[B4 1.9 TDI 1Z] silniczek elektrycznych szyb tył
[B4 1.9 TDI 1Z] silniczek elektrycznych szyb tył
Witam. Mianowicie mam problem z jedna tylną szyba. Mam 2 pytania :
1) czy silniczek jest rzecza wymienna czy trzeba wymieniac wszystko czyli cały mechanizm?
2) czy silniczek szyb tylnich pray i lewy są różne czy takie same czyli zamienne?
Generalnie ani z przycisku ani z panelu sterowania z przodu tylna jedna szyba ani drgnie...
1) czy silniczek jest rzecza wymienna czy trzeba wymieniac wszystko czyli cały mechanizm?
2) czy silniczek szyb tylnich pray i lewy są różne czy takie same czyli zamienne?
Generalnie ani z przycisku ani z panelu sterowania z przodu tylna jedna szyba ani drgnie...
Silniczek można odkręcić od mechanizmu i wymienić bądź naprawić, nie trzeba wymieniać całego mechanizmu.icemerc pisze:czy silniczek jest rzecza wymienna czy trzeba wymieniac wszystko czyli cały mechanizm?
Silniczki są takie same i niczym się nie różnią, tak więc są ze sobą zamienne.icemerc pisze:czy silniczek szyb tylnich pray i lewy są różne czy takie same czyli zamienne?
Na początek zdejmij boczek i podepnij silnik "na krótko"
Można pod warunkiem że szczotki i wirnik masz sprawny, w silniczkach od szyb często zawieszają się szczotki (szczególnie po sezonie zimowym w którym rzadko otwiera się okna) tak jak było w moim przypadku, ale lekkie puknięcie w silnik przywraca go do pełni sił :mrgreen: .icemerc pisze:można naprawić ? tzn ze musze sie udac do dobrego elektryka?
Odkręcić boczek podłączyć na krótko jeżeli nie działa puknąć w silniczek (nie młotkiem tylko wkrętakiem) jeżeli nie działa odkręcić sam silnik lub ramkę z szybą (lepszy dostęp) po czym odkręcić sam silniczek od mechanizmu, przeczyścić szczotko-trzymacz, komutator wirnika i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Do odkręcenia silniczka od mechanizmu potrzebny jest kluczyk lub nasadka trox (nie pamiętam jaki numer) powodzenia.icemerc pisze:czyli odkręcić boczek, odkręcić silniczek, puknąc młotkiem, podłączyc na krótko i jak zadziała to skladać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 mar 2014, 21:05
odkopuję temat.
w mojej niuni umarła szyba tył od str pasażera [prawy tył].
wszystkie przełączniki sterujące, są podświetlone, także na drzwiach z zepsutym sterowaniem.
podejrzewam zatarty/spalony silnik lub zimny lut w sterowniku.
ze sterownikiem powinienem sobie poradzić, natomiast mam problem z silniczkiem.
jak go odkręcić od szyby i fizycznie wyjąć z drzwi?
mam już zdjęty boczek i chętnie zerknął bym na jakieś foto story jeżeli takowe jest.
w mojej niuni umarła szyba tył od str pasażera [prawy tył].
wszystkie przełączniki sterujące, są podświetlone, także na drzwiach z zepsutym sterowaniem.
podejrzewam zatarty/spalony silnik lub zimny lut w sterowniku.
ze sterownikiem powinienem sobie poradzić, natomiast mam problem z silniczkiem.
jak go odkręcić od szyby i fizycznie wyjąć z drzwi?
mam już zdjęty boczek i chętnie zerknął bym na jakieś foto story jeżeli takowe jest.
Musisz kolego odkręcić ramę z szybą. A to co wykręcisz (tj. szyba i rama z taką blachą) kładziesz na coś miękkiego np. karton lub koc. Klucz 10 nasadowy (najlepiej taki dłuższy) i chyba z 8 śrubek odkręcić (dokładnie nie pamiętam). Reszty już nie trzeba tłumaczyć oglądając to co wykręcisz na pewno dasz sobie radę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 mar 2014, 21:05
Audico,
Dzięki, poradziłem sobie.
Wcześniej zatrzymałem się na tych 8 śrubkach. Natomiast silniczek razem z szybą był [w ramce w której się poruszał] przykręcony po bokach drzwi na 4 duże śruby. po ich odkręceniu ramka z szybą i silniczkiem odeszła. W moim przypadku silnik nie był uszkodzony tylko niesamowicie zasyfiony. Po zdjęciu obudowy i wyczyszczeniu działa [gorzej od pozostałych trzech ale działa].
I tak jak koledzy piszą, prosta robota nie spieszyć się i dla laika w godzinę można spokojnie dobrać się do silnika, nie trzeba od razu do warsztatu.
Dzięki, poradziłem sobie.
Wcześniej zatrzymałem się na tych 8 śrubkach. Natomiast silniczek razem z szybą był [w ramce w której się poruszał] przykręcony po bokach drzwi na 4 duże śruby. po ich odkręceniu ramka z szybą i silniczkiem odeszła. W moim przypadku silnik nie był uszkodzony tylko niesamowicie zasyfiony. Po zdjęciu obudowy i wyczyszczeniu działa [gorzej od pozostałych trzech ale działa].
I tak jak koledzy piszą, prosta robota nie spieszyć się i dla laika w godzinę można spokojnie dobrać się do silnika, nie trzeba od razu do warsztatu.