Ostatnio ukręciłem Garrett T3 od mrozoo... fajnie łapie się SURGE LINE ;D
Takiej chmury (białego)dymu to na żadnym koncercie nie widzieliście...
Zmuszony byłem zrobić regres na starą kkk k14...
Po zmianie odczuwam większy komfort jazdy. Autko szybciej potrafi napompować 1BAR, a ponieważ raczej nie katuje jej obrotami (shift-light mam na 3300 obr.) to k14 lepiej się jednak sprawdza. AUTO DUUUUŻO LEPIEJ ZBIERA SIĘ OD DOŁU <ok> <ok> <ok> <ok>
Jednakowoż: po roku leżenia w garażu zawór WG odmówił współpracy i turbinka pompuje MAX...
Do jakich (nie)rozsądnych ciśnień katowaliście swoje k14 ?? Ja zamknąłem swój wskaźnik doładowania... 2BAR/30PSI... to chyba za dużo co ;>??
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 16:56 przez junglist, łącznie zmieniany 1 raz.
to male turbo junglist, jak dla mnie to 1,2 -1,3bara z niej to dowoli, co z tego ze dmuchasz 2bary jak ona i tak juz bedzie ci dlawic wydech w rpm......
WG zapieczone więc pompuje max...
ale nie nadużywam pedału gazu i dochodzi tak do 1.2-1.5 ;]
W razie co to zamykam nią licznik ciśnienia <rotfl> <rotfl> <rotfl>
junglist pisze:Ostatnio ukręciłem Garrett T3 od mrozoo... fajnie łapie się SURGE LINE ;D
Takiej chmury (białego)dymu to na żadnym koncercie nie widzieliście...
Wytłumacz mnie, jeszcze niedokształconemu, co to jest surge line i skąd się wziął biały dym? Biały dym nie jest oznaką "brania oleju"?
levis1991 pisze:moim zdaniem bialy dym oznacza pare wydobywajaca sie z tłumika? lub cos zwiazane z para
ta biała para to nie była mgiełka wodna...
to zdecydowanie było w kolorze mleka i widoczność była jak przez ścianę <ok> = żadna
Bankowo był to olej
trepek, Zgodnie z przykładowym wykresem:
Na osi Y masz ciśnienie ( 2 = 1BAr w turbinie + 1bar z powietrza )
Na osi X masz ilość powietrza w czasie...
te "kółeczka" na wykresie to są "obszary sprawności" turbiny... do tego dochodzą prędkości obrotowe turbiny itd... dużo kreseczek...
SurgeLine to linia skrajnie lewa oznaczona jako kreska-kropka-kreska-...
Chdzi generalnie o to, że jak turbina napompuje przykłądowo 1,5bar (na wykresie 2,5 - poza skalą) i puścisz gaz... to po stronie zimnej jest wytworzone ciśnienie, którego silnik nie jest w stanie "skonsumować"...
Efektem tego jest to, że powietrze po stronie zimnej cofa się do turbiny i zaczyna kręcić wirnikiem w przeciwną stronę... a niestety spaliny dalej kręcą wirnikiem w stronę "poprawną"... efektem jest to żę ośka pęka na środku bo wirnik ze strony ciepłej i zimnej kręcą sie w przeciwne strony <ok> <ok> <ok>
rozwiązaniem jest zainstalowany i dobrze wysterowany BOV, który upuści nadmiar ciśnienia...
trepek pisze:Nooo... nieźle Ci olejem musiało po tłokach skropić a nawet polać
ośka urwała sie zaraz przy stronie ciepłej i tylko w wydech poleciało :]
dolocik czyściutki więc luz :]
olej wypalił sie po pierwszych 30 km butowania
Butowałem bo byślałem, że WG się odblokuje ;] ale 2BARy to za mało <ok> <ok>
junglist pisze:SurgeLine to linia skrajnie lewa oznaczona jako kreska-kropka-kreska-...
Chdzi generalnie o to, że jak turbina napompuje przykłądowo 1,5bar (na wykresie 2,5 - poza skalą) i puścisz gaz... to po stronie zimnej jest wytworzone ciśnienie, którego silnik nie jest w stanie "skonsumować"...
Efektem tego jest to, że powietrze po stronie zimnej cofa się do turbiny i zaczyna kręcić wirnikiem w przeciwną stronę... a niestety spaliny dalej kręcą wirnikiem w stronę "poprawną"... efektem jest to żę ośka pęka na środku bo wirnik ze strony ciepłej i zimnej kręcą sie w przeciwne strony <ok> <ok> <ok>
rozwiązaniem jest zainstalowany i dobrze wysterowany BOV, który upuści nadmiar ciśnienia...
coś takiego to dzieje się w silnikach benzynowych w momencie zamknięcia przepustnicy i braku/uszkodzeniu zaworu BlowOff w TDI nie masz przepustnicy i silnik w ułamku sekundy wciąga potężne ilości powietrza i zanim wirnik zdąży wyhamować to całe ciśnienie zostanie "skonsumowane" przez silnik <ok>
w TDI najgorszym co się może stać to urwanie wirnika przy gwałtownym uderzeniu spalinami na wolno obracający się wiatrak turbosprężarki