Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[NG Coupe] Słaba iskra

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

[NG Coupe] Słaba iskra

Post autor: Michau » 18 maja 2010, 14:48

Witam, Mam w swoim NG bardzo słabą iskre, podczas kręcenia rozrusznikiem na naładowanym aku silnik zaczyna łapać jakby miał odpalić, jednak nie odpala. Sprawdziłem iskre wychodzącą już z cewki - jest słaba, pojawia się dopiero przy dotknięciu przewodu WN do masy. Sprawdzone na dwóch cewkach - to samo. Nie mam pojęcia co może za to odpowiadać, bo teoretycznie wszystko jest sprawdzone.
Pzdr

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 18 maja 2010, 21:30

Cewkę masz razem z modułem dającym impuls prądowy na cewkę , jeżeli jest osobno to podmień sam moduł .

bodziek1929
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 17 lis 2009, 10:15

Post autor: bodziek1929 » 26 maja 2010, 14:39

U mnie jest to samo też sprawdzałem na 2 cewkach wraz z mudułęm i nic czy to może być wina aparatu zapłonowego?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 26 maja 2010, 15:49

Jest takie urządzenie w NG, sterownik spalania stukowego...
znajduje sie pod plastikiem koło drzwi pasażera, pod schowkiem z prawej strony takie czarne pudełko z wyjściem na podciśnienie.
Miałem problem z odpaleniem A90 z 2.0 PS czyli na mechanicznym wtrysku, bardzo podobne do NG.
Problem był z iskrą raz było raz nie raz słaba, jak znikneła i wogule jej nie było wsadziłem cewko moduł drugi i pojawiła sie iskra lecz słaba, znalazłem tanio sterownik silnika podmieniłem nic nie dało :roll: po głębszym zainteresowaniu po kablach doszedłem do tego sterownika spalania stukowego, z ciekawości rozebrałem, zobaczyłem że coś miał popalone w środku, wymieniłem ów sterownik i wszystko działa <ok>
jak masz możliwość podmienienia tego to próbuj <ok>
ja musiałem wybulić 150zł ze wzgledu na to iż był od PS a mało tych silniczków, teraz widze http://www.allegro.pl/item1055355082_au ... lania.html tańsze ale że bez wyjścia na wężyk podciśnienia :roll:

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 26 maja 2010, 16:10

Dziki - czy jesteś w stanie powiedzieć, czy takie urządzonko występuje w 80 B4 (oczywiście NG)?

edit: według tego tematu: https://audi80.pl/b3-b4-23-ng-sterow ... vt1606.htm w 80 B4 także znajduje się osobny sterownik do spalania stukowego. Ciekawe czy jego nieprawidłowa praca może odpowiadać za inne bolączki w NG - a kilka takich spraw "Z archiwum X" jest:) - np. ciężkie odpalanie na letnim silniku (jak sobie chwile auto postoi po jeździe). Swoją drogą już myślałem, że zaczynam łapać jak to wszystko działa a tu część, o której nie miałem bladego pojęcia- dzięki za info:)

ps. W weekend koniecznie będę musiał do niego zajrzeć, tak z czystej ciekawości:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl