Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Popychacze hydrauliczne a zużyty olej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafgre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2009, 21:30

[B4 ABK] Popychacze hydrauliczne a zużyty olej

Post autor: rafgre » 12 maja 2010, 22:33

Witam, koledzy mam pytanie. Czy zużyty olej silnikowy może mieć wpływ na cykanie popychaczy hydraulicznych.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 12 maja 2010, 22:37

Tak moze miec przekonalem sie na własnym silniczku klepaly mi juz jakos po 8 tyś po wymianie oliwy ustało <ok>

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 12 maja 2010, 22:38

Może.Poza tym wnioskuje ,że nie wiesz co tam jest wlane,więc zmień na 10w/40 jakiś np. mobil.

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 13 maja 2010, 06:42

Witajcie, ja też mam pytanie odnośnie oleju. Otóż jakiś czas temu miałem poważny problem z odpalaniem auta, jak zgasiłem rozgrzany silnik to po 10 minutach już nie mogłem go odpalić, nie podawało paliwa, musiałem czekać kilka godzin jak porządnie wystygnie. Ale po wymianie oleju się troszkę poprawiło, autko już odpala ale strasznie kulawo, jakby nie na wszystkie cylindry chodził, po kilkukrotnej przygazówce wszystko wraca do normy. Macie może jakieś pomysły w czym może tkwić problem?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 maja 2010, 10:17

krzA6 pisze:Macie może jakieś pomysły w czym może tkwić problem?
Hmy, a nie słychać w tym momencie popychaczy? Jeśli tak to ja widziałbym to w ten sposób. Masz zimny silnik więc olej jest gęsty. Po odpaleniu popychacze ładnie się napełniają likwidując luzy zaworowe i silnik chodzi. Gasisz ciepły silnik i zostawiasz na 10 minut. Olej jest rozgrzany przez co jest bardzo rzadki (w przypadku słabych olei mineralnych robi się z tego woda). Popychacze tracą ciśnienie oleju. Przy próbie odpalenia na ciepłym silniku ciśnienie oleju docierające do popychaczy jest niższe niż w przypadku zimnego silnika co przy kilku czynnikach (kijowy olej, padające popychacze) prowadzi do tego że popychacze nie są w stanie odpowiednio się napełnić i zlikwidować luzy zaworowe, co prowadzi do problemów z odpalaniem bo na przykład zawory nie otwierają/zamykają się odpowiednio. Po wymianie oleju na nowy jego właściwości przy rozgrzaniu mogły się poprawić co powoduje nieco lepsze napełnienie popychaczy przy rozruchu na ciepłym po postoju. Tak oto moja teoria.

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 13 maja 2010, 13:55

Hmm, jakiś tak stukot słychać czasem, ale nie wiem czy to są popychacze (http://w698.wrzuta.pl/audio/8dCN61u6EIN/odpalanie)

Czyli trzeba zrzucać pokrywę zaworów i przyjrzeć się popychaczom, tak?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 maja 2010, 13:58

krzA6 pisze: Czyli trzeba zrzucać pokrywę zaworów i przyjrzeć się popychaczom, tak?
Można by było od tego zacząć. Najlepiej byłoby chyba na rozgrzanym silniku po tych 10 minutach postoju. I wtedy zobaczysz czy i ewentualnie które są "miękkie"

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 13 maja 2010, 14:04

Nie orientujesz się ile mechanik może zaśpiewać za takie coś? :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 maja 2010, 14:06

Samo sprawdzenie popychaczy wiąże się jedynie ze zdjęciem pokrywy zaworów. To możesz zrobić sam. Co innego ich wymiana, tu jest już nieco więcej pracy - w zależności od typu silnika, bo trzeba wyciągać wałki rozrządu a co za tym idzie ściągać pasek.

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 13 maja 2010, 14:12

Sam to ja wole się nie brać do tego :-) Będę musiał oddać do mechanika, dzięki wielkie za podpowiedzi <piwo>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 maja 2010, 14:14

krzA6 pisze:Będę musiał oddać do mechanika
W pierwszej kolejności to niech ci sprawdzi tylko te popychacze żeby nie wymieniać na ślepo. Sprawne ucho dobrego mechanika powinno wychwycić cykanie popychaczy.

krzA6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 kwie 2010, 19:44

Post autor: krzA6 » 13 maja 2010, 14:24

Odsłuchiwałeś plik audio z linku? Co to może być za dziwny stukot po odpuszczeniu gazu?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 maja 2010, 14:59

Odsłuchiwałeś plik audio z linku?
Odsłucham jak będę w domu bo w pracy nie mam takiej opcji.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 14 maja 2010, 06:35

krzA6 pisze:Odsłuchiwałeś plik audio z linku? Co to może być za dziwny stukot po odpuszczeniu gazu?
kurczę nie spotkałem sie z takim "waleniem" tych popychaczy czy to napewno one...? :shock:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 maja 2010, 12:20

O kuźwa. To chyba raczej nie popychacze. Początkowo to dźwięk był taki jakby tłok walił o zawory.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl