Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4]Licznik kilometrów wariuje

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 20 cze 2007, 14:00

przelutuj płytę licznika, sprawdź ścieżki itp
sprawdź też zębatkę pomarańczową... o tym to w ost tygodniu chyba było juz z 5 tematów :-?

wolq

Post autor: wolq » 21 cze 2007, 09:15

Sprawdziłem właśnie zębatkę tę pomarańczową( u mnie była żółta :lol: ) jest wporządku cała i zdrowa, przelutowałem wszyskie luty zarówno na płycie głownej jak i na płytce od licznika.
Teraz założę go jak wyjde z roboty to się okaże...
Aaaa.... miałeś rację z tą wskazówką fajna robota :mrgreen:

Jeszcze mam jedno pytanko: białe tarcze do takiego zegara to jaki wydatek, tak aby to jakoś sensownie wyglądało? Widziałem nakleki na tarcze ale to straszna lipa.

[ Dodano: 2007-06-21, 17:50 ]
No zarypiście miałeś racje COBRA w 100% przelutowałem wszystko i śmiga jak wściekły. przejechałem 40km i jeszcze się nie zaciął podczas gdy wcześniej zacinał się już po paru metrach.

Aaa.....mam jeszcze jedno pytanko czy licznik w Audi powinien kręcić się skokowo czy płynnie?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2007, 21:28 przez wolq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 21 cze 2007, 21:26

cieszę się że dałeś radę... a licznik kręci się skokowo

wezel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2007, 20:30

Post autor: wezel » 30 cze 2007, 20:53

posiadam zegary VDO z komputerem, nie dziala mi naliczanie dystansu i kilometrow. Rozebralem cale zegary posprawdzalem sciezki choc nie bylo za bardzo co sprawdzac bo caly uklad scalony jest jakby zabezpieczony czarna farba czy u was tez tak jest? Sciezki wiec wg mnie sa ok zadnego uszkodzenia. Dalej rozebralem tarcze i wskazowke, doszedlem do mechanizmu naliczania km. Przekrecilem pare razy dystansem wszystkie kola zebate wygladaja na zdrowe, wszystkie zeby kompletne. Przesmarowalem specjalnym preparatem w sprayu dla lepszej pracy mechanizmu. Po zamontowaniu zegarow w aucie dystans dzialal... tyle ze naliczyl pierwsze 2 obroty i znow zdechl. Macie jakis pomysl??

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 01 lip 2007, 19:57

czy ta pomarańczowa zębatka jest cała???

ona ma 15 zębów, i jeśli wypadną jej jakieś, to dopóki nie natrafi na ich brak - funkcjonuje normalnie i zlicza prawidłowo... jeśli trybiki bębnów spotkają się z tą "dziurą" to zębatka dalej ich nie napędza i zliczanie ustaje. Jeśli znowu ją minimalnie obrócisz, to będzie działać do czasu natrafienia ubytku

wezel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2007, 20:30

Post autor: wezel » 01 lip 2007, 22:48

No dobrze a jest mozliwosc kupienia samej takiej zebatki? a co powiesz Cobra na temat ukladu scalonego? Pisaliscie wczesniej ze trzeba przejrzec stan lutow ale jak to przelutowac jak uklad jest zabezpieczony jakas czarna farba czy innym ustrojstwem?? mam wyjatkowe zegary czy wszystkie VDO tak wygladaja

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 02 lip 2007, 08:51

pokaż fotkę to ci powiem... zębatki raczej nie dokupisz, ale możesz starą zreanimować, wlutować w miejsce utraconych zębów jakieś cienkie druciki, potem zabezpieczyć klejem by się dobrze trzymały

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 10 lip 2007, 08:01

i jak poradziliście sobie z tymi zegarami? bo u mnie to samo ;-( lipa od soboty jaja, czasem zlicza normalnie a czasem staje i licznik dziennych i licznik dystansu całkowitego ....

wolq

Post autor: wolq » 10 lip 2007, 08:56

U mnie do tej pory dziabie jak szalony.
Wreszcie wiem ile mi samochód pali :mrgreen:

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 10 lip 2007, 22:36

Dziś postanowiłem dobrać się do mojego licznika, ponieważ czasem mu coś odbijało i przestał naliczać kilometry.
A więc po kolei.

1. Wyciągnąłem licznik;
2. Rozkręciłem wszystkie śrubki Obrazek
3. Wyciągnąłem środek z obudowy Obrazek
4. Wykręciłem wskazówkę Obrazek
5. Zdjąłem cyferblat Obrazek
6. Wykręciłem obudowę licznika Obrazek
7. Wyciągnąłem bebechy Obrazek
8. Przelutowałem luty na płytce (tej małej, z boku) Obrazek
9. Sprawdziłem stan zębatki pomarańczowej Obrazek Obrazek
10. Złożyłem wszystko do kupy w odwrotnej kolejności.

Jak na razie - 30km - wszystko chodzi bez problemu.
Fotostory zrobione K750i dla tych co chcą a się boją.

Zdrowia.

josef
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 26 lip 2007, 11:51
Lokalizacja: Lebork

Post autor: josef » 26 lip 2007, 13:29

wszystko pieknie mi idze ,ale jak wykrecic wskazowke?

[ Dodano: 2007-07-26, 13:43 ]
Ha ! dalem rade !!!
:oops:

wolq

Post autor: wolq » 26 lip 2007, 14:48

A u mnie już więcej jak miesiąc zegary śmigają jak głupie.
Wreszcie wiem ile pali :mrgreen:
Ale nic to sprzedaje auto kupuje A4 b5 1.9TDI 110kM :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 07 sie 2007, 20:01

Dla tego co napisał poradnik jak naprawić zegary (co sobie go można z centrum ściągnąć), wielkie DZIĘKI ;-) wszystko pokazane jak dla matołów ;-) bezproblemowo rozmontowałem zegary przelutowałem, poskładałem, wydaje się że działa jak należy...

co ciekawe teraz już wiem że przebieg mojej furki jest oryginalny... plomba fabryczna była nie ruszona ;-)

wszystkich męczących się z zacinającym licznikiem zachęcam do rozbiórki, bo to naprawdę bułka z masłem...

aroslaw

Post autor: aroslaw » 03 paź 2007, 20:57

hey audiole :)

no ja tez mam problem z tym naliczaniem.

rozkladalem juz 2 razy, przelutowywalem, zebatka nie miala 1 zeba to dorobilem z drucika i niby sie krecilo ok.

po zlozeniu licznik dzienny przekrecil krecil sie na 0001 i stanal a normalny jak stal tak stoi.

gdzie szukac przyczyny ???

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 03 paź 2007, 21:04

znowu w zebatce...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl