Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z 92r.] W pewnym momencie nie reaguje na gaz

nurpiotrek

Post autor: nurpiotrek » 04 maja 2010, 17:49

Witam mam dokładnie taki sam objaw (nie reaguje na gaz) i też muwią mi że to nastawnik. Na forum piszą o odłaczeniu wtyczki od skrzyni i jak objawy ustaną to znaczy że to nastawnik ale po odłączeniu jest to samo. A komputer wykazał błąd 04F4 i mechanicy twierdzą że to nastawnik. Napewno wina nastawnika????

[ Dodano: 2010-05-04, 17:58 ]
I jeszcze zapytam bo żadko mi się to zdarza że nie reaguje. Słyszałem że czasem wykasowanie błędów pomaga to prawda??????

avant93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:01

Post autor: avant93 » 04 maja 2010, 18:39

nie próbowałem wykasować błędów ale wiem że to nic nie pomoże.a z tym odłączenie wtyczki to LIPA ale umówiłem się z elektromechanikiem i postara się wyszukać przyczynę wykluczając nastawnik bo przecież zrobiłem regenerację i gość twierdzi że nastawnik jest OK

[ Dodano: 2010-05-04, 22:25 ]
jak myślicie czego mogę się spodziewać po diagnozie elektromechanika???

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 05 maja 2010, 09:52

jezeli np jadac na 4 biegu 70km/h puscisz pedal gazu i poponownym wcisnieciu nie reaguje dopiero jak wcisniesz sprzeglo lub jak zejdzie silnik z obrotow do okolo 1tys to problem jest z nasawnikiem gdzie wywali blad o N146 lub problem z zacinajacym sie pierscieniem na tlokorozdzielaczu, ale bardziej obstawiam na nastawnik u kolegow, co do wypinania wtyczki od predkosciomierza to tak sie robi z nastawnikami indukcyjnymi jezeli wystepuje falowanie obrotow na biegu jalowym co wynika z zanieczyszczonego opilkami nastawnika gdzie w potencjometrycznym to nie wystepuje, ja jak swoj rozebralem to zadnego tam opilka nie widzialem bo w nast potencjometrycznym jest sitko a w hdk jest dziura a wokol niej magnesik ktory sciaga opilki ze zuzywajacych sie elementow pompy

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 maja 2010, 10:44

karol121 pisze:jezeli np jadac na 4 biegu 70km/h puscisz pedal gazu i poponownym wcisnieciu nie reaguje dopiero jak wcisniesz sprzeglo lub jak zejdzie silnik z obrotow do okolo 1tys to problem jest z nasawnikiem gdzie wywali blad o N146 lub problem z zacinajacym sie pierscieniem na tlokorozdzielaczu, ale bardziej obstawiam na nastawnik u kolegow, co do wypinania wtyczki od predkosciomierza to tak sie robi z nastawnikami indukcyjnymi jezeli wystepuje falowanie obrotow na biegu jalowym co wynika z zanieczyszczonego opilkami nastawnika gdzie w potencjometrycznym to nie wystepuje,
Pieknie to kolega wyjaśnił i myślę że rozwiał wszystkie wątpliwość zainteresowanych .

TRZMIELU240684
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: TRZMIELU240684 » 06 maja 2010, 20:13

Ja bym obstawał ten pierścień w tłokorozdzielaczu. Miałem podobny problem i mój mechanik jak zdjął nastawnik i poruszył tym pierścieniem to się on zacinał. Wymieniłem dół pompy i teraz śmigam bez zacinającego się gazu.

avant93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:01

Post autor: avant93 » 06 maja 2010, 21:38

ile kosztuje taka naprawa pierścienia tłokorozdzielacza?czy muszę wymienić pompę czy wystarczy jakaś regeneracja?

[ Dodano: 2010-05-07, 17:23 ]
witam
właśnie odebrałem auto z diagnozą NASTAWNIK!!!
do wszystkich użytkowników audi z nastawnikiem potencjometrycznym nie dajcie się nabrać na to że można naprawić lub zregenerować nastawnik tego typu ja padłem ofiarą pewnego naciągacza który skasował mnie jak żyd a nic nie zrobił i zapiera się że nastawnik jest w 100% sprawny

pozdrawiam

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 15 maja 2010, 20:03

U mnie był wtrysk sterujący i nastawnik za jednym razem bo szarpanie znikneło i nie pojawia sie już kontrokla check po wymianie wtrysku sterującego ale trzeba jeszcze zrobić nastawnik bo czesem brakuje gazu. Na tym najlepiej zna sie Karol121 więc jego trzeba pytać on zrobił mi Vaga i teraz przynajmnie wiem co i jak.

pzremeko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 11 sty 2011, 18:04

Post autor: pzremeko » 11 sty 2011, 18:13

Witam. mam ten sam problem z moim autem czyli jak podepne je pod komputer to bedzie wszystko jasne czy to nastawnik czy cos innego ??? Czy nadal bede musiał sprawdzac pokoleji kazdą możliwą usterke :-(

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 11 sty 2011, 18:46

U mnie niespodzianka, nie miałem czasu wymieniać pompy i jeździlem tak kilka miesięcy i szarapnie samo ustało :)
Pozdro

WIETRZYK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 17 mar 2008, 23:19
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: WIETRZYK » 11 sty 2011, 20:07

Damian1986, Ja miałem ten sam problem i chyba 2 lata temu. Brak reakcji na gaz przez całe lato kupiłem nastawnik ale nie wymieniłem i samo przeszło. Ale kolejnego lata znowu wróciło i wymieniłem ten nastawnik i od tej pory wszystko ok. Pozdrawiam.

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 11 sty 2011, 21:25

Zgadza się. u mnie przerywało przez jakies 3-4 miesiace później naprawiło sie i było dobre przez też około 3-4 miesiące później znowu przerywalo też podobny okres i teraz znowu mi sie naprawiło :) ale z doświadczenia wiem że pewnie jeszcze wroci za jakis czas:)
Pozdro

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 sty 2011, 23:07

pzremeko pisze:mam ten sam problem z moim autem czyli jak podepne je pod komputer to bedzie wszystko jasne czy to nastawnik czy cos innego ???
Jak ci falują obroty na jałowym ,to na vagu zobaczysz skaczącą w nie naturalnym zakresie dawkę paliwa .Jak ci tylko szarpie na 4i 5 biegu ,to na vagu niczego nie zobaczysz .A do upewnienia się czy to wina nastawnika ,służy test z odpieciem wtyczki impulsatora w skrzyni <ok> test działa tylko w silnikach na przepływce pierburga ,czyli z datą produkcji od lutego 94 roku ,chcoć ponoć jeszcze w marcu zdarzały się "rodzynki "na boschu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl