Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi b4 1.9 tdi 1z] wywala błąd 00550

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

[audi b4 1.9 tdi 1z] wywala błąd 00550

Post autor: audi1993 » 07 maja 2010, 15:33

witam wywala cały czas błąd 00550
układ paliwowy szczelny, regulator kąt wtrysku sprawny , oporność cewki 100ohm,
czy to pompa może już odmawia posłuszenistwa ??
pompa ustawiona , rozrząd oki silnik ma moc do 70 stopni jak się dogrzeje to słabiej chodzi,
czy to może wina czujnika temperatury paliwa ???

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 maja 2010, 22:12


UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 maja 2010, 00:16

ja bym obstawiał padnięty wtrysk sterujący lub problem z czujnikiem położenia wału (tylko te dwa elementy są bezpośrednio związane z odczytem kąta wtrysku) kolejna sprawa to czy dobrze pracuje N108 czyli zawór regulacji kąta wtrysku i czy jest rozrząd dobrze ustawiony

zrób logi statyczne grupy 000 (co najmniej 2x loguj przez ok 20-30s gasząc silnik przed kolejnym logowaniem) na zimnym silniku i na ciepłym, dodatkowo jak masz możliwość to zrób dynamicznie log gr. 004 (a jak nie to dynamicznie 000) to będzie coś więcej wiadomo bo na razie to wróżenie z fusów

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 08 maja 2010, 19:31

rozrząd igła , pompa ustawiona na kąt 52 , oporność cewki 100ohm ale masz racje chyba, jeżeli chodzi o czujnik położenia wału bo miałem przetarty przewód i dotykał masy.
więc go zaizolowałem i od razu poprawiło się. więc sprawdziłem oporność tego czujnika i zgadzała się z wartością fabryczną więc go nie wymieniałem , ale mógł on zostać uszkodzony bo tak jak mówiłem silnik pracuje do około 70 stopni idealnie a potem chodzi jak 1.9 td
oporność sprawdzałem na zimnym silniku , więc może to świadczyć że jednak ten czujnik wału będzie nie wyrabiał , dzięki wielkie wymienię go jak będę wymieniał olej.
Dzięki za rade...Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-05-08, 19:36 ]
mam jeszcze jedno pytanie mam założonego chipa 1,4 bar dawka na vagu 12
chciałem zmniejszyć bo mi nie dopala paliwa tak do 15 , 16 jest tylko jeden problem mam klina na nastawniku potencjometrycznym, jak go usunąć najprostszą metodą ??

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 maja 2010, 20:37

nastawnik masz przykręcony na 4 śruby, jak stoisz przodem do silnika to luzujesz tylko prawą od chłodnicy i dwie tylne (lewa od chłodnicy ma być przykręcona) i uderzasz od tyłu w nastawnik młotkiem ale przez jakieś drewienko, nastawnik się delikatnie ruszy i tym sposobem zmienisz dawkę <ok>

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 09 maja 2010, 13:42

kolego wiem jak dawke zmienić ale tak jak napisałem wcześniej mam klina fabrycznego na nastawniku i nie przestawisz go, trzeba go usunąć aby suwać nastawnikiem,
więc pytam jak go usunąć nie uszkadzając nastawnika ???

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 maja 2010, 18:28

nic nie musisz usuwać, wystarczy że zrobisz tak jak Ci napisałem, no chyba że już na max przestawiłeś to wtedy możesz go spiłować jak zdejmiesz nastawnik ale i tak mimo że jest ten klin do nastawnik można przesunąć i dawkę sporo da się zmienić

Hamann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:47

Post autor: Hamann » 09 maja 2010, 22:19

Karol121 ostatnio usuwal ta plombe fabryczna
(klina) z nastawnika mozesz go dopytac jak to zrobil

[ Dodano: 2010-05-09, 22:23 ]
a co do tego problemu to rowniez tak mam ze na niedogrzanym lepiej sie rozpedza a na dogrzanym gorzej i kat jest dobry bo ok 55 i ostatnio mi rowniez wywalilo 0550 ;/ sprawdzalem rezystancje na wtrysku sterujacym bylo 120ohm czyli ok robilem test n108 i test wyszedl ok zmienial na opozniony i przyspieszony. Jezeli walnalem jakas glupote to dlatego probuje sie cos uczyc o TDI ;p

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 10 maja 2010, 12:59

oki spróbuje klepnąć w nastawnik jak się nie uda trza będzie spiłować, Dzięki pozdrawiam

[ Dodano: 2010-05-14, 19:36 ]
zrobiłem test wykonawczy n108 i słychać go na zagaszonym silniku jak stuka a jak jest odpalony nie słychać zmiany pracy silnika, ja myślałem że może czujnik temperatury paliwa okłamuje i jak się dogrzeje to wywala błąd 00550, jak mam sprawdzić czy ten czujnik dobrze działa ???? bo z tego co wiem jest on w nastawniku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl