[All] Ciekawostka - chip+wtryski a żywotnośc silnika
[All] Ciekawostka - chip+wtryski a żywotnośc silnika
Zastanawiam się zwiększeniem mocy, jak sprawa wygląda z żywotnością silnika? wydaje mi się że mój sprzęt ma jakieś 450000-500000 km tak realnie myśląc. Jest sens wydawania kasy na podkręcanie takiego silnika? Nie lepiej go zajeździć i wsadzić jakiego AFN? z 2000 roku i dopiero kręcić.
Może złe do tego podchodzę?
Mam Bosha więc jak wiecie występuje tu problem z nastawnikiem (mój na szczęscie chodzi bez problemu) (droga wymiana) pozostaje wymiana na pierburga co za tym idzie i tak potrzebuje częsci...
Co byście doradzili?
Może złe do tego podchodzę?
Mam Bosha więc jak wiecie występuje tu problem z nastawnikiem (mój na szczęscie chodzi bez problemu) (droga wymiana) pozostaje wymiana na pierburga co za tym idzie i tak potrzebuje częsci...
Co byście doradzili?
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 19:04 przez peryt, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
peryt, wyjdz z zalozenia ze jak wymienisz silnik to mozesz miec z nim problem, teraz wiesz czym jezdzisz i czy masz jakies problemy... fakt ze przejscie na pierburga to tez jakas robota i jakas kasa... wszystko tez zalezy czego oczekujesz po czipie w jakich kosztach potrzebujesz sie zmiescic...
ja przykladowo dzis shamowalem mojego zetora i pokazal mi taki wynik ze warto mi go krecic i mam okreslony budzet na to oraz konkretny plan powiekszenia mocy, ktora nie wyzyluje silnika do kosmicznych osiagow, tylko do takich zeby robil wrazenie jako zetor a nie jako czipowany diesel ;]
ja przykladowo dzis shamowalem mojego zetora i pokazal mi taki wynik ze warto mi go krecic i mam okreslony budzet na to oraz konkretny plan powiekszenia mocy, ktora nie wyzyluje silnika do kosmicznych osiagow, tylko do takich zeby robil wrazenie jako zetor a nie jako czipowany diesel ;]
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 19:14 przez Kolczat, łącznie zmieniany 1 raz.
zależy na ile liczysz jeśli chcesz z 20 km wiecej to spoko jeśli wiecej to sprzedaj i kup coś lepszego na baze do modzenia. licz ze same modyfikacje silnika to jakieś 3 tyś zł żeby to jakoś jechało potem dochodzą kolejne podzespoły i wydatki które przybęda w miedzy czasie.
do tego polecam poczytać wiecej w sieci nt podwyższenia mocy niż to forum bo tu nie ma za duzo takich samochodów
pozdr
do tego polecam poczytać wiecej w sieci nt podwyższenia mocy niż to forum bo tu nie ma za duzo takich samochodów
pozdr
koszty zwiększenia mocy w 1Z z 90KM do ok. 115KM to koszt rzędu 200-300zł a jak che więcej (120-140KM) to jeszcze trzeba dołożyć ok. 300-400zł na wtryski, za 3tys. zł to miałby spokojnie te 140KM i zapas oleju obowiązkowo syntetycznego :!: na ponad 200tys. kmkyjo pisze:zależy na ile liczysz jeśli chcesz z 20 km wiecej to spoko jeśli wiecej to sprzedaj i kup coś lepszego na baze do modzenia. licz ze same modyfikacje silnika to jakieś 3 tyś zł żeby to jakoś jechało potem dochodzą kolejne podzespoły i wydatki które przybęda w miedzy czasie.
Michau pisze:zrób wtryski i chipa i dopiero zajeźdź silnik
pogłupieliście z tymi pomysłami czy co :shock: zajeździć silnik :?: z takim myśleniem to tylko taczka w ręce a nie samochód :!:peryt pisze:Nie lepiej go zajeździć i wsadzić jakiego AFN? z 2000 roku i dopiero kręcić.
Może złe do tego podchodzę?
strasznie złe podejście :!:
żywotność silnika zależy od tego jak się dba a nie czy to AFN z 2000r. czy podkręcony 1Z z 1992r., jak będziesz lał porządny olej syntetyczny i w porę wymieniał to nie jednego AFN'a z 2000r. silnik przeżyje nawet jak zrobisz chipa+wtryski na te 140KM
No dobra ale jak sprawdzić czy dla takiego silnika to nie będzie gwóźdz do trumny ?
1 sprawdzić kompresję?
2 zhamować
3 naprawić wszystkie wycieki i sprawdzić ile oleju bierze?
4 usunąć kata
5 usunąc EGR
jeżeli przejdzie wszystkie normy wtedy się za to brać?
Generalnie najpierw musze się wziąć za zlikwidowanie wycieków
i pokatować go trochę i srawdzić czy pobiera olej ?
na ta chwile moja srednia noga raz na 50 przyspieszen do 4000tys silnik pobral na 1500 km prawie od max do min, nie dymi jakoś specjalnie, ale jak odpaliłem go z 10 razy w tym samym miejscu na kostrce brukowej pod wydechem były kropelki oleju to chyba nie dobrze co ? ;(
1 sprawdzić kompresję?
2 zhamować
3 naprawić wszystkie wycieki i sprawdzić ile oleju bierze?
4 usunąć kata
5 usunąc EGR
jeżeli przejdzie wszystkie normy wtedy się za to brać?
Generalnie najpierw musze się wziąć za zlikwidowanie wycieków
i pokatować go trochę i srawdzić czy pobiera olej ?
na ta chwile moja srednia noga raz na 50 przyspieszen do 4000tys silnik pobral na 1500 km prawie od max do min, nie dymi jakoś specjalnie, ale jak odpaliłem go z 10 razy w tym samym miejscu na kostrce brukowej pod wydechem były kropelki oleju to chyba nie dobrze co ? ;(
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
peryt, ale żeby auto sprawdzić nie trzeba go od razu katować... To wziął Ci dużo oliwy... Najpierw zlikwiduj wycieki i wtedy będziesz wiedział czy Ci bierze olej czy nie. Kompresję także sprawdź to będziesz wiedział co i jak w silniku... Obowiązek oliwa co najmniej półsyntetyk :!: Kata wywal, EGR zaślep i zrób wolną odmę...
to czy półsyntetyk czy syntetyk to zależy ile chce podkręcić silnik, jak do ok. 100-105KM to półsyntetyk jeszcze wytrzyma, powyżej 110KM wystarczy że jak latem będzie ponad 30st. na dworze i zechce się z kimś ścigać albo ostro pojeździć to półsyntetyk może usmażyć i będzie po silniku
zrób tak jak Ci radzi Niki20, do tego obowiązkowo płukanie silnika z osadów, porządna oliwa i dopiero mody a będzie dobrze
zrób tak jak Ci radzi Niki20, do tego obowiązkowo płukanie silnika z osadów, porządna oliwa i dopiero mody a będzie dobrze
przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz. jak mi zmodyfikujesz samochód za 500zł do 150km i tak z 400Nm i bedzie nim można bezpiecznie jeździć to jeszcze dziś Ci go zawioze.UKI_XX pisze:kyjo napisał/a:
zależy na ile liczysz jeśli chcesz z 20 km wiecej to spoko jeśli wiecej to sprzedaj i kup coś lepszego na baze do modzenia. licz ze same modyfikacje silnika to jakieś 3 tyś zł żeby to jakoś jechało potem dochodzą kolejne podzespoły i wydatki które przybęda w miedzy czasie.
koszty zwiększenia mocy w 1Z z 90KM do ok. 115KM to koszt rzędu 200-300zł a jak che więcej (120-140KM) to jeszcze trzeba dołożyć ok. 300-400zł na wtryski, za 3tys. zł to miałby spokojnie te 140KM i zapas oleju obowiązkowo syntetycznego :!: na ponad 200tys. km
ja swój zmodyfikowałem za ok. 260zł i A6 w C4 Avant z 2.6 V6 mi nie dał rady mimo że miałem komplet na pokładzie i pełny bagażnikkyjo pisze:przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz. jak mi zmodyfikujesz samochód za 500zł do 150km i tak z 400Nm i bedzie nim można bezpiecznie jeździć to jeszcze dziś Ci go zawioze.
a dla ścisłości to sam przeczytaj jeszcze raz bo napisałem ok. 140 a nie 150, poza tym gdybym nie jechał B4 1992r. z 1Z pod maską i kosztami modyfikacji ok. 400-500zł, do której 131KM AWX w A4 nie miał startu to może i bym się z Tobą zgodził
Tak czytam i nic tylko pogratulowacUKI_XX pisze:ja swój zmodyfikowałem za ok. 260zł i A6 w C4 Avant z 2.6 V6 mi nie dał rady mimo że miałem komplet na pokładzie i pełny bagażnikkyjo pisze:przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz. jak mi zmodyfikujesz samochód za 500zł do 150km i tak z 400Nm i bedzie nim można bezpiecznie jeździć to jeszcze dziś Ci go zawioze.
a dla ścisłości to sam przeczytaj jeszcze raz bo napisałem ok. 140 a nie 150, poza tym gdybym nie jechał B4 1992r. z 1Z pod maską i kosztami modyfikacji ok. 400-500zł, do której 131KM AWX w A4 nie miał startu to może i bym się z Tobą zgodził
140ps z 1z za 300pln rewelacja. szkoda ze 1z 90 ps konczy sie na okolo 120ps programowo
dalsze modyfikacje to juz ingerencja w mechanike.
Znam osobiscie 1z po przebiegu okolo 600tys ktory mial zrobiona tylko glowice lata na polsyntetyku i jest wykrecony na ponad 400nm i okolo 170ps. Jest upalany na KZK-ach i wieczornych pojezdzawkach. i Jakos nic mu nie jest
Na dodatek jest wsadzony w bude B2 quattro.
co do objezdzania awx-a 1Z-em po programie za 300pln Bracia Grimm tez pisali bajki.
... chyba, że ten AWX jest w stanie agonalnym :mrgreen:chmiel25 pisze:Tak czytam i nic tylko pogratulowacUKI_XX pisze:ja swój zmodyfikowałem za ok. 260zł i A6 w C4 Avant z 2.6 V6 mi nie dał rady mimo że miałem komplet na pokładzie i pełny bagażnikkyjo pisze:przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz. jak mi zmodyfikujesz samochód za 500zł do 150km i tak z 400Nm i bedzie nim można bezpiecznie jeździć to jeszcze dziś Ci go zawioze.
a dla ścisłości to sam przeczytaj jeszcze raz bo napisałem ok. 140 a nie 150, poza tym gdybym nie jechał B4 1992r. z 1Z pod maską i kosztami modyfikacji ok. 400-500zł, do której 131KM AWX w A4 nie miał startu to może i bym się z Tobą zgodził
140ps z 1z za 300pln rewelacja. szkoda ze 1z 90 ps konczy sie na okolo 120ps programowo
dalsze modyfikacje to juz ingerencja w mechanike.
Znam osobiscie 1z po przebiegu okolo 600tys ktory mial zrobiona tylko glowice lata na polsyntetyku i jest wykrecony na ponad 400nm i okolo 170ps. Jest upalany na KZK-ach i wieczornych pojezdzawkach. i Jakos nic mu nie jest
Na dodatek jest wsadzony w bude B2 quattro.
co do objezdzania awx-a 1Z-em po programie za 300pln Bracia Grimm tez pisali bajki.