Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 AAZ] Ciekawostka - Turbina KKK k14

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

[b4 1.9 AAZ] Ciekawostka - Turbina KKK k14

Post autor: junglist » 19 maja 2010, 11:27

Ostatnio ukręciłem Garrett T3 od mrozoo... fajnie łapie się SURGE LINE ;D
Takiej chmury (białego)dymu to na żadnym koncercie nie widzieliście... :D

Zmuszony byłem zrobić regres na starą kkk k14...

Po zmianie odczuwam większy komfort jazdy. Autko szybciej potrafi napompować 1BAR, a ponieważ raczej nie katuje jej obrotami (shift-light mam na 3300 obr.) to k14 lepiej się jednak sprawdza. AUTO DUUUUŻO LEPIEJ ZBIERA SIĘ OD DOŁU <ok> <ok> <ok> <ok>


Jednakowoż: po roku leżenia w garażu zawór WG odmówił współpracy i turbinka pompuje MAX...
Do jakich (nie)rozsądnych ciśnień katowaliście swoje k14 ?? Ja zamknąłem swój wskaźnik doładowania... 2BAR/30PSI... to chyba za dużo co ;>??
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 16:56 przez junglist, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 27 maja 2010, 21:34

to male turbo junglist, jak dla mnie to 1,2 -1,3bara z niej to dowoli, co z tego ze dmuchasz 2bary jak ona i tak juz bedzie ci dlawic wydech w rpm......

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 28 maja 2010, 12:23

WG zapieczone więc pompuje max...
ale nie nadużywam pedału gazu i dochodzi tak do 1.2-1.5 ;]
W razie co to zamykam nią licznik ciśnienia <rotfl> <rotfl> <rotfl>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Re: [b4 AAZ] kkk k14

Post autor: trepek » 28 maja 2010, 12:36

junglist pisze:Ostatnio ukręciłem Garrett T3 od mrozoo... fajnie łapie się SURGE LINE ;D
Takiej chmury (białego)dymu to na żadnym koncercie nie widzieliście... :D
Wytłumacz mnie, jeszcze niedokształconemu, co to jest surge line i skąd się wziął biały dym? Biały dym nie jest oznaką "brania oleju"?

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 28 maja 2010, 13:27

moim zdaniem bialy dym oznacza pare wydobywajaca sie z tłumika? lub cos zwiazane z para

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 28 maja 2010, 17:10

levis1991 pisze:moim zdaniem bialy dym oznacza pare wydobywajaca sie z tłumika? lub cos zwiazane z para
ta biała para to nie była mgiełka wodna...
to zdecydowanie było w kolorze mleka i widoczność była jak przez ścianę <ok> = żadna
Bankowo był to olej :D

trepek, Zgodnie z przykładowym wykresem:
Obrazek

Na osi Y masz ciśnienie ( 2 = 1BAr w turbinie + 1bar z powietrza :D)
Na osi X masz ilość powietrza w czasie...


te "kółeczka" na wykresie to są "obszary sprawności" turbiny... do tego dochodzą prędkości obrotowe turbiny itd... dużo kreseczek...
SurgeLine to linia skrajnie lewa oznaczona jako kreska-kropka-kreska-...

Chdzi generalnie o to, że jak turbina napompuje przykłądowo 1,5bar (na wykresie 2,5 - poza skalą) i puścisz gaz... to po stronie zimnej jest wytworzone ciśnienie, którego silnik nie jest w stanie "skonsumować"...

Efektem tego jest to, że powietrze po stronie zimnej cofa się do turbiny i zaczyna kręcić wirnikiem w przeciwną stronę... a niestety spaliny dalej kręcą wirnikiem w stronę "poprawną"... efektem jest to żę ośka pęka na środku bo wirnik ze strony ciepłej i zimnej kręcą sie w przeciwne strony <ok> <ok> <ok>

rozwiązaniem jest zainstalowany i dobrze wysterowany BOV, który upuści nadmiar ciśnienia...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 maja 2010, 00:10

Już rozumiem :mrgreen:
Nooo... nieźle Ci olejem musiało po tłokach skropić a nawet polać ;-)

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 29 maja 2010, 10:49

trepek pisze:Nooo... nieźle Ci olejem musiało po tłokach skropić a nawet polać
ośka urwała sie zaraz przy stronie ciepłej i tylko w wydech poleciało :]
dolocik czyściutki :D więc luz :]
olej wypalił sie po pierwszych 30 km butowania :D
Butowałem bo byślałem, że WG się odblokuje ;] ale 2BARy to za mało <ok> <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 cze 2010, 10:37

junglist pisze:SurgeLine to linia skrajnie lewa oznaczona jako kreska-kropka-kreska-...

Chdzi generalnie o to, że jak turbina napompuje przykłądowo 1,5bar (na wykresie 2,5 - poza skalą) i puścisz gaz... to po stronie zimnej jest wytworzone ciśnienie, którego silnik nie jest w stanie "skonsumować"...

Efektem tego jest to, że powietrze po stronie zimnej cofa się do turbiny i zaczyna kręcić wirnikiem w przeciwną stronę... a niestety spaliny dalej kręcą wirnikiem w stronę "poprawną"... efektem jest to żę ośka pęka na środku bo wirnik ze strony ciepłej i zimnej kręcą sie w przeciwne strony <ok> <ok> <ok>

rozwiązaniem jest zainstalowany i dobrze wysterowany BOV, który upuści nadmiar ciśnienia...
coś takiego to dzieje się w silnikach benzynowych w momencie zamknięcia przepustnicy i braku/uszkodzeniu zaworu BlowOff ;-) w TDI nie masz przepustnicy i silnik w ułamku sekundy wciąga potężne ilości powietrza i zanim wirnik zdąży wyhamować to całe ciśnienie zostanie "skonsumowane" przez silnik <ok>

w TDI najgorszym co się może stać to urwanie wirnika przy gwałtownym uderzeniu spalinami na wolno obracający się wiatrak turbosprężarki

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 09 sie 2010, 15:23

Moja turbawka k14 pompuje max 1.7bar.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl