Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8s 90KM] Nie jezdzi na benzynie, gaz bez zarzutu.

Wszystko co związane z LPG
loki16-17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:34

Post autor: loki16-17 » 17 maja 2010, 18:12

A wiec tak co do uszczelki pod glowica to zadne babelki nie wylatuja przez zbiornik od plynu chlodzacego jednak wyczyscilem korek od wlewu oleju i po przejechaniu 5 km zrobila sie na nim serwatka o czym to swiadczy?

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 17 maja 2010, 18:36

O tym że się rozbryzgało to co było poniżej. Czy zagrzałeś silnik do wysokiej temperatury? I co z termostatem sprawdzałeś?

loki16-17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:34

Post autor: loki16-17 » 17 maja 2010, 19:20

Auto uzytkuje od stycznia i go nie zagrzalem nie wiem jak poprzedni wlasciciel nikt prawdy nie powie co do termostatu to sprawdzalem ale po przejechaniu 3 km wiec nie wiem czy obiektywnie ale ciple weze tak samo.Masla na bagnecie do pomairau oleju nie ma.

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 17 maja 2010, 19:59

Termostat jest dobry. Jeśli węże miałyby znaczną różnicę temperatur świadczyłoby to o nie otwieraniu się termostatu, czyli jego niesprawności.

Po zagrzaniu silnika masło powinno zniknąć, sprawdź. Zastanawia mnie jednak fakt wyskakującego korka. Pisałeś że musiałeś przewiercić w nim dziurę?. Skoro termostat masz dobry, świadczyłoby to o gazowaniu płynu chłodniczego. Są na to dwa wyjaśnienia, albo masz pozatykane kanaliki (wtedy temperatura silnika bardzo szybko wzrasta i płyn się zagotowuje) co widać na wskaźniku, albo masz walniętą uszczelkę pod głowicą i spaliny dostają się do płynu chłodzącego. W tym przypadku po zagrzaniu silnika masło nie zniknie z pod korka.

Rozgrzej silnik np. do 85 stopni i zatkaj tą dziurę, zrób kilka kilometrów zobacz czy masło znikło, czy temperatura szybko wzrastała (najlepiej policz w minutach) i czy korek z płynu wyskakuje. Daj znać.

loki16-17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:34

Post autor: loki16-17 » 17 maja 2010, 22:13

Mozesz przyblizyc sprawe tych kanalikow czym moglyby sie zatkac ewentualnie ile kosztowala by naprawa w domu.

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Post autor: suchyps » 17 maja 2010, 23:22

Kolego loki16-17 niestety w obydwu przypadkach głowica do ściągnięcia co nie jest pocieszającym tematem ale ja bym bardziej obstawiał uszczelkę zatkanie się kanalików to rzadki przypadek i raczej A) musiałbyś jeżdzić na wodzie wtedy kamień się osadzić i zatkać kanały B) alej dostaje się do wody i się osadza. A jeśli węże puchną będzie raczej uszczelka.

[ Dodano: 2010-05-17, 23:24 ]
I zrób tak jak ci gibalahio radzi dobrze rozgrzej maszynę możesz ją nawet troszkę poprzeciągać na obrotach (w jeździe oczywiście.)

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 18 maja 2010, 21:32

Kolego suchyps czy skontaktowałeś się z użytkownikiem Danek bardzo bym chciał ci pomóc, ale chyba zaczyna brakować mi pomysłów. Ja już dawno rozebrałbym silnik do zera, ale ja nie mam z tym problemów. Jednak bardzo też chciałbym poznać przyczynę tej usterki więc jak byś mógł ( o co bardzo cie proszę) nawet jak znajdziesz tą przyczynę za 2 lata daj znać na PW ok?

Jeśli nie kolega Danek to może kolega k44761. Pozdrawiam

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 18 maja 2010, 22:42

a jak tak czytam i widze że koledze ciężko dogrzać silik a drugi i termostacie pisze głupoty no przecież jak by termostat się nie otwierał to by się silnik przegrzewał a nie niedogrzewał bo jak wiadomo najpierw nagrzewa się płyn w silniku i tu jak termostat się nie otworzy to płyn nie bedzie miał obiegu przez chłodnice przez co nie będzie zchładzany i silnik się przegrzeje a węże przy rozgrzewaniu piwinny być cieplejszy ten od silnika co idzie niż ten od chłodnicy, a to że temperatu płynu osiąga około 60stopni to znaczy że termostat nie zamyka się i przez co jest caly czas płyn w obiegu przez chłodnice co jest stałe zchładzany a silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury i co może świadczyć że korek od oleju jest maślany i dlatego termostat jest do wymiany.
niech tylko który npisze że tak nie jest :evil:

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 19 maja 2010, 17:31

Nie oto chodziło że kolega nie umie zagrzać silnika, tylko o to że mu się nie chce bądź nie ma czasu i wciąż się pyta czemu ma masło na korku. A co do otwierania się termostatu, chodziło o to że koledze wyskakiwał korek ze zbiornika płynu chłodzącego co mogło być przyczyną nie otwierania się termostatu i zagotowaniu płynu. czyż nie? Napisałem jak może sprawdzić czy termostat się otwiera i tyle, ale to chyba już wiesz przecież uważnie przeczytałeś wszystkie posty :-P

loki16-17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:34

Post autor: loki16-17 » 19 maja 2010, 22:26

A wiec tak zrobilem jak pisales gibalohio rozgrzalem auto do 85' i przy probie odkrecenia korka na odpalonym aucie plyn sikal na silnik nawet nie odkrecalem do konca bo bym sie poparzyl. Wiec uszczelka pod glowica walnieta, jutro kupie uszczelke a w piatek mam zamiar wymienic jak juz bede sie do niej dobieral na co zwrocic uwage, mam na mysli to ze nie palu na benzynie.

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Post autor: suchyps » 19 maja 2010, 23:48

Co do wymiany to chyba będziesz wiedział co robić(bo jeśli nie to się nie bierz bez obrazy ;-) ) uszczelka to jakieś 50 zł ale pasowało by też planowanie zrobic i uszczelki pod ssący i wydechowy a co do tego że na benzynie nie pali to będziesz patrzył później.

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 20 maja 2010, 19:32

Tak jak pisze kolega suchyps jak nie wiesz co zrobić to daj to lepiej mechanikowi. Przy wymianie uszczelki musisz wiedzieć jak ustawić rozrząd, będzie potrzebne ustawienie zapłonu, głowicę przydałoby się przykręcić kluczem dynamometrycznym itp. Jedyne co mogę poradzić to znajdź kogoś komu będziesz mógł patrzeć na ręce. Jeśli już to będziesz rozbierał zwróć uwagę na:

kanaliki czy nie są pozatykane
przede wszystkim sprawdź jak tam zawory, czy nie są tak jakby "zaszronione" dzieje się tak od gazu. Jeśli tak to zawory nie będą szczelne z tond może być problem z ssaniem.
przydało by się plantowanie głowicy.Przydałoby się wymienić uszczelkę pod ssącym.

Co ci mam powiedzieć, żeby wszystko dobrze zrobić Musisz mieć kogoś kto się tym przejmie jak ty. Ewentualnie zrobić wszystko samemu, ale najpierw polecam dużo lektury.

loki16-17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:34

Post autor: loki16-17 » 20 maja 2010, 21:11

Wiadomo ze sam tego nie bede robil, moj sasiad mechanik bedzie mi pomagal, posprawdzam wszystko odezwe sie po zabiegu.

[ Dodano: 2010-05-24, 23:14 ]
A wiec kanaliki byly pozapychane takim kamieniem ale tylko gdzies polowa, byly tak zatkane ze otowry do plynu chlodzacego byly. Sprawa uszczelki zalatwiona juz nie ma kisielu. Teraz mozna wrocic do sprawy byzyny, dlaczego ona nie chce chodzic na niej ?

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 25 maja 2010, 19:10

A jak tam zawory, sprawdzałeś ? . A uszczelkę pod ssącym ?

Co do nie jazdy na benzynie, opisz dokładnie swój problem, spostrzeżenia i wszystkie zauważone przez ciebie objawy. Ale najpierw polecam przeczytać dokładnie ten temat i wyeliminować wszystko co zostało tutaj opisane.

snikers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 27 kwie 2007, 18:33
Lokalizacja: okolice Koszalina

Post autor: snikers » 30 gru 2010, 20:33

witam.....mam podobny klopot.....autko nie chce odpalac na benzynce.....po rozruchu musze mocno dusic by przeskoczylo na gazik i jest ok.....moze ktos mi tu pomoze???? mechanicy rozkladaja raczki.....pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl