Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] niskie obroty?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[80 B4 2.0 ABT] niskie obroty?

Post autor: rafi » 17 cze 2007, 10:07

witam ;-) ostatnio zauwazylem ze jak rano odpalam niunie to wskazowka obrotomierza siega zaledwie 1.5 kreski?? :shock: czy to nie za malo? podobnie mama czasami jak stoje na swiatlach, przy czym silnik mi nie gasnie. :arrow:
przy rannym uruchamianiu czasami obroty mam tak rzedu ok 800 obr a innym razem zaledwie 2 kreska??? przy czym nie zauwazylem zbytniego falowania obrotow.
raczej chodzi rowno!
dodam ze nie jezdze na gazie!!! czy to moze byc powod jakosci paliwa??? a moze cos innego??? macie jakiegos pomysła?wydaje mi sie ze troche za niskie sa te obroty???
jakie powinny byc prawidlowe oborty silnika???

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 17 cze 2007, 10:24

Prawidłowy zakres obrotów w ABT to 750-1000. Przy 1,5 kreski czyli 300obr powinno już raczej telepać silnikiem i pewnie by gasł. Może masz błędny odczyt na obrotomierzu. Jeśli na zimnym silniku masz max 800 to też mało, bo generalnie powinno być 1000-1200. Jeśli jest więcej to wina np. silniczka krokowego lub nieszczelności układu wydechowego.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 17 cze 2007, 19:07

Szukałbym przyczyny gdzieś w obrotomierzu. Może coś tam szwankuje

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 17 cze 2007, 19:37

Jak będziesz czuł po silniku, że ma za małe obroty i szarpie nim to może być wina nastanika biegu jałowego (silniczka krokowego), może zacinać ci się mikrostyk który się tam znajduje. Albo blokuje w srodku silniczek tak jak ja to miałem.

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 18 cze 2007, 18:49

ale na razie nim nie szarpie. ma male obroty ale rowno chodzi.
KorNoLio czy ty mowisz o regulatorze biegu jalowego????

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 18 cze 2007, 20:12

rafi pisze:ale na razie nim nie szarpie. ma male obroty ale rowno chodzi.
KorNoLio czy ty mowisz o regulatorze biegu jalowego????
Tak dokładnie o tym piszę.

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 18 cze 2007, 22:11

i co zrobiles??? slyszalem ze ten silniczek krokowy mozna zalac nafta i popsikac wd ekiem potem go dobrze przedmuchac i bedzie jak new!!! jangorzej jak to nie bedzie ten regulator tylko cos innego???? :shock:
a jak podepne sie pod kompa to cos zczytam w zwiazkiu z tymi niskimi oborotami????

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 19 cze 2007, 06:45

tak zalej na noc nafta a potem wd 40
ale przy 500 obrotach to silnik niebedzie rowno chodzil bedzie nim telepalo i napewnto to odczujesz
komp pokazuje obroty i niemusi byc to byc przez wag wystarczy przez impulsy na kablu wn
zacznij od sprawdzenia czy obrotek dobrze dziala

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 cze 2007, 00:09

rafi pisze:i co zrobiles??? slyszalem ze ten silniczek krokowy mozna zalac nafta i popsikac wd ekiem potem go dobrze przedmuchac i bedzie jak new!!! jangorzej jak to nie bedzie ten regulator tylko cos innego???? :shock:
a jak podepne sie pod kompa to cos zczytam w zwiazkiu z tymi niskimi oborotami????

Niczym nie zalewaj to nie taki krokowiec jak we wtryskach mechanicznych. Ty masz ABT z wtryskiem jednopunktowym. Jak go zalejesz naftą czy czymś tam to możesz się prawie z nim pożegnać. Niby jest szczelny i zabezpieczony uszczelkami ale jego się w niczym nie moczy.

U mnie poprostu na początku zacinał się a potem spalił się na amen. Po jego rozbiórce stwierdziłem, że kawałek zabezpieczenia wewnątrz silniczka elektrycznego odłamał się i go blokował, aż wpadł i zablokował go na zawsze po czym się spalił. Zależy co u ciebie się stało bo jak dobierzesz się do mikrostyka i coś źle zrobisz albo źle złożysz któreś blaszki to także żegnaj i nie będzie działało. Nie mniej jednak jeżeli podejmiesz się tego zadania to możesz rozebrać zostawiając mikrostyk w spokoju i zobaczyć czy coś nie zacina w środku silniczka lub slimaka który napędza kółko i dalej reguluje obroty.

Ja poprostu wymieniłem na drugi, kosztował mnie 360 zł na allegro, w sklepie śpiewali mi 650zł z tego względu, że nie mogli znaleźć ja miałem na 6 pinów. Występują także 4 pinowe.

Rafi jak chcesz to powinienem być na spocie w Świdniku to możemy pogadać o tym.

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 20 cze 2007, 09:18

z miła checia bym pogadał z Tobą KorNoLio, ale nmnie na tym spocie nie bedzie - juz załuję;-(
a co do tego silniczka to - zamierzam sie za niego wziąśc - bedę ostrożny i delikanty - jak sugerujesz!!! wiem ze one sporo kosztuja - kur... jak sie okaze ze trzeba bedzie go wymienic to :shock:
ostatnio ciepie na chroniczny brak kasy!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 2007-06-20, 13:20 ]
i tyle było płaczu o nic!!! heheh :-P
a juz myslałem ze to ten silniczek! i kasaaaa!!!!!!
rozebrałem go - i wszystko bylo w przadku, mikrostyk również!!!!
co wiec podpiałem sie pod kompa i..??? :arrow: 0 błedów!!!!!!!!!!! a obroty silnika
wporzo!
silnik pracuje równiutko nie gaśnie, nie dusi sie i nie rzuca autem!!!!!
jednakze dalej wskazowka jest na II kresce w obrotku przy uruchamianiau!!! :-( :arrow:

i co się okazjue????

ze prawdopodobnie "coś" z obrotomierzem??? po prostu głupieje!!!! żle wskazuje

no cóz z jednej strony sie cieszę !!! bo kasa w kieszeni :mrgreen:
a z drugiej czeka mnie chyba rozbiórka zegarówi :arrow: sprawdzenie sciezek i styków za obrotomierzem???
pozostałe zegary sa ok!

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 cze 2007, 16:07

To chociaż + że krokowy sprawny :lol:

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 20 cze 2007, 21:38

tak, mozna powiedziec duzy plus!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl