz na skrzyni też.

Te cięgna od lewarka to są chyba wciskane takie kulki, nie pamiętam już, uciekło mi..

No i łapy skrzyni odkręć :-D Uważaj, bo ona jest ciężka bardzo, no i ciężko wychodzi, sama skrzynia, bo musisz ją odciągnąć do tyłu żeby wyjąć wałek atakujący, nie szarp bo to nic nie da. Musi wyjść cały z dwumasu i tarczy sprzęgła. Powodzenia, ja to zrobiłem w jeden dzień w 16godzin ;-)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 05 maja 2010, 20:02

Adaś Lee pisze:Nie wiem czy rozrusznika nie będziesz musiał też wyjąć.
Rozrusznik może zostać.
klusek pisze:wydech rozumiem najlepiej cały opuścić?
Wydech, a właściwie jego część, będziesz musiał wyjąć spod auta.
klusek pisze:lewarek należy odkręcić tylko przy wybieraku, czy należy coś innego demontować?
Tak, wystarczy przy wybieraku. Pasuje tylko w jednej pozycji, więc nie będzie później trzeba regulować biegów.

Odkręć również gniazdo przedniej poduszki silnika (to na belce chłodnicy), bo trzeba będzie silnik trochę pochylić do tyłu.

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 06 maja 2010, 13:57

jeszcze tego nie zrobiłem, ale ten weekend na pewno będzie pracowity, na majówce odpuściłem, auto było mi potrzebne.

za wszelkie wskazówki dzięki rozrusznik zostaje? on jest przy bloku? ni pamiętam jak tam jest dokładniej ale to nie problem.


a odnośnie tych śrub pod przepustnica to naprawdę tak ciężko z nimi bez ściągania kolektora?


może ktoś z was wie jakie ma wymiary ten uszczelniacz co jest na tym walku atakującym(bo innej możliwości chyba nie ma wycieku oleju z tej części skrzyni)? chciał bym go kupić teraz bo w sobotę mogę się nie wyrobić z wyciąganiem jej i będzie ciężko go zakupić a tak bym miał i w ciągu tych dwóch dni bym to poskładał

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 06 maja 2010, 14:16

stojąc przodem do silnika rozrusznik masz po lewej stronie na dole, jest przy bloku. co do tego, że rozrusznik zostaje, to coś w tym jest, tyle, że on jest przykręcony śrubami przez skrzynię więc tak czy inaczej się poluzuje.

pod przepustnicą jest mniej więc miejsca na 1/4 obrotu, grzechotki nie wsadzisz raczej, tylko zwykłym płasko-oczkowym przekładanie, może nawet mniej, ile się da wkręcisz ręką, a później to tylko czas i podrapane ręce.. ;-)

miałem identyczny wyciek właśnie na tym wałku, cała skrzynia i sprzęgło zapryskane olejem było. kupowałem go w ASO, podam Ci później jego numer jeśli znajdę zapiski z wymiany w domu, bo póki co to w pracy siedzę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl