Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI AVANT] Notlauf-Wężyk IC-ECU pytanie

ODPOWIEDZ
bioforge
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2008, 15:23
Lokalizacja: Zabrze

[B4 1.9TDI AVANT] Notlauf-Wężyk IC-ECU pytanie

Post autor: bioforge » 11 maja 2010, 08:28

Witam!
Mam pytanko. Posiadam B4 1.9tdi Avant z 94r w automacie. Autko sprawuje się dobrze ale mam dwa problemy. Pierwszy to notlauf którego notorycznie łapie. Turbina jest praktycznie nowa, n75 też nowe, przepływka sprawna. Wymieniłem wszystkie wężyki na nowe oprócz tego co idzie z IC do ECU. Którędy idzie ten wężyk? Bo jak dodaje gazu i turbina się rozkręca to słyszę dość wyraźnie syczenie powietrza dochodzące gdzieś z okolicy schowka w kabinie. Nie jest to świst turbiny tylko syk powietrza jak z pękniętego węża który się nasila wraz ze wzrostem obrotów silnika. Drugim problemem jest jak mi się wydaję bardzo duże spalanie bo autko pali 10 litrów na 100 w mieście jak i w cyklu mieszanym na trasie jakieś 7 litrów łyka. Nie mam ciężkiej nogi :)

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 11 maja 2010, 09:38

Witam.
Skoro syczy w okolicy schowka to masz zapewne przepływkę Pierburg'a bo wężyk od ic leci do kompa.Jeżeli będzie nieszczelność na odcinku ic - komp to będzie łapał notlauf z powodu niedoładowania.Żeby się dostać do niego najlepiej zdjąć zderzak wtedy masz go na wierzchu(jeżeli chcesz cały wymienić) potem lecisz przez komorę silnika aż do grodzi pod akumulatorem.Z drugiej strony pod schowkiem masz kompa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 maja 2010, 10:03

bioforge pisze:Bo jak dodaje gazu i turbina się rozkręca to słyszę dość wyraźnie syczenie powietrza dochodzące gdzieś z okolicy schowka w kabinie.
Pękł albo spadł ci wężyk przy samym ECU ,przy samym ECU jest kawałek elastycznego wężyka w oplocie bo reszta jest z tworzywa .Stąd też masz notlaufa bo ECU nie widzi ci wcale ciśnienia w dolocie lub dużo zaniżone przez nieszczelność.Wymacasz wężyk ręką pod schowkiem pod nogami pasażera .Temat przerabiałem kilka dni temu bo wyciągałem kompa w celu "poprawienia " mapek ;-) A spalanie 10litrów pewnie przez to ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 maja 2010, 10:15

dokładnie jak koledzy piszą, napraw uszkodzenie wężyka idącego między IC a ECU a będzie dobrze ;-) przy tej usterce turbo ładuje na full czyli coś ok 1.2 bara (ECU widzi tylko 0 bar, czyli ok 1000mbar wg VAGa) jak naprawisz to będzie ładowało tyle co trzeba czyli ok 0.85-0.9 bara więc możesz odczuć delikatny spadek mocy także tym się nie przejmuj ;-)

co do N75 to możliwe że był jeszcze sprawny także nie wyrzucaj i jak naprawisz wężyk i będzie dobrze to możesz później sprawdzić czy zaworek działa (wtedy nowy będziesz miał na zapas ;-) )

jak chcesz dostać się do IC to całego zderzaka nie musisz zdejmować (wystarczy tylko z prawej strony) jak wyjmiesz małą kratkę to w rogu jest taka śruba na imbus 7 i musisz mieć dość długi klucz (ok 15 cm) żeby ją odkręcić, śruba jest pionowo do góry, następnie musisz ściągnąć zderzak (sprawdź czy nadkole nie jest przykręcone do zderzaka) ciągnąc go do przodu (tam jest prowadnica a koniec zderzaka zachodzi za błotnik więc trzeba trochę użyć siły) jak będziesz zakładał to musisz trafić na dole w prowadnicę a u góry prowadnicy jest zatrzask więc zwyczajnie da się wcisnąć

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 11 maja 2010, 11:29

tokarka606 pisze:Witam.
Skoro syczy w okolicy schowka to masz zapewne przepływkę Pierburg'a bo wężyk od ic leci do kompa.Jeżeli będzie nieszczelność na odcinku ic - komp to będzie łapał notlauf z powodu niedoładowania.Żeby się dostać do niego najlepiej zdjąć zderzak wtedy masz go na wierzchu(jeżeli chcesz cały wymienić) potem lecisz przez komorę silnika aż do grodzi pod akumulatorem.Z drugiej strony pod schowkiem masz kompa.
kolega potrzebujący pomocy ma nadwozie Avant.... a więc komp będzie w bagażniku w schowku ....

bioforge
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2008, 15:23
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bioforge » 11 maja 2010, 11:33

Witam!
Mieliście Koledzy racje spadł wężyk z kompa co pod schowkiem jest. Wężyk wymieniłem i zobaczę po pracy jaki efekt. Też myślałem że komp jest w bagażniku, a właśnie skoro komp jest pod schowkiem to do czego jest ten w bagażniku?

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 11 maja 2010, 12:12

januszbin pisze:kolega potrzebujący pomocy ma nadwozie Avant.... a więc komp będzie w bagażniku w schowku ....
A to nie jest od ABS'u? :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 maja 2010, 12:35

januszbin pisze:kolega potrzebujący pomocy ma nadwozie Avant.... a więc komp będzie w bagażniku w schowku ....
:shock: gdzie? bo w moim avancie jest tam gdzie we wszystkich B4 czyli za schowkiem pod nogami pasażera :mrgreen:

[ Dodano: 2010-05-11, 12:39 ]
bioforge pisze:a właśnie skoro komp jest pod schowkiem to do czego jest ten w bagażniku?
tokarka606 pisze:A to nie jest od ABS'u? :mrgreen:
Jest i wszystko jasne <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 maja 2010, 14:13

januszbin pisze:kolega potrzebujący pomocy ma nadwozie Avant.... a więc komp będzie w bagażniku w schowku ....
dokładnie jak koledy wyżej napisali, ten co jest w bagażniku nie jest od silnika tylko prawdopodobnie może moduł komfortu i centralny, w każdej B4 ECU silnika jest pod schowkiem nad nogami pasażera

umieszczanie sterownika silnika na drugim końcu samochodu byłoby zupełnie bez sensu, totalną głupotą (biorąc pod uwagę kolizje i możliwość uszkodzenia wiązki przy uderzeniu bocznym), wielkim problemem ze względu na zakłócenia (rosną wraz ze wzrostem odległości więc i przewody musiałyby być ekranowane, szczególnie te od nastawnika) oraz kilkadziesiąt przewodów po ok 3m jeden daje ponad 150m przewodu na samochód, więc na każde 1000szt z fabryki musieliby też marnować ponad 150km przewodu co słono kosztuje więc i w tej kwestii byłoby to nie opłacalne

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 12 maja 2010, 09:49

oczywiście wszyscy macie rację....sorry.. nie przyjżałem sie dokładnie urządzeniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl