witam wywala cały czas błąd 00550
układ paliwowy szczelny, regulator kąt wtrysku sprawny , oporność cewki 100ohm,
czy to pompa może już odmawia posłuszenistwa ??
pompa ustawiona , rozrząd oki silnik ma moc do 70 stopni jak się dogrzeje to słabiej chodzi,
czy to może wina czujnika temperatury paliwa ???
[audi b4 1.9 tdi 1z] wywala błąd 00550
ja bym obstawiał padnięty wtrysk sterujący lub problem z czujnikiem położenia wału (tylko te dwa elementy są bezpośrednio związane z odczytem kąta wtrysku) kolejna sprawa to czy dobrze pracuje N108 czyli zawór regulacji kąta wtrysku i czy jest rozrząd dobrze ustawiony
zrób logi statyczne grupy 000 (co najmniej 2x loguj przez ok 20-30s gasząc silnik przed kolejnym logowaniem) na zimnym silniku i na ciepłym, dodatkowo jak masz możliwość to zrób dynamicznie log gr. 004 (a jak nie to dynamicznie 000) to będzie coś więcej wiadomo bo na razie to wróżenie z fusów
zrób logi statyczne grupy 000 (co najmniej 2x loguj przez ok 20-30s gasząc silnik przed kolejnym logowaniem) na zimnym silniku i na ciepłym, dodatkowo jak masz możliwość to zrób dynamicznie log gr. 004 (a jak nie to dynamicznie 000) to będzie coś więcej wiadomo bo na razie to wróżenie z fusów
rozrząd igła , pompa ustawiona na kąt 52 , oporność cewki 100ohm ale masz racje chyba, jeżeli chodzi o czujnik położenia wału bo miałem przetarty przewód i dotykał masy.
więc go zaizolowałem i od razu poprawiło się. więc sprawdziłem oporność tego czujnika i zgadzała się z wartością fabryczną więc go nie wymieniałem , ale mógł on zostać uszkodzony bo tak jak mówiłem silnik pracuje do około 70 stopni idealnie a potem chodzi jak 1.9 td
oporność sprawdzałem na zimnym silniku , więc może to świadczyć że jednak ten czujnik wału będzie nie wyrabiał , dzięki wielkie wymienię go jak będę wymieniał olej.
Dzięki za rade...Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-08, 19:36 ]
mam jeszcze jedno pytanie mam założonego chipa 1,4 bar dawka na vagu 12
chciałem zmniejszyć bo mi nie dopala paliwa tak do 15 , 16 jest tylko jeden problem mam klina na nastawniku potencjometrycznym, jak go usunąć najprostszą metodą ??
więc go zaizolowałem i od razu poprawiło się. więc sprawdziłem oporność tego czujnika i zgadzała się z wartością fabryczną więc go nie wymieniałem , ale mógł on zostać uszkodzony bo tak jak mówiłem silnik pracuje do około 70 stopni idealnie a potem chodzi jak 1.9 td
oporność sprawdzałem na zimnym silniku , więc może to świadczyć że jednak ten czujnik wału będzie nie wyrabiał , dzięki wielkie wymienię go jak będę wymieniał olej.
Dzięki za rade...Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-08, 19:36 ]
mam jeszcze jedno pytanie mam założonego chipa 1,4 bar dawka na vagu 12
chciałem zmniejszyć bo mi nie dopala paliwa tak do 15 , 16 jest tylko jeden problem mam klina na nastawniku potencjometrycznym, jak go usunąć najprostszą metodą ??
Karol121 ostatnio usuwal ta plombe fabryczna
(klina) z nastawnika mozesz go dopytac jak to zrobil
[ Dodano: 2010-05-09, 22:23 ]
a co do tego problemu to rowniez tak mam ze na niedogrzanym lepiej sie rozpedza a na dogrzanym gorzej i kat jest dobry bo ok 55 i ostatnio mi rowniez wywalilo 0550 ;/ sprawdzalem rezystancje na wtrysku sterujacym bylo 120ohm czyli ok robilem test n108 i test wyszedl ok zmienial na opozniony i przyspieszony. Jezeli walnalem jakas glupote to dlatego probuje sie cos uczyc o TDI ;p
(klina) z nastawnika mozesz go dopytac jak to zrobil
[ Dodano: 2010-05-09, 22:23 ]
a co do tego problemu to rowniez tak mam ze na niedogrzanym lepiej sie rozpedza a na dogrzanym gorzej i kat jest dobry bo ok 55 i ostatnio mi rowniez wywalilo 0550 ;/ sprawdzalem rezystancje na wtrysku sterujacym bylo 120ohm czyli ok robilem test n108 i test wyszedl ok zmienial na opozniony i przyspieszony. Jezeli walnalem jakas glupote to dlatego probuje sie cos uczyc o TDI ;p
oki spróbuje klepnąć w nastawnik jak się nie uda trza będzie spiłować, Dzięki pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-14, 19:36 ]
zrobiłem test wykonawczy n108 i słychać go na zagaszonym silniku jak stuka a jak jest odpalony nie słychać zmiany pracy silnika, ja myślałem że może czujnik temperatury paliwa okłamuje i jak się dogrzeje to wywala błąd 00550, jak mam sprawdzić czy ten czujnik dobrze działa ???? bo z tego co wiem jest on w nastawniku
[ Dodano: 2010-05-14, 19:36 ]
zrobiłem test wykonawczy n108 i słychać go na zagaszonym silniku jak stuka a jak jest odpalony nie słychać zmiany pracy silnika, ja myślałem że może czujnik temperatury paliwa okłamuje i jak się dogrzeje to wywala błąd 00550, jak mam sprawdzić czy ten czujnik dobrze działa ???? bo z tego co wiem jest on w nastawniku