Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ciekawostka - chip+wtryski a żywotnośc silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

[All] Ciekawostka - chip+wtryski a żywotnośc silnika

Post autor: peryt » 16 maja 2010, 16:18

Zastanawiam się zwiększeniem mocy, jak sprawa wygląda z żywotnością silnika? wydaje mi się że mój sprzęt ma jakieś 450000-500000 km tak realnie myśląc. Jest sens wydawania kasy na podkręcanie takiego silnika? Nie lepiej go zajeździć i wsadzić jakiego AFN? z 2000 roku i dopiero kręcić.
Może złe do tego podchodzę?

Mam Bosha więc jak wiecie występuje tu problem z nastawnikiem (mój na szczęscie chodzi bez problemu) (droga wymiana) pozostaje wymiana na pierburga co za tym idzie i tak potrzebuje częsci...

Co byście doradzili?
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 19:04 przez peryt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 16 maja 2010, 18:23

peryt, wyjdz z zalozenia ze jak wymienisz silnik to mozesz miec z nim problem, teraz wiesz czym jezdzisz i czy masz jakies problemy... fakt ze przejscie na pierburga to tez jakas robota i jakas kasa... wszystko tez zalezy czego oczekujesz po czipie w jakich kosztach potrzebujesz sie zmiescic...
ja przykladowo dzis shamowalem mojego zetora i pokazal mi taki wynik ze warto mi go krecic i mam okreslony budzet na to oraz konkretny plan powiekszenia mocy, ktora nie wyzyluje silnika do kosmicznych osiagow, tylko do takich zeby robil wrazenie jako zetor a nie jako czipowany diesel ;]
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 19:14 przez Kolczat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 maja 2010, 20:10

peryt, z boscha też sporo wyciągniesz więc nie trzeba pierburga wsadzać... Jak silnik w dobrej kondycji i dobrym olejem zalany to działaj. ;-)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 16 maja 2010, 20:43

zależy na ile liczysz jeśli chcesz z 20 km wiecej to spoko jeśli wiecej to sprzedaj i kup coś lepszego na baze do modzenia. licz ze same modyfikacje silnika to jakieś 3 tyś zł żeby to jakoś jechało potem dochodzą kolejne podzespoły i wydatki które przybęda w miedzy czasie.

do tego polecam poczytać wiecej w sieci nt podwyższenia mocy niż to forum bo tu nie ma za duzo takich samochodów

pozdr

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 16 maja 2010, 20:54

zrób wtryski i chipa i dopiero zajeźdź silnik. wtryski i tak sobie przełożysz do nowego silnika (cientki jestem z diesli, ale końcówki to w zasadzie jeden ch w większości) a jak sie uda to chipa będziesz miał po prostu korekte (jako to samo auto).

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 maja 2010, 10:48

kyjo pisze:zależy na ile liczysz jeśli chcesz z 20 km wiecej to spoko jeśli wiecej to sprzedaj i kup coś lepszego na baze do modzenia. licz ze same modyfikacje silnika to jakieś 3 tyś zł żeby to jakoś jechało potem dochodzą kolejne podzespoły i wydatki które przybęda w miedzy czasie.
koszty zwiększenia mocy w 1Z z 90KM do ok. 115KM to koszt rzędu 200-300zł a jak che więcej (120-140KM) to jeszcze trzeba dołożyć ok. 300-400zł na wtryski, za 3tys. zł to miałby spokojnie te 140KM i zapas oleju obowiązkowo syntetycznego :!: na ponad 200tys. km
Michau pisze:zrób wtryski i chipa i dopiero zajeźdź silnik
peryt pisze:Nie lepiej go zajeździć i wsadzić jakiego AFN? z 2000 roku i dopiero kręcić.
Może złe do tego podchodzę?
pogłupieliście z tymi pomysłami czy co :shock: zajeździć silnik :?: z takim myśleniem to tylko taczka w ręce a nie samochód :!:
strasznie złe podejście :!:
żywotność silnika zależy od tego jak się dba a nie czy to AFN z 2000r. czy podkręcony 1Z z 1992r., jak będziesz lał porządny olej syntetyczny i w porę wymieniał to nie jednego AFN'a z 2000r. silnik przeżyje nawet jak zrobisz chipa+wtryski na te 140KM

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 17 maja 2010, 14:05

No dobra ale jak sprawdzić czy dla takiego silnika to nie będzie gwóźdz do trumny ?
1 sprawdzić kompresję?
2 zhamować
3 naprawić wszystkie wycieki i sprawdzić ile oleju bierze?
4 usunąć kata
5 usunąc EGR
jeżeli przejdzie wszystkie normy wtedy się za to brać?

Generalnie najpierw musze się wziąć za zlikwidowanie wycieków
i pokatować go trochę i srawdzić czy pobiera olej ?
na ta chwile moja srednia noga raz na 50 przyspieszen do 4000tys silnik pobral na 1500 km prawie od max do min, nie dymi jakoś specjalnie, ale jak odpaliłem go z 10 razy w tym samym miejscu na kostrce brukowej pod wydechem były kropelki oleju to chyba nie dobrze co ? ;(

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 17 maja 2010, 16:51

peryt, ale żeby auto sprawdzić nie trzeba go od razu katować... To wziął Ci dużo oliwy... Najpierw zlikwiduj wycieki i wtedy będziesz wiedział czy Ci bierze olej czy nie. Kompresję także sprawdź to będziesz wiedział co i jak w silniku... Obowiązek oliwa co najmniej półsyntetyk :!: Kata wywal, EGR zaślep i zrób wolną odmę...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 maja 2010, 17:24

to czy półsyntetyk czy syntetyk to zależy ile chce podkręcić silnik, jak do ok. 100-105KM to półsyntetyk jeszcze wytrzyma, powyżej 110KM wystarczy że jak latem będzie ponad 30st. na dworze i zechce się z kimś ścigać albo ostro pojeździć to półsyntetyk może usmażyć i będzie po silniku :-(

zrób tak jak Ci radzi Niki20, do tego obowiązkowo płukanie silnika z osadów, porządna oliwa i dopiero mody a będzie dobrze ;-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 17 maja 2010, 18:41

UKI_XX, o tym, że półsyntetyk powyżej 110PS jest kiepski to nie wiedziałem... :roll: Dzięki za doinformowanie. :-)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 17 maja 2010, 19:15

UKI_XX pisze:kyjo napisał/a:
zależy na ile liczysz jeśli chcesz z 20 km wiecej to spoko jeśli wiecej to sprzedaj i kup coś lepszego na baze do modzenia. licz ze same modyfikacje silnika to jakieś 3 tyś zł żeby to jakoś jechało potem dochodzą kolejne podzespoły i wydatki które przybęda w miedzy czasie.

koszty zwiększenia mocy w 1Z z 90KM do ok. 115KM to koszt rzędu 200-300zł a jak che więcej (120-140KM) to jeszcze trzeba dołożyć ok. 300-400zł na wtryski, za 3tys. zł to miałby spokojnie te 140KM i zapas oleju obowiązkowo syntetycznego :!: na ponad 200tys. km
przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz. jak mi zmodyfikujesz samochód za 500zł do 150km i tak z 400Nm i bedzie nim można bezpiecznie jeździć to jeszcze dziś Ci go zawioze.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 maja 2010, 02:40

kyjo pisze:przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz. jak mi zmodyfikujesz samochód za 500zł do 150km i tak z 400Nm i bedzie nim można bezpiecznie jeździć to jeszcze dziś Ci go zawioze.
ja swój zmodyfikowałem za ok. 260zł i A6 w C4 Avant z 2.6 V6 mi nie dał rady mimo że miałem komplet na pokładzie i pełny bagażnik ;-)

a dla ścisłości to sam przeczytaj jeszcze raz bo napisałem ok. 140 a nie 150, poza tym gdybym nie jechał B4 1992r. z 1Z pod maską i kosztami modyfikacji ok. 400-500zł, do której 131KM AWX w A4 nie miał startu to może i bym się z Tobą zgodził

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 18 maja 2010, 15:37

UKI_XX pisze:pogłupieliście z tymi pomysłami czy co :shock: zajeździć silnik :?: z
Pomysł założyciela tematu oraz właściciela samochodu, stwierdził, że chce zajeździć silnik, więc proponuje Tobie i jemu taczke zamiast auta :-P i po pijaku można prowadzic :lol:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 maja 2010, 15:50

UKI_XX pisze:
kyjo pisze:przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz. jak mi zmodyfikujesz samochód za 500zł do 150km i tak z 400Nm i bedzie nim można bezpiecznie jeździć to jeszcze dziś Ci go zawioze.
ja swój zmodyfikowałem za ok. 260zł i A6 w C4 Avant z 2.6 V6 mi nie dał rady mimo że miałem komplet na pokładzie i pełny bagażnik ;-)

a dla ścisłości to sam przeczytaj jeszcze raz bo napisałem ok. 140 a nie 150, poza tym gdybym nie jechał B4 1992r. z 1Z pod maską i kosztami modyfikacji ok. 400-500zł, do której 131KM AWX w A4 nie miał startu to może i bym się z Tobą zgodził
Tak czytam i nic tylko pogratulowac
140ps z 1z za 300pln rewelacja. szkoda ze 1z 90 ps konczy sie na okolo 120ps programowo
dalsze modyfikacje to juz ingerencja w mechanike.

Znam osobiscie 1z po przebiegu okolo 600tys ktory mial zrobiona tylko glowice lata na polsyntetyku i jest wykrecony na ponad 400nm i okolo 170ps. Jest upalany na KZK-ach i wieczornych pojezdzawkach. i Jakos nic mu nie jest :-P
Na dodatek jest wsadzony w bude B2 quattro.
co do objezdzania awx-a 1Z-em po programie za 300pln Bracia Grimm tez pisali bajki.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 18 maja 2010, 16:50

chmiel25 pisze:
UKI_XX pisze:
kyjo pisze:przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz. jak mi zmodyfikujesz samochód za 500zł do 150km i tak z 400Nm i bedzie nim można bezpiecznie jeździć to jeszcze dziś Ci go zawioze.
ja swój zmodyfikowałem za ok. 260zł i A6 w C4 Avant z 2.6 V6 mi nie dał rady mimo że miałem komplet na pokładzie i pełny bagażnik ;-)

a dla ścisłości to sam przeczytaj jeszcze raz bo napisałem ok. 140 a nie 150, poza tym gdybym nie jechał B4 1992r. z 1Z pod maską i kosztami modyfikacji ok. 400-500zł, do której 131KM AWX w A4 nie miał startu to może i bym się z Tobą zgodził
Tak czytam i nic tylko pogratulowac
140ps z 1z za 300pln rewelacja. szkoda ze 1z 90 ps konczy sie na okolo 120ps programowo
dalsze modyfikacje to juz ingerencja w mechanike.

Znam osobiscie 1z po przebiegu okolo 600tys ktory mial zrobiona tylko glowice lata na polsyntetyku i jest wykrecony na ponad 400nm i okolo 170ps. Jest upalany na KZK-ach i wieczornych pojezdzawkach. i Jakos nic mu nie jest :-P
Na dodatek jest wsadzony w bude B2 quattro.
co do objezdzania awx-a 1Z-em po programie za 300pln Bracia Grimm tez pisali bajki.
... chyba, że ten AWX jest w stanie agonalnym :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl