[80 B4 1Z] Uszkodzona obudowa filtra powietrza.
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
[80 B4 1Z] Uszkodzona obudowa filtra powietrza.
Witam wszystkich serdecznie.
Tak jak w nazwie mojego tematu, mam u siebie popękaną całą obudowę filtra od powietrza zarówno tą dolną jak i górną część. Pęknięcia są dość rozległe i są w nich dość spore szpary.
Teraz pora na moje pytanie do Was, czy w jakiś sposób może to zakłócać pracę silnika bądż pogorszyć jego osiągi?
Dodam że jest to seryjne 1Z na boschu i z tyłu tej obudowy od strony pasażera wchodzą jakieś trzy gumowe przewody. Auto kupiłem już w takim stanie (popękaną obudową filtra), jak na razie zrobiłem ok. 5000km bez ubytku oleju na bagnecie miarki (pół syntetyk), wylot z turbo delikatnie wilgotny olejem, pomiar manometrem turbinki podczas obciążenia (podczas jazdy) wskazywał do 0,9). Mimo wszystko brakuje mi kopnięcia. Czuję się prawie tak jak bym jeżdził paskiem B4 swojego szwagra 75 konnym dieslem.
W razie niespodobania się mojego tematu moderatorom proszę o jego skasowanie a następnie wysłanie odpowiedzi na moje pytanie na PW.
Pozdrawiam
Tak jak w nazwie mojego tematu, mam u siebie popękaną całą obudowę filtra od powietrza zarówno tą dolną jak i górną część. Pęknięcia są dość rozległe i są w nich dość spore szpary.
Teraz pora na moje pytanie do Was, czy w jakiś sposób może to zakłócać pracę silnika bądż pogorszyć jego osiągi?
Dodam że jest to seryjne 1Z na boschu i z tyłu tej obudowy od strony pasażera wchodzą jakieś trzy gumowe przewody. Auto kupiłem już w takim stanie (popękaną obudową filtra), jak na razie zrobiłem ok. 5000km bez ubytku oleju na bagnecie miarki (pół syntetyk), wylot z turbo delikatnie wilgotny olejem, pomiar manometrem turbinki podczas obciążenia (podczas jazdy) wskazywał do 0,9). Mimo wszystko brakuje mi kopnięcia. Czuję się prawie tak jak bym jeżdził paskiem B4 swojego szwagra 75 konnym dieslem.
W razie niespodobania się mojego tematu moderatorom proszę o jego skasowanie a następnie wysłanie odpowiedzi na moje pytanie na PW.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 maja 2010, 23:18 przez kermit1978, łącznie zmieniany 1 raz.
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
No koledzy to na wadliwość N75 nie wyglądakermit1978 pisze:pomiar manometrem turbinki podczas obciążenia (podczas jazdy) wskazywał do 0,9)
Doraźnie poklej obudowę żywicą jakąś bo jak widziałem to lepiej zalepić te szparki, albo od razu wymienić całą obudowę. Jakby nie było robota warta zrobienia
I kermit1978, może zapodaj logi dynamiczne i statyczne to chłopaki coś doradzą wtedy. Ale najpierw zrób coś z tym filtrem żeby nie było że nie było
jak cyka to jego koniec się zbliża (u mnie cykał co najmniej 30tys. km zanim mu odbiło) jeśli ciśnienie ładnie trzyma 0.9 bara pod obciążeniem to jest jeszcze wszystko ok, gorzej jakby sobie falowało między 0.6 a te 0.9 bara albo przekraczało 1.0barakermit1978 pisze:Co do zaworu to słychać jakieś tam cykanie, piszę tak bo nie znam się na tym za dobrze?
jeśli chodzi o obudowę to głównie górna część musi być szczelna (inaczej silnik będzie ciągnął brudne powietrze) natomiast jeśli ta dolna będzie uszkodzona w miejscu przylegania filtra do górnej to trzeba całość wymienić lub pokleić i najlepiej na gorąco bo klej może odpaść i tylko szkoda roboty i kleju
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
różnie, u mnie falowało doładowanie między 0.6 a 0.9 bara (mierzone manometrem gdyż logi nie są w stanie tego wykazać), innymi objawami mogą być przeładowanie turbiny (ciśnienie ponad 0.9 bara na seryjnym sofcie) lub utrzymywanie ciśnienia ok. 0.6 bara
to zależy co w zaworku padło, pierwszym objawem że zaworek kończy żywot będzie takie metaliczne cykanie (tłoczek wewnątrz zaworka uderza o podstawę i następuje rozklepanie spodu tłoczka i powstanie kołnierza powodującego zacinanie się zaworka a następnie jego uszkodzenie)
to zależy co w zaworku padło, pierwszym objawem że zaworek kończy żywot będzie takie metaliczne cykanie (tłoczek wewnątrz zaworka uderza o podstawę i następuje rozklepanie spodu tłoczka i powstanie kołnierza powodującego zacinanie się zaworka a następnie jego uszkodzenie)
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
Hmm..
A u mnie to ostatnio na trasie na wyższych obrotach to czułem jakby delikatny wiatr czołowy który raz zwalniał a raz przyśpieszał auto i w tym samym czasie zauważyłem we wstecznym lusterku że czarny dym wyłazi mi deczko na tylnią szybę. Ale olej w normie, turbina nadal na obciążeniu trzyma 0.9.
UKI XX jak myślisz czy zawór n75 również może to powodować czy szukać dalej..
P.S. Jaki jest przybliżony koszt takiego zaworka?
Pozdrawiam
A u mnie to ostatnio na trasie na wyższych obrotach to czułem jakby delikatny wiatr czołowy który raz zwalniał a raz przyśpieszał auto i w tym samym czasie zauważyłem we wstecznym lusterku że czarny dym wyłazi mi deczko na tylnią szybę. Ale olej w normie, turbina nadal na obciążeniu trzyma 0.9.
UKI XX jak myślisz czy zawór n75 również może to powodować czy szukać dalej..
P.S. Jaki jest przybliżony koszt takiego zaworka?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
tutaj macie temat <ok> https://audi80.pl/80-b4-tdi-1z-jak-s ... hlight=n75
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak ciśnienie doładowania tzryma 0,9 bara to na pewno nie to wina n75 .Sprawdz sobie przepływomierz logując dynamicznie grupę 003 ,bo jak przepływka tnie to też będzie cięło dawkę paliwa i nie będzie szedłkermit1978 pisze:A u mnie to ostatnio na trasie na wyższych obrotach to czułem jakby delikatny wiatr czołowy który raz zwalniał a raz przyśpieszał auto i w tym samym czasie zauważyłem we wstecznym lusterku że czarny dym wyłazi mi deczko na tylnią szybę. Ale olej w normie, turbina nadal na obciążeniu trzyma 0.9.
A kto kupuje u tych zdzierców ,na allegro 130zeta ori pierburgkamilek89 pisze:cenę masz kolego od ok 150 do 290zł w ASO.
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
Dziś zmostkowałem dwa wężyki czerwony z niebieskim po czym wyruszyłem na obwodnicę aby się przejechać - nie zauważyłem żadnej różnicy...
Co do przepływomierza o którym wspomniał kolega MUNIOR to niestety nie mam jak sprawdzić "logując dynamicznie grupę 003" gdyż nie mogę uzyskać połączenia ze sterownikiem od silnika. Próbowałem już kilka razy ale bez rezultatu - połączenie jest jest dobre gdyż łącze się z ABS-em ale ni holerę ze sterownikiem.
Czy jest inny sposób aby wykluczyć przepływomierz (u mnie BOSCH)?
Co do przepływomierza o którym wspomniał kolega MUNIOR to niestety nie mam jak sprawdzić "logując dynamicznie grupę 003" gdyż nie mogę uzyskać połączenia ze sterownikiem od silnika. Próbowałem już kilka razy ale bez rezultatu - połączenie jest jest dobre gdyż łącze się z ABS-em ale ni holerę ze sterownikiem.
Czy jest inny sposób aby wykluczyć przepływomierz (u mnie BOSCH)?