[B4 ABK] Problem z zapłonem- cewka zapłonowa/ czujnik Halla?
Adam> ta moja też jest z modułem... choć nie ma co się sugerować tym co jest napisane na aukcji allegro bo znają się tam wiadomo jak... może nie wszyscy ale nie jest dla mnie allegro jakimś pewniakiem
W każdym bądź razie kupiłem od znajomego cewkę no name ( dosłownie) bo akurat miał w garażu nówkę ( kiedyś kupił do golfa III ale akurat wtedy to nie była winna u niego cewka) i jak na razie pali od kopa i wrażenie mam że lepiej się zbiera....? Czy jest to możliwe? Wydaje mi się że teoretycznie przy lepszej iskrze i mocniejszym wybuchu mieszanki powinno tak być....
czy sie mylę?
W każdym bądź razie kupiłem od znajomego cewkę no name ( dosłownie) bo akurat miał w garażu nówkę ( kiedyś kupił do golfa III ale akurat wtedy to nie była winna u niego cewka) i jak na razie pali od kopa i wrażenie mam że lepiej się zbiera....? Czy jest to możliwe? Wydaje mi się że teoretycznie przy lepszej iskrze i mocniejszym wybuchu mieszanki powinno tak być....
czy sie mylę?
słonik mówisz że ci cewka padła a ja ci nap tak prawdopodonnie to nie cewka ci padła tylko jak już to moduł przy cewce a że moduł jest razem z cewką połączony na nity to modułu nie dokupisz osobno tylko razem z cewką a po kolejne to ta cewka co podałem link widze że na zdjęciu jest to z modułem na wtyczkę 3 stykową ( 3 pin) a do naszych abk jest chyba na 5 styków (5 puinów) jak dobrze pamiętam chyba że się myle.
pisząc o cewce mamy na myśli cewkę czyli i cewkę i moduł, nikt nie będzie dochodził czy jedno czy drugie a może obydwa elementy razem... No chyba że chcesz się bawić w puzzle..._DJ_3 pisze:słonik mówisz że ci cewka padła a ja ci nap tak prawdopodonnie to nie cewka ci padła tylko jak już to moduł przy cewce a że moduł jest razem z cewką połączony na nity to modułu nie dokupisz osobno tylko razem z cewką a po kolejne to ta cewka co podałem link widze że na zdjęciu jest to z modułem na wtyczkę 3 stykową ( 3 pin) a do naszych abk jest chyba na 5 styków (5 puinów) jak dobrze pamiętam chyba że się myle.
a po drugie to do ABK przychodzą 3 pinowe wtyczki...
[ Dodano: 2010-05-16, 22:40 ]
zresztą masz sam kolego ABK więc skoro wiesz jak wygląda cewka i jak jest zbudowana ( bo dość pewnie piszesz że to modół pada a nie cewka) to zajrzyj pod maskę najpierw a potem pisz na forum to tak złośliwie trochę
no tak a ja na jesienie miałem problemy z cewką. Spostrzegłem się w nocy jak dźwignąłem maskę do góry i kazałem bratu pokręcić rozrusznikiem. Okazało się że cewka była delikatnie pęknięta przy gnieździe na przewód WN co dokładnie było widać po odkręceniu cewki. Iskra strzelała w blachę obok;) To był powód tego że raz na trasie mi zdechła audica i ogólnie miałem problemy z uruchomieniem silnika szczególnie na wilgoci pozdrawiam
nie chodziło mi o stan technicznySłonik pisze:Gwarancja ze dzisja i nic sie nie dzieje odemnie albo zwrot pieniedzy <ok> , wiem ze jest wyszczerbiona ale bylo tak odzawsze i niczym to nie skutkowalo na dzialanie.
tylko o to że różni sie wyglądem i może ma inną charakterystykę pracy, co mogło by spowodować jakieś uszkodzenia, np spalić czujnik halla... ale to tylko tak sobie gdybam, bo pewnie bym się upewnił najpierw gdzieś a potem założył, gdybym takową posiadał...
Sprawdzilem czujnik Halla wedlug podanego opisu na 1 str. Na pinach 1 & 3 jest 12V po przekreceniu kluczyka w stacyjce, to samo jest na pinach 1 & 3 cewki zaplonowej, pojawia sie 12V po przekreceniu kluczyka.
Wbilem szpilke w srodkowy przewod na wtyczce Halla, przekrecilem kluczyk i druga osoba pchala auto na 5 biegu. Srodkowy przewod polaczony z plusem na aku poprzez miernik. Od razu pojawia sie napiecie 1,3V nie wazne czy auto stoi, czy jedzie, napiecie sie nie zmienia. Dodatkowo po przekreceniu kluczyka od razu pojawia sie 750rpm na obrotomierzu.
Czy to oznaka uwalonego halotronu?
Zauwazylem tez ze po przekreceniu kluczyka chodzi silnik krokowy biegu jalowego, przy zgaszonym silniku, czuc ze ten silniczek pracuje, czy tak ma byc?
Wbilem szpilke w srodkowy przewod na wtyczce Halla, przekrecilem kluczyk i druga osoba pchala auto na 5 biegu. Srodkowy przewod polaczony z plusem na aku poprzez miernik. Od razu pojawia sie napiecie 1,3V nie wazne czy auto stoi, czy jedzie, napiecie sie nie zmienia. Dodatkowo po przekreceniu kluczyka od razu pojawia sie 750rpm na obrotomierzu.
Czy to oznaka uwalonego halotronu?
Zauwazylem tez ze po przekreceniu kluczyka chodzi silnik krokowy biegu jalowego, przy zgaszonym silniku, czuc ze ten silniczek pracuje, czy tak ma byc?