Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Problem z zapłonem- cewka zapłonowa/ czujnik Halla?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 16 maja 2010, 11:39

Inna z wygladu.
http://www.allegro.pl/item1005405565_ce ... 50007.html kurde na tej aukcji pisze ze pasuje i do ABK i CE, niby i to to to R4 moze mi sie wydaje ze moja inaczej wyglada bo ja mam odkrecona a calym stelazem od gorodzi i tam z boku cos jest jeszcze chyba jakis modul.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 16 maja 2010, 11:52

Adam> ta moja też jest z modułem... choć nie ma co się sugerować tym co jest napisane na aukcji allegro bo znają się tam wiadomo jak... może nie wszyscy ale nie jest dla mnie allegro jakimś pewniakiem :-P

W każdym bądź razie kupiłem od znajomego cewkę no name ( dosłownie) bo akurat miał w garażu nówkę ( kiedyś kupił do golfa III ale akurat wtedy to nie była winna u niego cewka) i jak na razie pali od kopa i wrażenie mam że lepiej się zbiera....? Czy jest to możliwe? Wydaje mi się że teoretycznie przy lepszej iskrze i mocniejszym wybuchu mieszanki powinno tak być....
czy sie mylę?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 16 maja 2010, 12:38

No to fajno ze auto sie udalo ozywi.
teoretycznie masz racje, tym bqardziej ze cewka u ciebie mogla z biegiem czasu dawac coraz slabsza iskre czego nie odczules na przelomie kilku tygodni a teraz nagle powrot do normy i czuc roznice ;-)

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 16 maja 2010, 22:18

słonik mówisz że ci cewka padła a ja ci nap tak prawdopodonnie to nie cewka ci padła tylko jak już to moduł przy cewce a że moduł jest razem z cewką połączony na nity to modułu nie dokupisz osobno tylko razem z cewką a po kolejne to ta cewka co podałem link widze że na zdjęciu jest to z modułem na wtyczkę 3 stykową ( 3 pin) a do naszych abk jest chyba na 5 styków (5 puinów) jak dobrze pamiętam chyba że się myle.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 16 maja 2010, 22:39

_DJ_3 pisze:słonik mówisz że ci cewka padła a ja ci nap tak prawdopodonnie to nie cewka ci padła tylko jak już to moduł przy cewce a że moduł jest razem z cewką połączony na nity to modułu nie dokupisz osobno tylko razem z cewką a po kolejne to ta cewka co podałem link widze że na zdjęciu jest to z modułem na wtyczkę 3 stykową ( 3 pin) a do naszych abk jest chyba na 5 styków (5 puinów) jak dobrze pamiętam chyba że się myle.
pisząc o cewce mamy na myśli cewkę czyli i cewkę i moduł, nikt nie będzie dochodził czy jedno czy drugie a może obydwa elementy razem... No chyba że chcesz się bawić w puzzle...

a po drugie to do ABK przychodzą 3 pinowe wtyczki...

[ Dodano: 2010-05-16, 22:40 ]
zresztą masz sam kolego ABK więc skoro wiesz jak wygląda cewka i jak jest zbudowana ( bo dość pewnie piszesz że to modół pada a nie cewka) to zajrzyj pod maskę najpierw a potem pisz na forum :-P to tak złośliwie trochę <piwo>

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 16 maja 2010, 22:46

no właśnie nie wytrzymałem i musiałem sprawdzić i jednak 3 pinowe żeby się upewnić.. róznych firm mogą różnie wyglądać cewki i to że wygląda inaczej to nie ma co się sugerować.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 16 maja 2010, 22:55

_DJ_3 pisze:róznych firm mogą różnie wyglądać cewki i to że wygląda inaczej to nie ma co się sugerować.
jak na razie do naszych aut spotkałem sie z kilkoma firmami i wszystkie wyglądały jednakowo, ja sugerowałem sie numerem i wyglądem i jest ok:)

Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

Post autor: master84 » 17 maja 2010, 00:13

no tak a ja na jesienie miałem problemy z cewką. Spostrzegłem się w nocy jak dźwignąłem maskę do góry i kazałem bratu pokręcić rozrusznikiem. Okazało się że cewka była delikatnie pęknięta przy gnieździe na przewód WN co dokładnie było widać po odkręceniu cewki. Iskra strzelała w blachę obok;) To był powód tego że raz na trasie mi zdechła audica i ogólnie miałem problemy z uruchomieniem silnika szczególnie na wilgoci ;) pozdrawiam

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 17 maja 2010, 00:38

:lol: mi cewka nie padla tylko koledze Lenio21 ;) moja ma sie dobrze i grzecznie lezy w skrzynce razem z wtryskiem i innymi gratami. Dzisiaj dlubiac cos tam w garazu ogladalem ja i wyglada inaczej ale faktycznie jest razem z modułem i jest na 3piny, mysle ze by banglała w kazdym R4 <ok>
Obrazek

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 17 maja 2010, 03:28

chyba bym sie trochę bał ją założyć Adaś :mrgreen:

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 17 maja 2010, 07:35

Gwarancja ze dzisja i nic sie nie dzieje odemnie albo zwrot pieniedzy <ok> , wiem ze jest wyszczerbiona ale bylo tak odzawsze i niczym to nie skutkowalo na dzialanie.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 17 maja 2010, 17:37

Słonik pisze:Gwarancja ze dzisja i nic sie nie dzieje odemnie albo zwrot pieniedzy <ok> , wiem ze jest wyszczerbiona ale bylo tak odzawsze i niczym to nie skutkowalo na dzialanie.
nie chodziło mi o stan techniczny :-D
tylko o to że różni sie wyglądem i może ma inną charakterystykę pracy, co mogło by spowodować jakieś uszkodzenia, np spalić czujnik halla... ale to tylko tak sobie gdybam, bo pewnie bym się upewnił najpierw gdzieś a potem założył, gdybym takową posiadał...

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 17 maja 2010, 22:31

sprawdz na intercars cewki a zobaczysz że się różnią wyglądem.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 28 kwie 2013, 16:30

Sprawdzilem czujnik Halla wedlug podanego opisu na 1 str. Na pinach 1 & 3 jest 12V po przekreceniu kluczyka w stacyjce, to samo jest na pinach 1 & 3 cewki zaplonowej, pojawia sie 12V po przekreceniu kluczyka.

Wbilem szpilke w srodkowy przewod na wtyczce Halla, przekrecilem kluczyk i druga osoba pchala auto na 5 biegu. Srodkowy przewod polaczony z plusem na aku poprzez miernik. Od razu pojawia sie napiecie 1,3V nie wazne czy auto stoi, czy jedzie, napiecie sie nie zmienia. Dodatkowo po przekreceniu kluczyka od razu pojawia sie 750rpm na obrotomierzu.

Czy to oznaka uwalonego halotronu?

Zauwazylem tez ze po przekreceniu kluczyka chodzi silnik krokowy biegu jalowego, przy zgaszonym silniku, czuc ze ten silniczek pracuje, czy tak ma byc?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 29 kwie 2013, 12:45

Srodkowy przewod polaczony z masa na aku poprzez miernik a miernik ustawiony na pomiar 0-20V.
Na srodkowym pinie ma sie pojawiac 12v, 0V, 12v, 0v podczas pchania auta wiec drugi koniec miernika do masy a nie +12v. Sprawdz jeszcze raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl