Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK +LPG] Dziwne humory silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

[2.0 ABK +LPG] Dziwne humory silnika.

Post autor: dawid abk » 15 kwie 2010, 21:23

Witam po raz kolejny wszystkich klubowiczów. Znowu mam problem z moją niunią a mianowicie ma dziwne od czasu do czasu odpały jak by np.nie dostawała paliwa lub zaczynała pracować na 3 garki podczas normalnej jazdy silnik słabnie spada z obrowów dodanie gazu nic nie daje jeszcze jak by pogarsza dopiero redukcja na niższy bieg obroty w granicy 3,5-4tys i po chwili przechodzi ale muszę ja tak chwile potrzymać...dzieje się tak na PB jak i na LPG czasem spokój 2 tygodnie a czasem na 10km 3 razy.... Podpinając pod vaga wyskakuje błąd sądy lambda czy to jest tego przyczyna? Mam nową cewkę kable świece kopułkę i palec i już głupieje.... :roll: Miał ktoś takie cyrki?

Pacik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 15 kwie 2010, 22:42

Post autor: Pacik » 15 kwie 2010, 23:10

Witam. mam to samo i zastanawiam sie też co to jest :?:a czy zależy to od temperatury powietrza?bo mój Pacik zimą chodził jak ta lala a gdy zrobiło się cieplej to dzieją się takie cyrki w zeszłym roku miałem podobnie nawet gorzej i wymieniłem gumę między filtrem a przepustnicą i było lepiej

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 16 kwie 2010, 09:00

Myślę ze temperatura nie gra tu żadnej roli a gumę mam całą a auto zaczęło wariować od tej zimy właśnie wcześniej chodziła pięknie a teraz cyrki.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 16 kwie 2010, 09:17

Sonda lambda może być tego przyczyną. Wszystko żależy w którym momencie ją zablokuje i jake wartości podaje do ECU. Instalacja gazowa też bierze sygnały z sondy aby sterować dawką gazu.
Proponuję ją wymienić, spróbuj ja też odłoczyć aby silnik pracował w tybie awaryjnym ale to nie zawsze przynosi efekty.
Sprawdź jeszcze słynny przekaźnik nr 30.
To na początek.

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 16 kwie 2010, 09:22

Ok dzięki za jakiś pomysł dzisiaj ja odłączę i zobacze bo chwilowo nie mam kasy na nową.

HorruS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 17 kwie 2010, 07:35
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Dziwne szarpanie silnika

Post autor: HorruS » 17 kwie 2010, 07:47

Witam
Mam problem z moją ABK 2.0 z gazem sekwencyjnym, mianowicie przy ruszaniu szarpie mi tak silnikiem jakby zaraz miał wyskoczyć z pod maski. Odpala się na benzynie i rusza normalni ale po przejechaniu kilku kilometrów to zaczyna nim rzucać, myślałem ze to wina gazu ale na benzynie tez tak sie dzieje. bylem u mechanika i wymieniałem sprzęgło i poduszki pod silnikiem i przez kilka dni był spokój i nadal to samo. wymieniłem świece i tez brak różnicy. na wolnych obrotach na benzynie ma 1000ob a jak zaskoczy na gaz to spada i balansuje miedzie 900 a 1000ob. czy ktoś może wiedzieć co jest z tym moim autkiem bo już nie mam sil.
z góry dziekuje

Awatar użytkownika
Fubi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 559
Rejestracja: 11 mar 2008, 20:34
Lokalizacja: LUBLIN/IRL
Kontakt:

Post autor: Fubi » 16 maja 2010, 13:23

Witam czy wymiana sondy pomogła ? bo mam to samo czyli szarpie i pod vagiem jest błąd sondy

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 16 maja 2010, 21:23

Witam nie wymieniłem mam zamiar to jutro zrobić mam już sąde i jak
zmienię dam znać co i jak, po odłączeniu jak mi poradzono to dopiero
szarpała tak do 2200tys/obr. więc podpiąłem po staremu. Jak zrobie dam
znać pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Fubi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 559
Rejestracja: 11 mar 2008, 20:34
Lokalizacja: LUBLIN/IRL
Kontakt:

Post autor: Fubi » 16 maja 2010, 22:03

dawid abk, Ok to czekam na info co i jak :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 17 maja 2010, 15:06

Ja miałem identyczne problemy prawie rok temu i wtedy załatwiłem to wymianą sondy, palca rozdzielacza, kopułki i kabli (bo chciałem mieć spokój a nie wiedziałem ile już to tam było bo auto kupiłem w sierpniu). Przez prawie cały rok miałem spokój, aż tu nagle przyszły ulewy, dokładnie w tą środę, coś mi się zalało i jest powtórka z rozrywki..:-( co może się zalać i jak to naprawić?? :-( Dodam że dzieje się tak zazwyczaj na gazie, ale czasami też ją przydusi na benzynie..:-(

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 25 maja 2010, 08:28

Witam mam już zmienioną sade ale nie obyło się bez wyciągnięcia kata na zewnątrz i klucza 22 z metrową rurą prawie jak przyspawane i przegwintowania otworu w katalizatorze bo pół gwintu ze starej sądy zostało... na razie odpukać nic się nie dzieje nie ma szarpnięcia przy wkręcaniu się powyżej 3tys ani nie ma tych dziwnych objawów jak by jechała na 3 cylindry... jeszcze nie podpinałem pod vaga po jeździe ale po montażu skasowałem błąd.

Awatar użytkownika
Fubi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 559
Rejestracja: 11 mar 2008, 20:34
Lokalizacja: LUBLIN/IRL
Kontakt:

Post autor: Fubi » 09 cze 2010, 21:41

Ok panowie i Panie, miałem podobny problem co dawid abk, czyli szarpanie pomiędzy 3000 a 4000 tyś obrotów, ale ostatnio pojawiły się szarpania podczas normalnej jazdy i nie chodzi mi o 3 czy 4 tyś obrotów tylko normalnie prawie cały czas i przy ruszaniu nawet nieraz skakałem żabką :mrgreen: u dawid abk, pomogło wymiana sondy, miałem zmieniać sondę ale odciągałem i bardzo dobrze, bo w moim przypadku miałem padnięty czujnik Halla :mrgreen: wymiana pomogła jak najbardziej, brak szarpania i innych rzeczy które były, wkręca się od początku obrotka do końca bez szarpnięć.
Za czujnik BOSCH-a dałem 165 zł, a za wymianę 100 zł.
100% zadowolenia z jazdy :mrgreen:

kynio25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 30 lis 2008, 20:04
Lokalizacja: JASłO

Post autor: kynio25 » 13 cze 2010, 19:54

Koledzy mam podobny problem,tylko to zaczyna się dziać zaraz po odpaleniu i nie ważne czy bieg jałowy czy 1-ka objawy te same pierwsza minuta nagły spadek obrotów tak do 600.Spada i zaraz wchodzi na 1100 takie falowanie,potem jest nawet ok ale też tak jakby brakowało mu mocy niby jedzie, ale trzeba mu deptac żeby go rozbujać.Spala tyle samo robie nim trasy po 1100km i zawsze to samo spalanie.Dodam że śmigam non-stop na Pb narazie go nie przerabiam.Proszę o pomoc,bo sam nie iwem od czego tu zacząć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl