[B3/B4]Licznik kilometrów wariuje
Sprawdziłem właśnie zębatkę tę pomarańczową( u mnie była żółta :lol: ) jest wporządku cała i zdrowa, przelutowałem wszyskie luty zarówno na płycie głownej jak i na płytce od licznika.
Teraz założę go jak wyjde z roboty to się okaże...
Aaaa.... miałeś rację z tą wskazówką fajna robota :mrgreen:
Jeszcze mam jedno pytanko: białe tarcze do takiego zegara to jaki wydatek, tak aby to jakoś sensownie wyglądało? Widziałem nakleki na tarcze ale to straszna lipa.
[ Dodano: 2007-06-21, 17:50 ]
No zarypiście miałeś racje COBRA w 100% przelutowałem wszystko i śmiga jak wściekły. przejechałem 40km i jeszcze się nie zaciął podczas gdy wcześniej zacinał się już po paru metrach.
Aaa.....mam jeszcze jedno pytanko czy licznik w Audi powinien kręcić się skokowo czy płynnie?
Teraz założę go jak wyjde z roboty to się okaże...
Aaaa.... miałeś rację z tą wskazówką fajna robota :mrgreen:
Jeszcze mam jedno pytanko: białe tarcze do takiego zegara to jaki wydatek, tak aby to jakoś sensownie wyglądało? Widziałem nakleki na tarcze ale to straszna lipa.
[ Dodano: 2007-06-21, 17:50 ]
No zarypiście miałeś racje COBRA w 100% przelutowałem wszystko i śmiga jak wściekły. przejechałem 40km i jeszcze się nie zaciął podczas gdy wcześniej zacinał się już po paru metrach.
Aaa.....mam jeszcze jedno pytanko czy licznik w Audi powinien kręcić się skokowo czy płynnie?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2007, 21:28 przez wolq, łącznie zmieniany 1 raz.
posiadam zegary VDO z komputerem, nie dziala mi naliczanie dystansu i kilometrow. Rozebralem cale zegary posprawdzalem sciezki choc nie bylo za bardzo co sprawdzac bo caly uklad scalony jest jakby zabezpieczony czarna farba czy u was tez tak jest? Sciezki wiec wg mnie sa ok zadnego uszkodzenia. Dalej rozebralem tarcze i wskazowke, doszedlem do mechanizmu naliczania km. Przekrecilem pare razy dystansem wszystkie kola zebate wygladaja na zdrowe, wszystkie zeby kompletne. Przesmarowalem specjalnym preparatem w sprayu dla lepszej pracy mechanizmu. Po zamontowaniu zegarow w aucie dystans dzialal... tyle ze naliczyl pierwsze 2 obroty i znow zdechl. Macie jakis pomysl??
czy ta pomarańczowa zębatka jest cała???
ona ma 15 zębów, i jeśli wypadną jej jakieś, to dopóki nie natrafi na ich brak - funkcjonuje normalnie i zlicza prawidłowo... jeśli trybiki bębnów spotkają się z tą "dziurą" to zębatka dalej ich nie napędza i zliczanie ustaje. Jeśli znowu ją minimalnie obrócisz, to będzie działać do czasu natrafienia ubytku
ona ma 15 zębów, i jeśli wypadną jej jakieś, to dopóki nie natrafi na ich brak - funkcjonuje normalnie i zlicza prawidłowo... jeśli trybiki bębnów spotkają się z tą "dziurą" to zębatka dalej ich nie napędza i zliczanie ustaje. Jeśli znowu ją minimalnie obrócisz, to będzie działać do czasu natrafienia ubytku
No dobrze a jest mozliwosc kupienia samej takiej zebatki? a co powiesz Cobra na temat ukladu scalonego? Pisaliscie wczesniej ze trzeba przejrzec stan lutow ale jak to przelutowac jak uklad jest zabezpieczony jakas czarna farba czy innym ustrojstwem?? mam wyjatkowe zegary czy wszystkie VDO tak wygladaja
Dziś postanowiłem dobrać się do mojego licznika, ponieważ czasem mu coś odbijało i przestał naliczać kilometry.
A więc po kolei.
1. Wyciągnąłem licznik;
2. Rozkręciłem wszystkie śrubki
3. Wyciągnąłem środek z obudowy
4. Wykręciłem wskazówkę
5. Zdjąłem cyferblat
6. Wykręciłem obudowę licznika
7. Wyciągnąłem bebechy
8. Przelutowałem luty na płytce (tej małej, z boku)
9. Sprawdziłem stan zębatki pomarańczowej
10. Złożyłem wszystko do kupy w odwrotnej kolejności.
Jak na razie - 30km - wszystko chodzi bez problemu.
Fotostory zrobione K750i dla tych co chcą a się boją.
Zdrowia.
A więc po kolei.
1. Wyciągnąłem licznik;
2. Rozkręciłem wszystkie śrubki
3. Wyciągnąłem środek z obudowy
4. Wykręciłem wskazówkę
5. Zdjąłem cyferblat
6. Wykręciłem obudowę licznika
7. Wyciągnąłem bebechy
8. Przelutowałem luty na płytce (tej małej, z boku)
9. Sprawdziłem stan zębatki pomarańczowej
10. Złożyłem wszystko do kupy w odwrotnej kolejności.
Jak na razie - 30km - wszystko chodzi bez problemu.
Fotostory zrobione K750i dla tych co chcą a się boją.
Zdrowia.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Dla tego co napisał poradnik jak naprawić zegary (co sobie go można z centrum ściągnąć), wielkie DZIĘKI wszystko pokazane jak dla matołów bezproblemowo rozmontowałem zegary przelutowałem, poskładałem, wydaje się że działa jak należy...
co ciekawe teraz już wiem że przebieg mojej furki jest oryginalny... plomba fabryczna była nie ruszona
wszystkich męczących się z zacinającym licznikiem zachęcam do rozbiórki, bo to naprawdę bułka z masłem...
co ciekawe teraz już wiem że przebieg mojej furki jest oryginalny... plomba fabryczna była nie ruszona
wszystkich męczących się z zacinającym licznikiem zachęcam do rozbiórki, bo to naprawdę bułka z masłem...