Witam, Mam w swoim NG bardzo słabą iskre, podczas kręcenia rozrusznikiem na naładowanym aku silnik zaczyna łapać jakby miał odpalić, jednak nie odpala. Sprawdziłem iskre wychodzącą już z cewki - jest słaba, pojawia się dopiero przy dotknięciu przewodu WN do masy. Sprawdzone na dwóch cewkach - to samo. Nie mam pojęcia co może za to odpowiadać, bo teoretycznie wszystko jest sprawdzone.
Pzdr
[NG Coupe] Słaba iskra
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 lis 2009, 10:15
Jest takie urządzenie w NG, sterownik spalania stukowego...
znajduje sie pod plastikiem koło drzwi pasażera, pod schowkiem z prawej strony takie czarne pudełko z wyjściem na podciśnienie.
Miałem problem z odpaleniem A90 z 2.0 PS czyli na mechanicznym wtrysku, bardzo podobne do NG.
Problem był z iskrą raz było raz nie raz słaba, jak znikneła i wogule jej nie było wsadziłem cewko moduł drugi i pojawiła sie iskra lecz słaba, znalazłem tanio sterownik silnika podmieniłem nic nie dało :roll: po głębszym zainteresowaniu po kablach doszedłem do tego sterownika spalania stukowego, z ciekawości rozebrałem, zobaczyłem że coś miał popalone w środku, wymieniłem ów sterownik i wszystko działa <ok>
jak masz możliwość podmienienia tego to próbuj <ok>
ja musiałem wybulić 150zł ze wzgledu na to iż był od PS a mało tych silniczków, teraz widze http://www.allegro.pl/item1055355082_au ... lania.html tańsze ale że bez wyjścia na wężyk podciśnienia :roll:
znajduje sie pod plastikiem koło drzwi pasażera, pod schowkiem z prawej strony takie czarne pudełko z wyjściem na podciśnienie.
Miałem problem z odpaleniem A90 z 2.0 PS czyli na mechanicznym wtrysku, bardzo podobne do NG.
Problem był z iskrą raz było raz nie raz słaba, jak znikneła i wogule jej nie było wsadziłem cewko moduł drugi i pojawiła sie iskra lecz słaba, znalazłem tanio sterownik silnika podmieniłem nic nie dało :roll: po głębszym zainteresowaniu po kablach doszedłem do tego sterownika spalania stukowego, z ciekawości rozebrałem, zobaczyłem że coś miał popalone w środku, wymieniłem ów sterownik i wszystko działa <ok>
jak masz możliwość podmienienia tego to próbuj <ok>
ja musiałem wybulić 150zł ze wzgledu na to iż był od PS a mało tych silniczków, teraz widze http://www.allegro.pl/item1055355082_au ... lania.html tańsze ale że bez wyjścia na wężyk podciśnienia :roll:
Dziki - czy jesteś w stanie powiedzieć, czy takie urządzonko występuje w 80 B4 (oczywiście NG)?
edit: według tego tematu: https://audi80.pl/b3-b4-23-ng-sterow ... vt1606.htm w 80 B4 także znajduje się osobny sterownik do spalania stukowego. Ciekawe czy jego nieprawidłowa praca może odpowiadać za inne bolączki w NG - a kilka takich spraw "Z archiwum X" jest:) - np. ciężkie odpalanie na letnim silniku (jak sobie chwile auto postoi po jeździe). Swoją drogą już myślałem, że zaczynam łapać jak to wszystko działa a tu część, o której nie miałem bladego pojęcia- dzięki za info:)
ps. W weekend koniecznie będę musiał do niego zajrzeć, tak z czystej ciekawości:)
edit: według tego tematu: https://audi80.pl/b3-b4-23-ng-sterow ... vt1606.htm w 80 B4 także znajduje się osobny sterownik do spalania stukowego. Ciekawe czy jego nieprawidłowa praca może odpowiadać za inne bolączki w NG - a kilka takich spraw "Z archiwum X" jest:) - np. ciężkie odpalanie na letnim silniku (jak sobie chwile auto postoi po jeździe). Swoją drogą już myślałem, że zaczynam łapać jak to wszystko działa a tu część, o której nie miałem bladego pojęcia- dzięki za info:)
ps. W weekend koniecznie będę musiał do niego zajrzeć, tak z czystej ciekawości:)