[B4 1.9TDI AVANT] Notlauf-Wężyk IC-ECU pytanie
[B4 1.9TDI AVANT] Notlauf-Wężyk IC-ECU pytanie
Witam!
Mam pytanko. Posiadam B4 1.9tdi Avant z 94r w automacie. Autko sprawuje się dobrze ale mam dwa problemy. Pierwszy to notlauf którego notorycznie łapie. Turbina jest praktycznie nowa, n75 też nowe, przepływka sprawna. Wymieniłem wszystkie wężyki na nowe oprócz tego co idzie z IC do ECU. Którędy idzie ten wężyk? Bo jak dodaje gazu i turbina się rozkręca to słyszę dość wyraźnie syczenie powietrza dochodzące gdzieś z okolicy schowka w kabinie. Nie jest to świst turbiny tylko syk powietrza jak z pękniętego węża który się nasila wraz ze wzrostem obrotów silnika. Drugim problemem jest jak mi się wydaję bardzo duże spalanie bo autko pali 10 litrów na 100 w mieście jak i w cyklu mieszanym na trasie jakieś 7 litrów łyka. Nie mam ciężkiej nogi
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Mam pytanko. Posiadam B4 1.9tdi Avant z 94r w automacie. Autko sprawuje się dobrze ale mam dwa problemy. Pierwszy to notlauf którego notorycznie łapie. Turbina jest praktycznie nowa, n75 też nowe, przepływka sprawna. Wymieniłem wszystkie wężyki na nowe oprócz tego co idzie z IC do ECU. Którędy idzie ten wężyk? Bo jak dodaje gazu i turbina się rozkręca to słyszę dość wyraźnie syczenie powietrza dochodzące gdzieś z okolicy schowka w kabinie. Nie jest to świst turbiny tylko syk powietrza jak z pękniętego węża który się nasila wraz ze wzrostem obrotów silnika. Drugim problemem jest jak mi się wydaję bardzo duże spalanie bo autko pali 10 litrów na 100 w mieście jak i w cyklu mieszanym na trasie jakieś 7 litrów łyka. Nie mam ciężkiej nogi
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Witam.
Skoro syczy w okolicy schowka to masz zapewne przepływkę Pierburg'a bo wężyk od ic leci do kompa.Jeżeli będzie nieszczelność na odcinku ic - komp to będzie łapał notlauf z powodu niedoładowania.Żeby się dostać do niego najlepiej zdjąć zderzak wtedy masz go na wierzchu(jeżeli chcesz cały wymienić) potem lecisz przez komorę silnika aż do grodzi pod akumulatorem.Z drugiej strony pod schowkiem masz kompa.
Skoro syczy w okolicy schowka to masz zapewne przepływkę Pierburg'a bo wężyk od ic leci do kompa.Jeżeli będzie nieszczelność na odcinku ic - komp to będzie łapał notlauf z powodu niedoładowania.Żeby się dostać do niego najlepiej zdjąć zderzak wtedy masz go na wierzchu(jeżeli chcesz cały wymienić) potem lecisz przez komorę silnika aż do grodzi pod akumulatorem.Z drugiej strony pod schowkiem masz kompa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pękł albo spadł ci wężyk przy samym ECU ,przy samym ECU jest kawałek elastycznego wężyka w oplocie bo reszta jest z tworzywa .Stąd też masz notlaufa bo ECU nie widzi ci wcale ciśnienia w dolocie lub dużo zaniżone przez nieszczelność.Wymacasz wężyk ręką pod schowkiem pod nogami pasażera .Temat przerabiałem kilka dni temu bo wyciągałem kompa w celu "poprawienia " mapek A spalanie 10litrów pewnie przez tobioforge pisze:Bo jak dodaje gazu i turbina się rozkręca to słyszę dość wyraźnie syczenie powietrza dochodzące gdzieś z okolicy schowka w kabinie.
dokładnie jak koledzy piszą, napraw uszkodzenie wężyka idącego między IC a ECU a będzie dobrze przy tej usterce turbo ładuje na full czyli coś ok 1.2 bara (ECU widzi tylko 0 bar, czyli ok 1000mbar wg VAGa) jak naprawisz to będzie ładowało tyle co trzeba czyli ok 0.85-0.9 bara więc możesz odczuć delikatny spadek mocy także tym się nie przejmuj
co do N75 to możliwe że był jeszcze sprawny także nie wyrzucaj i jak naprawisz wężyk i będzie dobrze to możesz później sprawdzić czy zaworek działa (wtedy nowy będziesz miał na zapas )
jak chcesz dostać się do IC to całego zderzaka nie musisz zdejmować (wystarczy tylko z prawej strony) jak wyjmiesz małą kratkę to w rogu jest taka śruba na imbus 7 i musisz mieć dość długi klucz (ok 15 cm) żeby ją odkręcić, śruba jest pionowo do góry, następnie musisz ściągnąć zderzak (sprawdź czy nadkole nie jest przykręcone do zderzaka) ciągnąc go do przodu (tam jest prowadnica a koniec zderzaka zachodzi za błotnik więc trzeba trochę użyć siły) jak będziesz zakładał to musisz trafić na dole w prowadnicę a u góry prowadnicy jest zatrzask więc zwyczajnie da się wcisnąć
co do N75 to możliwe że był jeszcze sprawny także nie wyrzucaj i jak naprawisz wężyk i będzie dobrze to możesz później sprawdzić czy zaworek działa (wtedy nowy będziesz miał na zapas )
jak chcesz dostać się do IC to całego zderzaka nie musisz zdejmować (wystarczy tylko z prawej strony) jak wyjmiesz małą kratkę to w rogu jest taka śruba na imbus 7 i musisz mieć dość długi klucz (ok 15 cm) żeby ją odkręcić, śruba jest pionowo do góry, następnie musisz ściągnąć zderzak (sprawdź czy nadkole nie jest przykręcone do zderzaka) ciągnąc go do przodu (tam jest prowadnica a koniec zderzaka zachodzi za błotnik więc trzeba trochę użyć siły) jak będziesz zakładał to musisz trafić na dole w prowadnicę a u góry prowadnicy jest zatrzask więc zwyczajnie da się wcisnąć
kolega potrzebujący pomocy ma nadwozie Avant.... a więc komp będzie w bagażniku w schowku ....tokarka606 pisze:Witam.
Skoro syczy w okolicy schowka to masz zapewne przepływkę Pierburg'a bo wężyk od ic leci do kompa.Jeżeli będzie nieszczelność na odcinku ic - komp to będzie łapał notlauf z powodu niedoładowania.Żeby się dostać do niego najlepiej zdjąć zderzak wtedy masz go na wierzchu(jeżeli chcesz cały wymienić) potem lecisz przez komorę silnika aż do grodzi pod akumulatorem.Z drugiej strony pod schowkiem masz kompa.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: gdzie? bo w moim avancie jest tam gdzie we wszystkich B4 czyli za schowkiem pod nogami pasażera :mrgreen:januszbin pisze:kolega potrzebujący pomocy ma nadwozie Avant.... a więc komp będzie w bagażniku w schowku ....
[ Dodano: 2010-05-11, 12:39 ]
bioforge pisze:a właśnie skoro komp jest pod schowkiem to do czego jest ten w bagażniku?
Jest i wszystko jasne <ok>tokarka606 pisze:A to nie jest od ABS'u? :mrgreen:
dokładnie jak koledy wyżej napisali, ten co jest w bagażniku nie jest od silnika tylko prawdopodobnie może moduł komfortu i centralny, w każdej B4 ECU silnika jest pod schowkiem nad nogami pasażerajanuszbin pisze:kolega potrzebujący pomocy ma nadwozie Avant.... a więc komp będzie w bagażniku w schowku ....
umieszczanie sterownika silnika na drugim końcu samochodu byłoby zupełnie bez sensu, totalną głupotą (biorąc pod uwagę kolizje i możliwość uszkodzenia wiązki przy uderzeniu bocznym), wielkim problemem ze względu na zakłócenia (rosną wraz ze wzrostem odległości więc i przewody musiałyby być ekranowane, szczególnie te od nastawnika) oraz kilkadziesiąt przewodów po ok 3m jeden daje ponad 150m przewodu na samochód, więc na każde 1000szt z fabryki musieliby też marnować ponad 150km przewodu co słono kosztuje więc i w tej kwestii byłoby to nie opłacalne