Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9 tdi 1z 94r] nieprawidlowe wskazania obrotomierza

ODPOWIEDZ
malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

[b4 1,9 tdi 1z 94r] nieprawidlowe wskazania obrotomierza

Post autor: malizna3h » 16 maja 2010, 18:31

Witam

mam problem z obrotomierzem od paru dni, a mianowicie na biegu jalowym wskazowka lezy na samym dole - nie wskazuje zadnych obrotow. W miare przyspieszania podnosi sie powoli do okolo 1100 - mimo ze silnik ma juz ze 2000 - gdy silnik osiaga mniej wiecej 2100 - 2300obrotow (na sluch) to nagle wskazowka "wystrzeliwuje" do gory pokazujac poprawne wskazania (2100-2300) i od tego poziomu wzwyz pokazuje poprawnie, jesli jednak obroty znowu spadna ponizej 2100 to wskazowka nagle opada na okolo 1000 mimo ze obroty wynosza powiedzmy 1900 - 2000

dodam tez ze mam problem z blednymi wskazaniami temperatury i poziomu paliwa

jak to naprawic?

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 17 maja 2010, 03:45

O ile się nie mylę to w liczniku jest stabilizator napięcia takie coś na trzech nóżkach przykręcone do obudowy... Może być walnięty i dlatego źle pokazuje... Sprawdź też czy na płycie nie masz zimnych lutów bo one też dają takie objawy...

okonionen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:03
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: okonionen » 17 maja 2010, 11:22

stabilizator - on odpowiada za błędne wskazanie tęmperatury i paliwa.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 17 maja 2010, 12:46

Więc tak przelutuj całą płytkę i zmień ten stabilizator... Powinno być ok:P

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 maja 2010, 13:47

Key100l pisze:O ile się nie mylę to w liczniku jest stabilizator napięcia takie coś na trzech nóżkach przykręcone do obudowy... Może być walnięty i dlatego źle pokazuje... Sprawdź też czy na płycie nie masz zimnych lutów bo one też dają takie objawy...
jezeli wina byla by stabilizatora w liczniku to napewno byly by bledne wskazania paliwa i temp
co do zimnych lutow to zgodze sie ze moze byc z nimi nei tak sam zmagalem sie prawie rok ze zlym wskazaniem temperatury na wskazniku wymienione to co potrzeba i dalej to samo kilka razy luty poprawiane ale nic okazalo sie ze luy czasami potrafia miec pekniecia ktorych ciezko dostrzec golym okiem

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 17 maja 2010, 14:33

Z racji tego, że skończyłem tech. Elektroniczne:P Luty się utleniają co powoduje przerwę w obwodzie. Ale przy wyższym napięciu może przewodzić, ale takie przewodzenie może niczyć układy. A jeśli to nie będzie płytka to sprawdź czujnik odpowiadający za obroty bo może coś jest luźne.

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 17 maja 2010, 15:24

dzieki za odpowiedzi panowie, rozebralem dzis licznik i mniej wiecej poogladalem wszystko:
jesli stabilizator to ta mala kostka z brzegu z trzema nozkami przylutowana do plytki to jeden z nich byl taki jakis nadpalony. Niestety nie mam teraz lutownicy wiec poskrecalem wszystko i wsadzilem. Wlaczylem zaplon, niestety ku mojemu zdziwieniu wskaznik paliwa nie wskazuje juz wogole, lezy na samym dnie.. Cala prace wykonalem najostrozniej jak sie dalo i poskrecalem wszystko tak jak bylo, moglem cos popsuc? czy to moze byc przez te nadpalenie, zimne luty badz utlenione luty?

ps. gdzie znajduje sie czujnik obrotow ? to sprawdze

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 17 maja 2010, 22:38

Może być tak że styki płytki są gdzieś zaśniędziałe i przy rozbieraniu płytka straciła styk. Przeczyść przelutuj wymień co spalone i powinno śmigać:D

[ Dodano: 2010-05-17, 23:18 ]
O ile się nie mylę to u Ciebie sygnał idzie z czujnika (modułu) obrotów wału korbowego a później przez sterownik silnika do obrotomierza. Najlepiej wykręć obrotkę i sprawdź czy przy dodawaniu gazu zmienia się wartość napięcia tego impulsu. Jeśli tak to problem z obrotomierzem. Ale najpierw sprawdź te zimne luty i Przeczyść płytkę...

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 18 maja 2010, 11:14

ok, dzis rano nie dzialalo wskazanie temp i obroty tak jak opisalem, ale wskazanie paliwa ok, po okolo pol godziny jazdy wszystko sie zepsulo lacznie z predkosciomierzem, a z zegarow czasem przy otwieraniu drzwi dziwne dzwieki dochodza.... takie buczenie jakby

przeczyscic mam styki te takie krotkie i dlugie wychodzace z plytki drukowanej?


jak poznac zimne luty?

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 18 maja 2010, 12:59

Hmm... 1. To albo zegary tracą masę albo zasilanie skoro wszystko padło. Więc najpierw trzeba sprawdzić to bo może płytka jest gdzieś przełamana? 2. Tak Przeczyść wszystkie nogi które wystają z płytki ale też gniazda w każdym zegarze bo może tam być zaśniędziały styk. 3. Zimne luty... Tu gorzej bo nie zawsze to widać. Ale czasami wkoło nóżki która jest przylutowana do płytki jest tak jakby pęknięcie cyny... Dobre luty są gładkie i aż się błyszczą.

[ Dodano: 2010-05-18, 13:01 ]
Aha... A to Buczenie to pewnie jest ten brzęczyk który brzęczy jak są włączone światła i otwarte drzwi... Tak mi się wydaje

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 19 maja 2010, 07:17

dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz

plytka pekla w miejscu gdzie nieco zbyt mocno wkrecilem srubke:( co teraz? mozna to skleic a sciezke zalutowac? to male pekniecie

jesli chodzi o buczenie to nie ten "normalny" brzeczyk, tak jakos dziwnie, ciezko to opisac, ale niewazne, jak uda mi sie naprawic te zegary to powinno byc dobrze znowu bo wtedy mi sie to zaczelo.

Kurcze dobrze by bylo gdyby mozna to bylo jakos naprawic, sam popsulem :(

ps. Key moglbys mi dokladniej opisac jak sprawdzic ten impuls na obrotomierzu? nie znam sie na tym dobrze, ale mam miernik, lutownice bede mial jutro i sprobuje za jednym razem poro bic

dzieki z gory

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 19 maja 2010, 16:50

Hmm... No to tak. Płytkę zaklej czymś i troche wzmocnij:P a ścieżki polutuj ale najlepiej z wierzchu przylutuj kawałek przewodu żeby styk był pewien... A co do obrotki niepamiętam który to pin w kostce ale jak go znajdziesz to podłącz miernik do masy a plus do tego przewodu. Przy dodawaniu gazu wartość napięcia powinna się zwiększać... Mam nadzieje że zrozumiałe to wszystko:P

malizna3h
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:14

Post autor: malizna3h » 20 maja 2010, 00:36

dzieki Ci bardzo kolego, bede probowal, dam znac co i jak!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl