Mam problem strasznie mi "buczy" w samochodzie powyżej 120km/h i przy skręcaniu... Obawiam się że to łożysko i chyba lewe tylne. Macie jakąś opisówkę jak to rozebrać? Sorki że pytam o taki banał ale nigdy tego nie robiłem i nie chce czegoś spiepszyć...
Chyba że to nie łożysko... Piszcie co wiecie... Dzięki
[80 B3] Buczenie przy skrecaniu
[80 B3] Buczenie przy skrecaniu
Ostatnio zmieniony 21 cze 2007, 10:05 przez bogoos, łącznie zmieniany 1 raz.
wymiana łożyska koła tylnego...
W tych tematach opisano regulacje luzu łożysk tylnej osi..
viewtopic.php?t=4501&highlight=%B3o%BFysko
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4] Dokręcenie łożysk z tyłu po wymianie na nowe.
viewtopic.php?t=4982&highlight=%B3o%BFysko
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B3] Luz w tylnych kołach
W zalezności czy masz na tyle bębny czy tarcze, najpierw po podniesieniu i zdjeciu koła ( przy tarczowych zdemontowaniu zacisku hamulca i tarczy), trzeba odkręcic nakretkę piasty koła, potem ściągnąć piaste koła, wyciągnąć uszczelniacz, wybić stare łożyska, delikatnie wprasować lub umiejętnie nabić nowe łozyska ( dobrze je nasmarować smarem ŁT43..)...i przykręcić piastę... To tak w wielkim skrócie... Jak nie masz narzędzi i pojęcia/zdolnosci mech. to oddaj tę robote fachowcowi..
Pozdr. Adam
viewtopic.php?t=4501&highlight=%B3o%BFysko
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4] Dokręcenie łożysk z tyłu po wymianie na nowe.
viewtopic.php?t=4982&highlight=%B3o%BFysko
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B3] Luz w tylnych kołach
W zalezności czy masz na tyle bębny czy tarcze, najpierw po podniesieniu i zdjeciu koła ( przy tarczowych zdemontowaniu zacisku hamulca i tarczy), trzeba odkręcic nakretkę piasty koła, potem ściągnąć piaste koła, wyciągnąć uszczelniacz, wybić stare łożyska, delikatnie wprasować lub umiejętnie nabić nowe łozyska ( dobrze je nasmarować smarem ŁT43..)...i przykręcić piastę... To tak w wielkim skrócie... Jak nie masz narzędzi i pojęcia/zdolnosci mech. to oddaj tę robote fachowcowi..
Pozdr. Adam
Re: wymiana łożyska koła tylnego...
Dzięki stary za porade mam zdolności odkąd mam audiczke to sobie sam wszystko robie....Omen pisze:W tych tematach opisano regulacje luzu łożysk tylnej osi..
viewtopic.php?t=4501&highlight=%B3o%BFysko
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4] Dokręcenie łożysk z tyłu po wymianie na nowe.
viewtopic.php?t=4982&highlight=%B3o%BFysko
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B3] Luz w tylnych kołach
W zalezności czy masz na tyle bębny czy tarcze, najpierw po podniesieniu i zdjeciu koła ( przy tarczowych zdemontowaniu zacisku hamulca i tarczy), trzeba odkręcic nakretkę piasty koła, potem ściągnąć piaste koła, wyciągnąć uszczelniacz, wybić stare łożyska, delikatnie wprasować lub umiejętnie nabić nowe łozyska ( dobrze je nasmarować smarem ŁT43..)...i przykręcić piastę... To tak w wielkim skrócie... Jak nie masz narzędzi i pojęcia/zdolnosci mech. to oddaj tę robote fachowcowi..
Pozdr. Adam
Dzięi jeszcze raz za pomoc
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
siemanko. kolega Ci dobrze pisze ale masz b3 i pewnie bębny z tyłu
po pierwsze upewnij sie które łożysko ci wyje bo dżwięk ten przenosi sie tak że niewiadomo które to.
następnie zdejmij koło wybij przykrywke łożyska śrubokrętem pobijając ja z obu stron na przemian. potem wyjmij zabezpieczenie odkręc nakretke i zdejmij bęben wytrzyj smar i wyjmij uszczelniacze gumowe połuż bęben na płasko znajdz wewnątrz bębna wycięcia włóż w tam śrububokręt i wybij tuleje. potem odwróć bęben i zrób to samo z drugim.
Wyczyść i wciśnij nowe uważaj żeby chodziło równomiernie, wbijajac używaj czegoś miękkiego tak żeby nie uszkodzić tuleji jeżeli to zrobisz łożysko szybko zacznie chałasowac.
składając włóż smar specjalny do łożysk.
nakrętke dokręc z wyczuciem ''nie za mocno'' naprzykład kombinerkami wtedy nie przesadzisz no i tak dalej...
po pierwsze upewnij sie które łożysko ci wyje bo dżwięk ten przenosi sie tak że niewiadomo które to.
następnie zdejmij koło wybij przykrywke łożyska śrubokrętem pobijając ja z obu stron na przemian. potem wyjmij zabezpieczenie odkręc nakretke i zdejmij bęben wytrzyj smar i wyjmij uszczelniacze gumowe połuż bęben na płasko znajdz wewnątrz bębna wycięcia włóż w tam śrububokręt i wybij tuleje. potem odwróć bęben i zrób to samo z drugim.
Wyczyść i wciśnij nowe uważaj żeby chodziło równomiernie, wbijajac używaj czegoś miękkiego tak żeby nie uszkodzić tuleji jeżeli to zrobisz łożysko szybko zacznie chałasowac.
składając włóż smar specjalny do łożysk.
nakrętke dokręc z wyczuciem ''nie za mocno'' naprzykład kombinerkami wtedy nie przesadzisz no i tak dalej...