Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Uszkodzona obudowa filtra powietrza.

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

[80 B4 1Z] Uszkodzona obudowa filtra powietrza.

Post autor: kermit1978 » 09 maja 2010, 19:18

Witam wszystkich serdecznie.

Tak jak w nazwie mojego tematu, mam u siebie popękaną całą obudowę filtra od powietrza zarówno tą dolną jak i górną część. Pęknięcia są dość rozległe i są w nich dość spore szpary.
Teraz pora na moje pytanie do Was, czy w jakiś sposób może to zakłócać pracę silnika bądż pogorszyć jego osiągi?
Dodam że jest to seryjne 1Z na boschu i z tyłu tej obudowy od strony pasażera wchodzą jakieś trzy gumowe przewody. Auto kupiłem już w takim stanie (popękaną obudową filtra), jak na razie zrobiłem ok. 5000km bez ubytku oleju na bagnecie miarki (pół syntetyk), wylot z turbo delikatnie wilgotny olejem, pomiar manometrem turbinki podczas obciążenia (podczas jazdy) wskazywał do 0,9). Mimo wszystko brakuje mi kopnięcia. Czuję się prawie tak jak bym jeżdził paskiem B4 swojego szwagra 75 konnym dieslem.

W razie niespodobania się mojego tematu moderatorom proszę o jego skasowanie a następnie wysłanie odpowiedzi na moje pytanie na PW.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 maja 2010, 23:18 przez kermit1978, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 maja 2010, 19:23

raczej nic nie powinno się dziać podjedź gdzieś na szrot i kup sobie obudowę a przewody idą pewnie do n75 i jak masz walnięty to tak będzie się działo

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 09 maja 2010, 19:39

Co masz na myśli pisząc cyt. "i jak masz walnięty to tak będzie się działo"?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 maja 2010, 19:54

zawór n75 jeśli o tym samym myślimy

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 09 maja 2010, 20:44

Co do zaworu to słychać jakieś tam cykanie, piszę tak bo nie znam się na tym za dobrze?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 maja 2010, 22:40

wpisz w szukajkę n75 i parę godzin masz z głowy :mrgreen:

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 09 maja 2010, 22:59

kermit1978 pisze:pomiar manometrem turbinki podczas obciążenia (podczas jazdy) wskazywał do 0,9)
No koledzy to na wadliwość N75 nie wygląda ;-)

Doraźnie poklej obudowę żywicą jakąś bo jak widziałem to lepiej zalepić te szparki, albo od razu wymienić całą obudowę. Jakby nie było robota warta zrobienia :-)

I kermit1978, może zapodaj logi dynamiczne i statyczne to chłopaki coś doradzą wtedy. Ale najpierw zrób coś z tym filtrem żeby nie było że nie było :-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 maja 2010, 11:11

kermit1978 pisze:Co do zaworu to słychać jakieś tam cykanie, piszę tak bo nie znam się na tym za dobrze?
jak cyka to jego koniec się zbliża (u mnie cykał co najmniej 30tys. km zanim mu odbiło) jeśli ciśnienie ładnie trzyma 0.9 bara pod obciążeniem to jest jeszcze wszystko ok, gorzej jakby sobie falowało między 0.6 a te 0.9 bara albo przekraczało 1.0bara
jeśli chodzi o obudowę to głównie górna część musi być szczelna (inaczej silnik będzie ciągnął brudne powietrze) natomiast jeśli ta dolna będzie uszkodzona w miejscu przylegania filtra do górnej to trzeba całość wymienić lub pokleić i najlepiej na gorąco bo klej może odpaść i tylko szkoda roboty i kleju

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 16 maja 2010, 21:48

UKI XX - powiedz mi a jak się zachowuje auto gdy zawór n75 jest już na wykończeniu?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 maja 2010, 10:21

różnie, u mnie falowało doładowanie między 0.6 a 0.9 bara (mierzone manometrem gdyż logi nie są w stanie tego wykazać), innymi objawami mogą być przeładowanie turbiny (ciśnienie ponad 0.9 bara na seryjnym sofcie) lub utrzymywanie ciśnienia ok. 0.6 bara

to zależy co w zaworku padło, pierwszym objawem że zaworek kończy żywot będzie takie metaliczne cykanie (tłoczek wewnątrz zaworka uderza o podstawę i następuje rozklepanie spodu tłoczka i powstanie kołnierza powodującego zacinanie się zaworka a następnie jego uszkodzenie)

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 17 maja 2010, 19:04

Hmm..

A u mnie to ostatnio na trasie na wyższych obrotach to czułem jakby delikatny wiatr czołowy który raz zwalniał a raz przyśpieszał auto i w tym samym czasie zauważyłem we wstecznym lusterku że czarny dym wyłazi mi deczko na tylnią szybę. Ale olej w normie, turbina nadal na obciążeniu trzyma 0.9.

UKI XX jak myślisz czy zawór n75 również może to powodować czy szukać dalej..

P.S. Jaki jest przybliżony koszt takiego zaworka?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 17 maja 2010, 19:57

cenę masz kolego od ok 150 do 290zł w ASO. A co chodzi o cykanie to u mnie też cyka ale po chwili przestaje i tak szczerze to dokładnie nie wiem czy to n75 czy coś innego:(

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 maja 2010, 22:06


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 maja 2010, 10:43

kermit1978 pisze:A u mnie to ostatnio na trasie na wyższych obrotach to czułem jakby delikatny wiatr czołowy który raz zwalniał a raz przyśpieszał auto i w tym samym czasie zauważyłem we wstecznym lusterku że czarny dym wyłazi mi deczko na tylnią szybę. Ale olej w normie, turbina nadal na obciążeniu trzyma 0.9.
Jak ciśnienie doładowania tzryma 0,9 bara to na pewno nie to wina n75 .Sprawdz sobie przepływomierz logując dynamicznie grupę 003 ,bo jak przepływka tnie to też będzie cięło dawkę paliwa i nie będzie szedł
kamilek89 pisze:cenę masz kolego od ok 150 do 290zł w ASO.
A kto kupuje u tych zdzierców ,na allegro 130zeta ori pierburg

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 18 maja 2010, 21:50

Dziś zmostkowałem dwa wężyki czerwony z niebieskim po czym wyruszyłem na obwodnicę aby się przejechać - nie zauważyłem żadnej różnicy...

Co do przepływomierza o którym wspomniał kolega MUNIOR to niestety nie mam jak sprawdzić "logując dynamicznie grupę 003" gdyż nie mogę uzyskać połączenia ze sterownikiem od silnika. Próbowałem już kilka razy ale bez rezultatu - połączenie jest jest dobre gdyż łącze się z ABS-em ale ni holerę ze sterownikiem.

Czy jest inny sposób aby wykluczyć przepływomierz (u mnie BOSCH)?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl